Hlavní stránka
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:

Novinky na Instagramu:

Aktuality:

27. 12. 2016
Nejtajemnější evropskou zemí současnosti je bezesporu Bělorusko. Jeden ze dvou posledních evropských států, pro jejichž návštěvu je nutné získat vízum, je zahalen tajemstvím. Nejezdí se sem - je to složité a většina lidí si myslí, že v Bělorusku není nic skutečně zajímavého. Právě takové lidi jsme se rozhodli pokusit přesvědčit o opaku a od 27. prosince jsme s Drobkem, ¥em, Svištěm a Sovou vyrazili na netradiční silvestrovskou oslavu do Běloruska - a hlavně do jeho hlavního města Minsku.

27. 10. 2016
Oslavu státního svátku jsme letos s Drobkem pojali skutečně svátečně. Už ve čtvrtek 27. října večer jsme vyrazili předposledním vlakem z Brna na sever, kde jsme přestoupili na poslední autobus, abychom hodinu před půlnocí vyjeli kamsi vysoko do lesů. Pak nás ještě čekala noční cesta hlubokými lesy na boudu.

20. 10. 2016
Maple T.A. & Möbius user summit Vienna.Maple T. A. je výukový nástroj, který pro osvojování a trénování matematických znalostí a dovedností používá jádro kanadského algebraického výpočetního systému Maple a webové rozhraní. V roce 2014 jsem úspěšně obhájil a realizoval projekt „Rozšíření výuky o interaktivní e-learningový nástroj pro matematické modelování“, na Maple T. A,. postavený, proto jsem, když mně byla nabídnuta příležitost zúčastnit se uživatelského summitu maple T.A. a jeho pokročilé varianty Möbius ve Vídni, nemohl odmítnout.

15. 10. 2016
Po třinácti letech ožily brněnské dolní a horní uličky vontským zápolením, pátráním v zapadlých zákoutích a plněním zapeklitých úkolů, které pro milovníky Stínadel (do 16 let) připravilo Sdružení přátel Jaroslava Foglara. Projděte si s námi krátkou fotoreportáž ze stínadelské soboty na Františkově alias Denisových sadech.

8. 10. 2016
Porada vedení SPJF v Ostravě.Porady vedení SPJF se konají už přes dvacet let obvykle třikrát do roka v lednu, dubnu a říjnu, červencový termín bývá vynechán z důvodu táborů a dalekých cest. V posledních letech se skupině vedoucích, do které patřím i já, podařilo prosadit, aby porady nebyly jen brněnskou záležitostí; a tak se nejméně jednou ročně potkáváme se třináctičlenným vedením v některém z jiných měst v republice, kde má SPJF silné zastoupení. Letos poprvé to ovšem byla Ostrava. Konkrétně klubovna BVÚ, kterou pro naše jednání zajistil kamarád Kosťa. V neděli pak pokračoval můj a Drobkův program poradou k CVVZ a natáčením propagačního traileru pod vedením Hryzala v Šumperku.

30. 9. 2016
Poosmé na ostrově. Těžko se tomu věří, ale je to už čtvrt století, co jsme jako prvňáci v Adamově založili svůj klukovský klub Vlčí dráp, později přejmenovaný na Orion, kterým prošlo skoro 40 kluků a holek z našeho města a který nás doprovázel větší část našich životů. Jako v předchozích letech, i letos jsme zamířili na Kozlov, kde stojí srub Prasklý džbán.

17. 9. 2016
Mastník a tunely.V letech 1929 a 1930 tábořil skautský oddíl spisovatele Jaroslava Foglara - Jestřába nedaleko Sedlčan na louce u potoka Mastníku. O 72 let později, v září 2012 odhalilo SPJF společně se skauty ze střediska Votice rukama Alpína na okraji louky pamětní kámen. Od té doby se setkávání u kamene stalo tradicí, které jsem se letos poprvé zúčastnil také já.

10. 9. 2016
Díky spolupráci s Muzeem města Brna jsme mohli jarní rozsáhlou hru Stínadla tudy ukončit v jedinečném prostředí špilberských kasemat. Výhodná dohoda se správou brněnského hradu měla ovšem jeden malý háček - a totiž závazek, že 10. a 11. září 2016 pomůžeme s uspořádáním akce pro několik tisíc dětí a rodičů z Brna i okolí Špilberk žije v pohádce.

6. 9. 2016
Po návratu z Kuby.Po úspěšném návratu z Karibiku vkládám v pracovním chvatu aspoň sedm obrázků z Ostrova svobody, který jsme prozkoumali možná důkladněji, než jsme původně zamýšleli. Reportáž obsahující rozšířený výběr fotek je v přípravě, během podzimu rovněž proběhne v Brně cestovatelské promítání.

