Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Černovický potok (přítok Ivanovického potoka)
Modřický náhon
Železniční trať Břeclav–Znojmo
Pivovarský sklep za Kollárovou ulicí
Tramvajová vlečka Jablonec nad Nisou - pivovar
Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno


Novinky na Instagramu:


Aktuality:

30. 12. 2015
více
Po třech letech jsme na Silvestra zamířili opět „domů“, potřetí na základnu na Muně. Po cestě jsme se ovšem stihli ještě zastavit u tajemné vily Elvíry, po které jsme pátrali s kamarády více než rok.

23. 12. 2015
více
Po roce naplněném průzkumy brněnského podzemí jsme se s přáteli rozhodli uspořádat plnohodnotnou podzemní besídku. Nešplhali jsme tedy po žebříku se stromečkem a dárky, ale za to jsme ve sklepeních pod Brnem uvařili ovocný punč, rozsvítili svíčičiky a pustili si vánoční (němý) film.

27. 11. 2015
více
Vojenský újezd Brdy. Nápis na mapě, který nás láká už roky. Území se zákazem vstupu, tajemné, neznámé, na mapách zaznačené nedbale nebo rovnou úmyslně nedokonale. Zóna, za jejíž proniknutí hrozí trest, a ve které se ukrývají neznámá místa, divoká příroda, ale také nevybuchlá munice, pomníky padlých, kteří už nikdy neopustí výcvikový prostor; země opuštěná, rozstřílená, zamořená, zničená. A nebo taky ne. Informace jsou neúplné; ti, kteří prostorem úspěšně prošli, někdy záměrně mlží. Nezbývá, než se vypravit do země nikoho sami.

8. 11. 2015
více
Výstava Pavla Čecha v Novém Městě na Moravě.Od 11. října do 31. ledna je možné se v Horácké galerii v Novém Městě na Moravě zasnít nad knižními ilustracemi a malbami jedinečného výtvarníka a zálesáka Pavla Čecha, který nenechá nikoho na pochybách o tom, že Jaroslav Foglar se prolíná celým jeho dílem. Místo svátečního oběda jsme s Drobkem vyrazili do Nového města i my.

7. 11. 2015
více
Lepší počasí si pořadatelé druhého ročníku stínadelské hry v Jevíčku ani nemohli přát. V sobotu mrholilo do šedivé mlhy, kroky na dlažbě zněly jaksi tlumeně, ulice zely prázdnotou, a tak jsem se odpoledne vydal do města, kam už nejzedí vlaky, také já.

22. 6. 2015
více
Po skončení pracovní cesty do hlavního města jsem strávil odpoledne a večer v metropoli s kamarády Alpínem a Stopařem, kteří mě vzali na jedno z kouzelných míst Druhé Prahy, lidmi opuštěný Barrandovský most zvaný také Most inteligence. Naše improvizovaná průzkumná výprava však objevila ještě několik dalších drobností.

12. 6. 2015
více
Ačkoliv bylo teprve dvanáctého, zapsal se tento červnový pátek do historie písmem černým jako antracit. Během události, která byla dílem několika sekund na křižovatce v Černé Hoře, byla zničena vinou nám do té doby neznámé řidičky věhlasná Patricie, zasloužilé vozidlo, které teprve před dvěma dny oslavilo své 27. narozeniny a které se mělo stát nadějí a legendou naší nadcházející letní expedice.

11. 5. 2015
více
Po více než roce od zahájení výpočtů vlivu znečištěného prostředí na obsah rtuti v českých rybách jsem se dnes dočkal prvního úspěchu na poli impaktových publikací. Časopis Czech Journal of Food Sciences otiskl ve svém jarním vydání článek A negative correlation between mercury content in muscle and body weight in carp from uncontaminated ponds, který jsem připravoval společně s týmem z brněnské Veterinární a farmaceutické univerzity pod vedením profesorky Sedláčkové.

22. 5. 2015
více
Stovka 2015.Téměř po deseti letech se kamarád Ďábel rozhodl sezvat náš původní chodecký tým a zopakovat legendární a zničující akci zvanou Stovka. Po trojici úspěchů a jednom propadáku v předchozích letech jsem s Vojtou, Ďáblem a navíc Standou, Kájou a Evčou stanuli na samém okraji Brna, abychom následujících 25 hodin bojovali s únavou, bolestí, zimou, tmou a vyčerpáním na cestě do Hlinska.

