Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

K volbám v Madridu


9. 10. 2021
Na svůj první větší výlet po Španělsku a současně premiérovou návštěvu Madridu jsem se vydal trošku nedobrovolně. V pátek 8. a sobotu 9. se totiž konaly volby do poslanecké sněmovny ČR a jediné místo, kde bylo možné ve Španělsku volit bylo na ambasádě v hlavním městě.

A když už jsem se vydal do Madridu místním rychlovlakem AVE, rozhodl jsem se po odvolení zůstat v Kastilii přes noc a navštívit pohoří Sierra de Navacerrada s jeho proslulou elektrickou úzkokolejkou, přenocovat v horách a vrátit se do práce až v noci z neděle na pondělí.

Nakonec to byl víkend zážitky nabitý snad víc, než bych si přál - a to přesto, že jsem byl celou dobu úplně sám. Ty nejdůležitější momenty jsem shrnul v následující reportáži.

Z Barcelony jsem vyrazil v sobotu velmi brzo ráno. Na vlak o půl šesté jsem se metrem málem nedostal. Z podzemí hlavního nádraží Barcelona-Sants jsem vyjel rychlovlakem AVE (Alta Velocidad Española, ale také „pták“) vedeným jednotkou řady 103, která poněkud připomíná německé ICE 3. Není to náhoda, protože jde o jednotku Siemens Velaro, která se řítí rychlostí až 300 km/h.
Z Barcelony jsem vyrazil v sobotu velmi brzo ráno. Na vlak o půl šesté jsem se metrem málem nedostal. Z podzemí hlavního nádraží Barcelona-Sants jsem vyjel rychlovlakem AVE (Alta Velocidad Española, ale také „pták“) vedeným jednotkou řady 103, která poněkud připomíná německé ICE 3. Není to náhoda, protože jde o jednotku Siemens Velaro, která se řítí rychlostí až 300 km/h.
V Madridu jsem hned z nádraží Atocha zamířil do čtvrti Chamartín, kde se nachází česká ambasáda. Vzal jsem to světle modrou linkou metra (celkem je jich v Madridu už 16 opravdu nezvyklého rozchodu 1445 mm) a jako milou pozornost na uvítání jsem našel tuhle výstavu smaltovaných cedulí z různých stanic metra.
V Madridu jsem hned z nádraží Atocha zamířil do čtvrti Chamartín, kde se nachází česká ambasáda. Vzal jsem to světle modrou linkou metra (celkem je jich v Madridu už 16 opravdu nezvyklého rozchodu 1445 mm) a jako milou pozornost na uvítání jsem našel tuhle výstavu smaltovaných cedulí z různých stanic metra.
Protože mně bylo už předem jasné, že volit budu ve Španělsku, vyřídil jsem si doma v Židenicích tenhle voličský průkaz. Naneštěstí se musí před volbou odevzdat, pročež jsem si ho aspoň vyfotil na památku.
Protože mně bylo už předem jasné, že volit budu ve Španělsku, vyřídil jsem si doma v Židenicích tenhle voličský průkaz. Naneštěstí se musí před volbou odevzdat, pročež jsem si ho aspoň vyfotil na památku.
Po úpsěšné volbě mně zbylo pár hodin k návštěvě Plaza Mayor a dalších zákoutí v centru. Vlak do hor mně jel až po poledni.
Po úpsěšné volbě mně zbylo pár hodin k návštěvě Plaza Mayor a dalších zákoutí v centru. Vlak do hor mně jel až po poledni.
Uličky v Madridu nejsou špatné, ale začínám být z Barcelony asi trošku rozmazelný. Madrid se snaží, le Barcelona je jednoznačně malebnější.
Uličky v Madridu nejsou špatné, ale začínám být z Barcelony asi trošku rozmazelný. Madrid se snaží, le Barcelona je jednoznačně malebnější.
Na oběd jsem nakonec zašel do indické restaurace. K mému překvapení jsou indické restaurace ve Španělsku úplně stejné jako v Česku ale docela jiné než v Indii.
Na oběd jsem nakonec zašel do indické restaurace. K mému překvapení jsou indické restaurace ve Španělsku úplně stejné jako v Česku ale docela jiné než v Indii.
Po poledni jsem se přesunul místním vlakem (říkají jim tu cercancias) do stanice Cercedilla, kde jsem měl najitý autobus nahotru do průsmyku Puerto de Cotos (úžasných 1830 m), kde končí úzekokolejka pohořím Navacerrada. Původně měla dráha pokračovat na severní stranu hor, tunel skrze průsmyk ale nebyl nikdy dostavěn a tak jeho slepá polovina slouží jen jako depo pro zelený lokotraktor. Fotku jsem musel pořídit foťákem prostrčeným pod vraty.
Po poledni jsem se přesunul místním vlakem (říkají jim tu cercancias) do stanice Cercedilla, kde jsem měl najitý autobus nahotru do průsmyku Puerto de Cotos (úžasných 1830 m), kde končí úzekokolejka pohořím Navacerrada. Původně měla dráha pokračovat na severní stranu hor, tunel skrze průsmyk ale nebyl nikdy dostavěn a tak jeho slepá polovina slouží jen jako depo pro zelený lokotraktor. Fotku jsem musel pořídit foťákem prostrčeným pod vraty.
K podzimu patří ocúny. zde ve výšce bezmála 2000 m nad mořem je klima docela podobné tomu českému.
K podzimu patří ocúny. zde ve výšce bezmála 2000 m nad mořem je klima docela podobné tomu českému.
Stanice Cotos je už několik let bez provozu. Úzkokolejka je bohužel v dezolátním stavu a tak se budu muset projít 20 km zpátky do Cercedilly pěšky. Mám na to den a půl. Aspoň místní restaurace je otevřená a tak jsem si dal na příštích 24 h poslední chlazený drink.
Stanice Cotos je už několik let bez provozu. Úzkokolejka je bohužel v dezolátním stavu a tak se budu muset projít 20 km zpátky do Cercedilly pěšky. Mám na to den a půl. Aspoň místní restaurace je otevřená a tak jsem si dal na příštích 24 h poslední chlazený drink.
Loučím se se ztichlou stanicí Cotos a nastupuji svoji dramatickou a dlouhou cestu po úbočí pohoří Navacerrada do nížiny.
Loučím se se ztichlou stanicí Cotos a nastupuji svoji dramatickou a dlouhou cestu po úbočí pohoří Navacerrada do nížiny.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Hněvčeves (CZ).