19. 8. 2016
Do 6. září 2016 jsem mimo dosah internetu na cestě do Karibiku na ostrov Kubu. S přáteli hodlám prozkoumat nejzajímavější města, přírodu, technické i kulturní zajímavosti ostrova svobody a přivézt zajímavou reportáž, ze které se určitě část objeví i na tomto webu.

12. 8. 2016
Vandr na Střelu.Rabštejn nad Střelou. Zvukomalebný název městečka, o kterém vím toliko, že šlo o nejmenší město v českém království a že leží kdesi v západních Čechách. Neváhal jsem proto dlouho, když nám kamarádi Ilič a Cibule nabídli, abychom s nimi strávili víkend poznáváním tamější přírody, památek a trampských osad.

5. 8. 2016
Obrovskou publicitu na sociálních sítích si vydobyla reportáž z dalšího podzemního průzkumu v Brně. Tentokrát jsme s Honzou zamířili po vodě, bahně a rákosím do tunelů, kterými protéká předměstím za teplárnou Svitavský náhon.

16. 7. 2016
Tábor Karaí Pukú.Poslední klasický letní tábor se pod mým přímým vedením odehrál v roce 2011. Od té doby jsem si na pět let odvykl stavět týpí, každé ráno se otužovat v ledové tůňce, bubnovat na nástupy a v noci hlídat tábořiště a vlajku. Jenže okolnosti tomu chtěly, abych se na naši louku uprostřed lesů za Brzkovem ještě jednou vrátil: s Drobkem jsme se v druhé půli července rozhodli uspořádat tábor Karaí Pukú.

9. 7. 2016
Vlakem z Brna do Toulouse.S cestováním po železnici ve východní Evropě a Rusku mám zkušeností víc než dost. Jaké je to ale na Západě? Je vůbec možné rozumně cestovat přes státy a státečky roztříštěné Evropy vlakem? Rozhodl jsem se najít odpověď na pracovní cestě do Toulouse ve Francii a na pokračování každodenně přinášet zajímavé či užitečné postřehy z cestování vlakem přes Rakousko, Švýcarsko, Itálii, Francii, Monako a Andorru. Sledovat mé osudy můžete (v závislosti na přístupnosti internetu ve vlacích) den po dni zde.

1. 7. 2016
Stejně jako v předchozích letech, i v roce 2016 se na objektu č. 36, patřícím SPJF, v areálu Muny v Mikulovicích uskutečnil pracovní tábor. Využil jsem dvou dnů volna, přidal dva dny víkendu a dva dny dovolené a strávil s kamarády necelý týden úpravou střechy a betonováním (posledního) věnce nad nově postavenými zdmi.

25. 6. 2016
Bohdanka se vdává.Tak už je to tady - moje mladší sestra se vdává. Jako první z nejmladší generace Kalinů a Žažů, řekla si Bohdanka se svým dlouholetým nápadníkem a snoubencem Romanem své životní ano v sobotu 26. června 2016 na hradě v Dolních Kounicích.

13. 6. 2016
Podzemím různého druhu se v Česku zabývají tisíce lidí. Geologové, horníci, speleologové, montanisté, milovníci urbexu, tajemna i konspiračních teorií, stavaři a trampové, jakož i romantici všeho druhu. Každého zajímá podzemí trošku jiné a trošku jinak. Jsou však místa, na jejichž významu se shodnou všichni. Nekorunovaným králem je pak důl a podzemní nacistická továrna Richard u Litoměřic, která je považována za průzkumnickou maturitu. Za poslední tři roky jsem už něco prolezl, a tak jsem se o víkendu vydal odmaturovat i já.

4. 6. 2016
Ignis Brunensis 2016.Jako děti jsme měli ohňostroje v rámci festivalové šňůry Brno - město uprostřed Evropy rádi. První ročník světelné podívané jsme v červnu 1998 sledovali s rodiči nad výstavištěm a v nezapomenutelném zápachu střelného prachu a sladu z noční várky v Pivovaru jsme pak stoupali po širokém schodišti Sladové ulice na cestě domů. Z následujících sedmnácti ročníků ohnivých představení si pamatuji jen tři výjímečné. letos jsem se tedy vydal sledovat ohňostroj celkem popáté.

2. 6. 2016
Tramvajová štola se stala hlavním tématem článku v deníku Rovnost, na kterém jsem spolupracoval s paní redaktorkou Monikou Chumchalovou a fotografem Attilou Rackem. Krátká návštěva v jednom z nejznámějších míst brněnského podzemí byla příjemným zpestřením středečního odpoledne.

25. 4. 2016
Když mně před léty moje babička vykládala o tom, že zažila zemětřesení přímo ve svém brněnském bytě (v 6. patře), věřil jsem jí zhruba napůl. Připadalo mně neuvěřitelné, že by se tady, v geologicky stabilní a klidné střední Evropě mohla chvět země. Až do pondělí 25. dubna 2016, kdy se zachvěla i se mnou.