16. 5. 2015
více
Jak jsme se domluvili v zimě, s příchodem jara jsme společně s Terkou, Eunikou, Nelleke, Pavlem a Zuzkou zamířili do Nového Města nad Metují, abychom strávili víkend v probouzející se přírodě, ale taky trošku ve městě a podzemí. A protože jsem v Nováči byl jen jednou před léty, bla to pro mě také výprava průzkumná.

Starší články:

2021: 1234567
2020: 123456789101112
2019: 123456789101112
2018: 123456789101112
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Odkaz dne:

Europa im 19. Jahrhundert

Datum: 21. 6. 2024

Poslední komentáře:

Autor: Daja
Text: Dnes - 2. 6. Jsme tam byli cca po 4 letech. Hrůza, vše zničené, do plàče. Zrovna si tam hráli nějacï kluci na vojàky, evidentně usměje rušili. Umělá okna rozbità, v jídelně to hlavní okno jen velká díra, všude hrozný binec, do jednoho z bývalých pokojů se jen chodí chcàt - hrozné-------na netu jsem našla,že teď patří společnosti se základnímk apitálem 10 000 -odsouzeno k zániku. Nikdo tam nehlídá, to už není urbex, ale na zbouráni.
Číst

Autor: světla sytařová
Text: Samotná budova výhybkárny Brno - Černovice je kouzelným místem nad ruchem přilehlé čtyřproudové výpadovky z Brna na východ. Hodně připomíná staré Židenice postavené v neoromantickém stylu v dobách, kdy se rozmáhal židenický a zábrdovický textilní velkoprůmysl a dělníci potřebovali dobré bydlení poblíž. Ne že by právě blízké nádraží Brno - Černovice nechrlilo dennodenně tisíce dělníků ze vzdálenějších obcí, kteří dojížděli na směnu do nových podniků podél řeky. A následně se vracejících domů k rodinám na venkově toutéž dopravou. Také nádraží v Brně Židenicích si zažilo a zažívá období, kdy je maximálně vytížené. Připomínám si hlavně období, kdy příjezdové a odjezdové nádraží byly na různých místech Jedno u dnešního viaduktu na bývalé Karlově ul. poblíž Židenických kasáren a druhé směrem do Brna u závor na Cejlu, kde byla také zastávka staroslavné Tišnovky.
Nemohu souhlasit s autorem článku, že černovická budova na odbočce nepobrala mnoho krásy. Člověk tam musí přijít a umět se dívat novýma očima a hledat tu skrytou krásu. Například schůdky, nebo zábradlí v zahrádce působí velice domácím dojmem, jako něco, hm, jako z obrázků v dětských pohádkách o nádraží, které malovala paní Zmatlíková, ano tak nějak bych to popsala. Má to kouzlo starých časů, pro milovníky a znalce brněnských nádraží velmi přitažlivé. Ovšem ti, kdo tam chodí nejvíc jsou lidé s pejsky, mládež a snílci.
Za pozornost by měl stát i pomník stavitelům Vlárské trati, který je tam záhadně schován a neopečováván. Jistě by si zasloužil nejméně dvakrát do roka obsekat, obmýtit a odklestit a očistit. Pomník, který není vidět je jednoduše neviditelný. Já vím, že k němu nevedou žádné cestičky, což je škoda, ale kdyby byl umístěn o něco blíže k ruchu města, jistě by byl lepší připomínkou toho, kolik práce taková trať dá, než je postavěna.
Číst

Autor: tomavendy
Text: Funguje horní hotel přestavěný na apartmány, bazen tu není. Stále jsou v okolí nezbořené budovy.
Číst

Autor: František Jeřábek
Text: Ahoj Láďo ještě pamatuji Kolena Pavla z Olomouce Lexa Frič Vokrinek
Číst

Autor: Lukáš Krejčí
Text: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je možné použít některou z Vašich fotografií ke své diplomové práci.
S pozdravem
Krejčí
Číst