Datum: 5. 12. 2004

Poslední komentáře:

Autor: Julie Novotná
Text: Dobrý den, chci se zeptat, komu mám napsat, pokud chci nafotit vnitřek objektu pro můj nastávající fotografický projekt. Kdo vlastně objekt vlastní?
Děkuji, Julie
Číst

Autor: FJerzy
Text: Pracoval jsem ve Vlněně jako student na konci 80 let. Rozvážel jsem utkané látky ke kontrolním stanovištím, kde se kontrolovaly a případně opravovaly. Tyto jsem pak rozvážel do skladu na jiném patře.
Nejvíc však vzpomínám na to, jak každý den ráno přivezl autobus ženy z vězení, které tam pracovaly. A já s nimi! Taková obdoba Skřivánci na niti!
Číst

Autor: Hanka
Text: ten stoleček na pavlači je designový kousek https://search.seznam.cz/obrazky/?q=stolek+pavouk+Halabala&oq=stolek+pavouk+Halabala&aq=-1&ms=15160&ks=46&sourceid=top&color=any&size=any&pornFilter=1&productOnly=0&sId=GOcA8jFVBMdQmeh-8SIb&sgId=MC43NTQ5MDMzNzg0MjMwODc3IDE3NTc1NjgwMjcuMjc4
Číst

Autor: JzA
Text: Díky, opraveno.
Číst

Autor: Jan
Text: Len drobná pripomienka k asi neúmyselnej zámene ulíc v popiske mapky z roku 1907 - tehdejší Třebízského je dnešná ulice Chaloupkova, dnešná Košinova je na mapke vedená ako třída Komenského.
Číst