Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka Čierne pri Čadci – Hrčava
Úzkokolejka Čierne pri Čadci – Markov
Sklepy za domem Hlinky 54
Barokní dům Hlinky 54
Přízřenice (žzast)
Celnice na Křenové
Brněnské úzkokolejky
Úzkokolejka za Rumištěm
Zlaté Hory-na mlýnech (žzast)
Úzkokolejka papírny v Písečné
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno


Novinky na Instagramu:


Aktuality:

16. 12. 2009
více
Adamovské strojírny - Samara.A protože jsem se ponořil do archivu svých industriálních zážitků, zůstanu i v tomto příspěvku hluboko v historii. Psal se rok 2009 a s kamarádem Stopařem jsme si s týdenním předstihem nadělili malý vánoční dárek, když jsme pronikli do dříve tolik nedostupného areálu Adamovských strojíren, do nejvyšší budovy ve městě, objektu č. 16, který byl jedním z center (nejen) utajované zbrojní výroby.

27. 12. 2009
více
Dnes jsem dokončil reportáž z předvánoční cesty do San Marina. Najdete ji zde.

23. 12. 2009
více
Právě jsem se vrátil nočním vlakem z čtyřdenní cesty do San Marina a okolních států, kam jsem po různých peripetiích osudu vyrazil nakonec sám. Protože mráz klesl pod -20 °C, já jsem neměl žádný přesný plán cesty a neumím italsky, byla to cesta velice zajímavá. Dříve než bude hotová reportáž, přináším alespoň šestici nejvydařenějších fotek.

17. 12. 2009
více
V neděli pozdě večer jsem se vrátil z okružní jízdy po klubech při Sdružení přátel Jaroslava Foglara a proto přináším několik fotek, které jsem na cestě pořídil.

6. 12. 2009
více
Doplnil jsem dalších šest dní zápisu z velké letní cesty do Kyrgyzstánu. Momentálně se nacházíme na cestě z Teheránu do Mašadu a vy můžete prožívat noční tisícikilometrovou cestu autobusem s námi zde.

5. 12. 2009
více
Opět se mně poštěstilo narazit na stopaře, tentokrát o půl jedné ráno v Brně. Mladý muž se mnou jel až do Adamova a já si tak můžu udělat pomyslnou čtvrtou čárku do seznamu. Aby nebyla noc nudná, zastavila mě ještě policejní hlídka, jejíž kontrolou jsem však úspěšně prošel.

Starší články:

2020: 1
2019: 123456789101112
2018: 123456789101112
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Adamov (CZ).

Datum: 4. 11. 2004

Odkaz dne:

Open street rails

Datum: 9. 12. 2020

Poslední komentáře:

Autor: Zdeněk
Text: Zdravím, já bych si dovolil polemizovat s Pavlem z předchozího příspěvku. Já na tom severním předávacím kolejišti, které asi opravdu nikdy nebylo napojeno na stanici ve Stéblové, pamatuji nějaké odstavené hodně rezavé vagóny. Jak by se tam asi dostaly, kdyby to nebylo propojené přes Synthesii? Jestli mě teda paměť neklame. Ono to je už přes 30 let.
Číst

Autor: Daniel Chvátal
Text: Bohužel celý článek je vyfabulovaný blábol,tyto domy nebyly žádnou dělnickou kolonií,ale jedny z nejstarších domků starých původních vesnických Husovic.Nouzová dělnická kolonie byla z druhé strany kopce,byly to asi čtyři nebo pět obezděných vagonu postavených do čtverce,byly zbourány koncem 80.let.
Číst

Autor: HonzaXXII
Text: Jen doplnění k předchozímu příspěvku:
Ad. 2) Podle článků z dobových Brněnských večerníků byly první paneláky na sídlišti (Mikulovská, zčásti možná i Velkopavlovická) zkolaudované a zprovozněné ještě na konci roku 1984.
Ad. 3) Ten obchod na Bořetické potvrzuju, mamka tam chodila nakupovat na konci 80. a možná i na samém počátku 90. let, já (tenkrát ještě mrně) v nejednom případě s ní. Podle knihy "Brno Vinohrady 1981 - 2001" opravdu sloužil ještě kolonii Hamburk, a taky byl údajně postaven v rámci Akce Z. Opravdu velká škoda, že jediná fotka je ta mrňavá právě v té knížečce vydané k 20. výročí od zahájení stavby sídliště. Chtělo by to lepší snímky.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkujeme a článek jsme podle Vaší vzpomínky upravili.
Číst

Autor: PhDr. Zdeňka Nováková
Text: Ráda bych tímto korigovala informaci o uzavření bazénu v roce 1955. K uzavření ve skutečnosti došlo až v roce 1965 - do toho roku byl bazén běžně provozován (se vstupným, šatnami, občerstvením - jakkoliv už ne z horní restaurace -, plavčíkem a sportovním servisem - pingpongový stůl, volejbalová síť atd.) Sama jsem se zde na počátku 60. let naučila plavat. Bazén byl závodním předchůdcem nově vznikajícího Podolského stadionu a rekreačním cílem části tehdejší pražské společnosti...
Číst