| |
| |
Aktuality: | |
| 30. 6. 2017 více | Iba má 200. narozeniny! Nebo alespoň její nestoři, čtveřice osobností, které stály u vzniku a fungování Institutu biostatistiky a analýz na Masarykově univerzitě. Poslední červnový den poskytl takřka ideální příležitost k tomu, významná jubilea náležitě oslavit. | |
| 27. 6. 2017 více | Projekt Čichová mapa Brna pod značkami brnosmrdi.cz a brnovoni.cz vzbudil v obyvatelích města nečekanou vlnu zájmu i rozbouřených vášní. Pomlouvala nás televize Nova, psaly o nás snad všechny brněnské noviny, byli jsme v rozhlasu a získaná data jsme předali za zájmu médií odboru životního protředí na magistrátu. K dokončení však zbývala jediná věc - uspořádat pro veřejnost slíbenou čichovou procházku Brnem. | |
| 21. 6. 2017 více | Přednášku Pražské podzemí ve foglarovkách a skutečnosti v budově Skautského institutu v Praze vedl odborník na slovo vzatý - Jan Pohunek alias Přebral, pročež jsem na ní nemohl chybět. A když už jsem se do metropole (ve středu) vypravil, rozhodl jsem se akci obohatit o praktickou ukázku probírané tématiky - splutí podzemního tunelu potoka Botiče, který inspiroval Jaroslava Foglara při psaní o Černé vodě ve Stínadlech. | |
| 19. 6. 2017 více | Dostal jsem k narozeninám jako dárek dort. Dokonce dort tak hezký, že jsem si ho musel vyfotit. Dort už nezbyl, ale pochutnat si na něm tady můžete aspoň očima. | |
| 17. 6. 2017 více | Žemle se žení a Brouk taky! Na podzimním Orohni nás zaskočili svým svatebním oznámením a dnes dostáli svým slovům. Vydali jsme se s Drobkem ze Sluneční zátoky na jih, abychom zachytili aspoň závěrečnou část svatby našich dlouholetých kamarádů. „Ano“ si řekli před ústím Chýnovské jeskyně, jak se na podzemní pátrače sluší a patří. | |
| 17. 6. 2017 více | V roce 2002 jsem se zařekl, že na setkání ve Sluneční zátoce budu jezdit jednou za 5 let. A protože půlkulaté výročí narození českého spisovatele Jaroslava Foglara (* 6. 7. 1907) připadne právě na letošek, vyrazili jsme s Drobkem a Edou v sobotu v 7 ráno (výjímečně autem) do Ledče nad Sázavou. | |
| 11. 6. 2017 více | Nemělo by valného smyslu zapírat, že procházka podél řeky Rokytné byla motivována návštěvou dvojice tunelů u zrušené zastávky Budkovice. Skrze ně v roce 1870 propojila slavná Rakouská společnost státní dráhy (StEG) Brno s Vídní alternativní trasou, která však nikdy významem nedohnala hlavní trať v rovině Svratky. V letním žáru byla procházka podél vysychající řeky nicméně také příjemným zakončením víkendu. | |
| 8. 6. 2017 více | Tajemná budova v lesích nad Adamovem přitahovala svojí nepřístupností odjakživa. Slepá silnička se zákazem vjezdu, ostanté dráty, kamery, hlídači se psy - to všechno vedlo na sklonku socializmu ke vzniku legend, podle kterých měla být na místě utajená podzemní základna jaderných raket, odposlouchávací zařízení, na začátku 90. let se tu pro změnu měly pálit svazky listin o spolupracovnících Státní bezpečnosti. Jaká je ale pravda? Po třech desítkách let jsme se ji vydali poznat s kamarádem Ďáblem. | |
| 1. 6. 2017 více | Další povinnou součástí úspěšného završení doktorského studia je státní zkouška. V mém případě z oboru Chemie životního prostředí. Ve čtvrtek odpoledne tak po mnoha letech přišla řada i na mě, abych prokázal, co jsem se za 10 let v oboru naučil. | |
| |
Starší články: |
|
Náhodné foto:
|
Místo: Skalice nad Svitavou (CZ).
Datum: 22. 4. 2009 |
Poslední komentáře:
Autor: František Jeřábek Text: Rebešovice kotelna Jugo 1976-1978.Slouzil jsem tam s Lasakem Číst
Autor: Marek Text: V budově nad tím se prováděla rekonstrukce. Jestli to byla stará budova pivovaru už nevím, dělal jsem tam vodu a odpady. Měl jsem možnost si tyhle prostory projít a je to neskutečně obrovské. Na povrchu jsou vidět větrací "Komíny" člověk si pak líp udělá představu jak je to velké. Ale stav je opravdu špatný v zadní časti kde je voda a popadané cihly jsme raději ani nešli.
Číst
Autor: Jiří Ambros Text: "Trochu" více informací zde: https://www.brnak.net/index.php?id=ost_txt Číst
Autor: JzA Text: Díky, opravil jsem v článku. Číst
Autor: Petr Text: Pásový dopravník je tvořen dvojicí nezávislých gumových dopravních pásů o šířce cca 40 cm, není pravda je to 100cm Číst
|
|