1. 1. 2016
Stejně jako v předchozích letech, i letos zveřejňuji všechna PF, která dorazila letos v zimě do mojí emailové schránky. Kromě toho jich přišlo i několik poštou nebo osobně, z těch mám ovšem největší radost.

24. 3. 2016
Bývalo zvykem, podnikat na Velikonoce velkolepé cesty na východ či na jih. Po loňské přetržce jsme se letos ke tomuto zvyku navrátili a vyrazili jsme společně do Běloruska. Cestou se ale něco zvrtlo a skončili jsme úplně někde jinde, jak uvádí tento příspěvek.

7. 3. 2016
Po 24 letech jsem se stal občanem města Brna a definitivně tak dokončil své stěhování z Adamova zpátky na jih, do města, kde jsem se narodil a strávil prvních šest let svého života.

6. 3. 2016
Strejdovi Vláčkovi je čtyřicet let. Kamarád a souputník na naší mnohaleté cestě Munou Tomáš Lešingr zvaný Strejda Vláček oslavil v neděli 6. března své čtvrté kulaté narozeniny jedinečným způsobem. Přátele pozval na jízdu historického motoráčku řady 801 (M131 alias Hurvínek) po čtyřicetikilometrové trase z domovského Šumperka do Starého Města pod Králickým Sněžníkem. Pyšně mohu potvrdit, že jsem byl pozván a projel jsem celou trasu tam a skoro celou zpět.

28. 2. 2016
Kamarád Radim Kejík zvaný Rolf je mimo jiné zkušeným cestovatelem, se kterým jsem několikrát brázdil Evropu i Asii. Neměl jsem ale to štěstí podívat se s ním do Afriky, proto mně přišla vhod jeho přednáška na Pístovickém mlýně. Jako obvykle jsem se rozhodl jet na kole a se mnou se přes Drahanskou vrchovinu vydal také kamarád ¥.

12. 2. 2016
Druhá porada vedení SPJF v roce 2016 se po několika letech odehrála opět v Třebíči. Městě, kde jako pobočka SPJF působí se svojí bohatou činností klub katolického gymnázia Halahoj, jenž nám poskytl přístřeší, abychom společně s dalšími vedoucími projednali dlouhodobější vize našeho sdružení. A bylo to projednávání veselé i smutné, leckdy bouřlivé a náročné.

6. 2. 2016
Podobně, jako jsme loni zamířili na zimní prohlídku Vídně, vydali jsme se i letos s Terkou a Yenem do metropole - tentokrát ovšem české. A že nebyla o zajímavé a netradiční cíle Druhé Prahy nouze, připojilo se k nám postupně pár kamarádů až nás bylo deset. Možná dost na další malou demonstraci, jakých bylo v hlavním městě na sobotu nahlášeno už více než dvacet.

30. 1. 2016
Víkend strávený v Brně jsem využil k návštěvě míst, na které se už delší dobu chystám, ale ve všední dny se mně nedaří k nim za světla dostat. Hlavním cílem byla opuštěná kasárna na Kraví hoře, která bylo potřeba navštívit za dobrého ranního světla - a skutečně, slunko svítilo jako na jaře.

23. 1. 2016
Po třech letech zase jednou v zimě mrzne tolik, že se na brněnské přehradě vytvořil led deset centimetrů tlustý. Což je příležitost oprášit (pro ty, kteří je mají) brusle nebo si koupit (pro ty, kteří je nemají) nové a podívat se po největší rovné ploše v Brně (momentálně plné lidí) až pod hrad Veveří.

8. 1. 2016
Od doby, kdy jsme na Silvestra 2009 postavili srub na Prasklém džbánu, jsme se na něj nevydali na pořádnou zimní akci. A tak jsme páteční večer a sobotu druhého lednového víkendu strávili s Jerrym, Tomášem a Bernym obklopeni temnou a mrazivou hladinou jezera u kamínek v útulném srubu na místě někdejšího středověkého hradu.

Starší články:

Datum: 18. 8. 2022

Poslední komentáře:

Autor: Lukáš Krejčí
Text: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je možné použít některou z Vašich fotografií ke své diplomové práci.
S pozdravem
Krejčí

Autor: Pavel Danek
Text: Leodegard Danek ( Mlynar v Arnostove) by muj dedecek.

Autor: Ladislav Brabec
Text: Díky Franto za reakci.
Jsem v kontaktu s Pavlem Kŕivánkem, oba jsme v Praze, toho také pamatuješ? Jinak o nikom nevím.

Autor: JzA
Text: Pokud to bude vhodné vzhledem k tématu, určitě se dřív nebo později dočkáte.

Autor: Bill
Text: Budou zas nějaké urbexové akty? Málokdo rozumí ženské kráse jako vy.