Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Štola nad Vírskou přehradou
Čejč odbočka (odbočka)
Železniční trať Hodonín–Zaječí
Větrný mlýn u Ormögy
Podzemí řečkovického pivovaru
Bytový dům Úvoz 14
Vlečka Mochov - mrazírny
Mochov (žst)
Zemědělský areál Šebestěnice
Moulin Rouge Brno
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno


Novinky na Instagramu:


Aktuality:

4. 9. 2020
více
První zářijový víkend jsem vyrazil za Doubravkou na severní Moravu. Viděli jsme se ale jen krátce v pátek večer ve Frenštátě, protože celou sobotu byla Doubí v práci a já jsem tak měl čas si udělat výlet neznámou krajinou.

30. 8. 2020
více
Dá se za jediný den dojet z Brna na Slovensko a zpět na kole? Protože 1000 km přes Švédsko připadalo Doubravce jako nikterak oslnivý výkon, rozhodla se podrobit mě a ¥a na závěr léta ještě jedné zkoušce. A tou se stala výzva, ujet 200 km za den na kole. Pro ¥a, který kdysi zvládl 1000 km na trase Brno–Vídeň–Tišnov–Brno to byla hračka, já jsem ale dostal pořádně do těla.

10. 8. 2020
více
Jedeme do Švédska! Ačkoliv se to všem zdá neuvěřitelné, vyrazili jsme v srpnu 2020, tedy v době, kdy kvůli pandemii lidé hromadně zrušili dovolené a zůstávali doma a na chatách, do Švédska. Téměř jediné dvě země v Evropě, do kterých se dalo bez nepřekonatelných omezení cestovat, nám narýsovaly jasnou linku na sever. Přes Polsko vlakem (s kolem žádná radost), přes moře trajektem a přes Švédsko na kole. Čekalo nás krásných 1000 km po vlastní ose do Stockholmu.

7. 8. 2020
více
V pořadí druhou výpravu do Archivu města Brna nelze označit jinak, než jako úspěšnou akci. Podařilo se mně doplnit si chybějící místa na starých mapách Brna, stejně jako získat kopie řady historických fotografií z Brna a jeho tehdejšího okolí. Přináším výběr šesti zajímavých fotek a dvou útržků z nepřeberného množství archivních dokumentů, které jsme s Honzou Blahou stihli prohlédnout.

26. 7. 2020
více
Poslední červencovou neděli jsme přijali pozvání od kamaráda Mouky, projet se motorovým člunem po nejjižnějším úseku Baťova kanálu z Veselí nad Moravou až ke slovenské hranici.

25. 7. 2020
více
Na jednodenní výlet do Třeboně jsme se vydali s babičkou, která si přála navštívit „město pro zdraví těla i ducha“ jako dárek ke svým červnovým 90. narozeninám. Vyjížďka autem byla příjemná i zajímavá, zvlášť když jsme se na zpáteční cestě ještě podívali do Rakouska (což není v pandemické době vůbec samozřejmostí). Jen jsme museli na můj vkus až příliš spěchat, abychom byli večer zpátky v Brně.

24. 7. 2020
více
Covid a s ním spojená omezení sužují Evropu. Letní cestování je silně omezené. Přichází čas na cestování na kole, nezávisle na veřejné dopravě a mimo civilizaci. Rozhodli jsme se s Doubí vyrazit do Švédska, ale předtím je potřeba se trošku rozjezdit. Přišla nám tedy vhod nabídka od strýce, vyrazit si na odpolední vyjížďku po Moravském krasu.

21. 7. 2020
více
Do kryokomory jsem se chtěl podívat už dlouho. A proto, když jsme s Doubravkou a ¥em dostali za darování krve poukázku na slevu v brněnském centru Mráz léčí, nebylo na co čekat. Vyslékli jsme se, obuli do dřeváků a zalezli do –130 °C.

4. 7. 2020
více
Po více či méně úspěšných snahách minulých let o předání vedení táborů Bobří stopy na Brzkově nové generaci vedoucích jsem docela rád přijal nabídku Romaina a Wapiho na uspořádání plnohodnotného letního tábora Alvarez na motivy známé hry Jaroslava Foglara. Do týmu jsme přibrali ještě kamarádku Kolu a společně jsme zamířili na Vysočinu, strávit zase jednou 15 dnů pod stanem, na louce uprostřed lesů.

30. 6. 2020
více
Poslední červnový den jsme vyrazili na stavěčku tábora Bobří stopy Alvarez. S pomocí Doubravky, Spyro a Sovy jsme zejména my, budoucí vedoucí tábora (Romain, Wapi, Kola a já) odvedli kus dobré práce spočívající mj. v opravě kuchyně, která na táborové louce u Brzkova stojí už neuvěřitelných 10 let.

Starší články:

2020: 123456789
2019: 123456789101112
2018: 123456789101112
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vidnava (CZ).

Datum: 14. 2. 2010

Odkaz dne:

Železniční isochrony

Datum: 18. 8. 2022

Poslední komentáře:

Autor: Milan
Text: Je to moje mládí.prázdniny u dědy a babičky v Polici. A pití Idy. Až z toho brečím.jsem z MB,ale jestli vyhraju miliardu,tak to dám dokupi. Taková škoda. Věřím.
Číst

Autor: Tudy
Text: Jak prosím souvisí současná výstavba vodovodního potrubí v Kohoutovicích s tímto dílem? Nahradí původní výtlačné potrubí?
Číst

Autor: Tudy
Text: Jak prosím souvisí současná výstavba vodovodního potrubí v Kohoutovicích s tímto dílem? Nahradí původní výtlačné potrubí?
Číst

Autor: Rolf
Text: Nocleh: příště nemusíš spát v dešti venku a dojeď do stanice Prosenice. Pokojíček u Rolfa je k dispozici :)
Číst

Autor: Michal Wolf
Text: Ta poslední klenutá část stoky CB také není moc stará, je betonová. Původní klenutá část vedla trochu vedle a je již zrušena. Správně je uveden na fotografii její fragment z povrchu. Parkem Lužánky původně vedl stejný obdélníkový profil, jako je za soutokem stok C a CB, přičemž stoka C za dnešním rozdělením před parkem čekala na prodloužení. K tomu došlo někdy na přelomu století, kdy byla vyražena kachlovo-betonová štola DN 2800 od křižovatky Drobného/Pionýrská až po soutok se stokou CB, kde je všechna voda převedena do znatelněji staršího zmíněného obd. profilu. Ten pokračuje jakožto stoka C asi 1 kilometr až do odlehčovací komory Vlhká, kterou jste již také prozkoumali na lodičce. Stoka C od soutoku se stokou CB po tuto odlehčovací komoru také již na průzkum nečeká, protože jsme ji s kolegou Jiříkem Kanálníkem už prozkoumali. Super fotky!
Číst