Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno

25. 5. 2013
více
Po sedmi letech od první průzkumné akce jsme se s kamarády vrátili do kouzelného průmyslového areálu bývalého národního podniku Vlněna. Podle nejnovějších zvěstí je celá industriální čtvrť odsouzená k zániku a nahrazení nudnými bytovými komplexy. Ještě jednou jsme proto přišli vychutnat atmosféru místa, které možná již zanedlouho veškerou romantiku nadobro ztratí.

23. 5. 2013
více
Není to ještě ani půl roku, co jsem psal zde na webu o brněnském dolním nádraží. Místě, které mně učarovalo už za gymnaziálních studií, a které, ačkoliv je kousek od centra města, skoro nikdo nezná. A překvapivě tohle skromné rozloučení s dolním jako by předznamenalo novou éru, krátkou, ale výraznou: na necelý měsíc se nejen vrátili na Dolní nádraží cestující, ale svým náhle nabytým významem dokonce tahle zapomenutá stanice úplně zastínila svého souputníka - nádraží hlavní.

13. 5. 2013
více
Podruhé v životě jsem odevzdal diplomovou práci. Jmenuje se Adaptivní dynamika, je z matematiky a týká se komplikací, jež přináší evoluce v měnícím se prostředí. Zjednodušeně řečeno - ukazuje, že Darwinovy jednoduché myšlenky je třeba pořádně zkomplikovat, aby popisovaly realitu a aby bylo možné když ne spočítat, tak alespoň odhadnout úspěch určitého živočišného druhu nebo typu v přírodě.

11. 5. 2013
více
Pravidelně třikrát ročně, počínaje zimním setkáním k dlouhodobé hře Tauris v roce 2006, setkávají se klubaři Bobří stopy, táborníci, stopaři a další kluci a holky na víkendových setkáních po celé republice. Čtvrtou, letní akcí je potom tábor. Jarní, předtáborové setkání Kali Gandaki se letos neslo v duchu Nepálu a tak jsme si s budoucími táborníky byli vyzkoušet šplhání po skalách v Českém krasu.

Starší články:

2018: 12345678910
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Brno (CZ).

Datum: . .

Odkaz dne:

Výslovnost všech hlásek světa

Datum: 18. 9. 2018

Poslední komentáře:

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst

Autor: Jan Bartoš
Text: Závory před Zábrdovickým mostem byly pouze do začátku čtyřicátých let, kdy před nimy končila tramvaj do Židenic. S vybudováním nového mostu v r. 1942 (v současné době v rekonsrukci) došlo k prodloužení tramvajové linky přes něj na Starou osadu a ke zrušení závor. Dopravu na silnici zastavovali zaměstanci dráhy s praporky. Tak si to aspoň pamatuji z padesátých let.
Číst

Autor: jispo
Text: menší chybka releový poloautoblok je v traťovém úseku do votic.
Číst

Autor: Lubomír Buňka
Text: Vlečka uváděná pod názvem Vlečka Mutějovice - Lesy Žatec, Mutějovice byla zbytkem po vlečce, která soužila dolu Perun III. Těžební jáma byla v provozu od roku 1942 a uzavřena byla v roce 1965. Od nádraží Mutějovice po pilu Lesů Žatec se jednalo zhruba o 1/4 původní délky. Zatímco drážní těleso k pile je dobře znatelné, od pily se ztrácí v lesním porostu. Projít tento úsek je bez obtíží možný mimo vegetační období. Opět je dobře patrná, jako cesta, od křížení cyklistické stezky 8167 s naučnou stezkou Mutějovice - hrad Džbán. Od této křižovatky cest je patrná stopa tělesa dráhy, která vede po vrstevnici až k bývalému dolu. Patrné jsou především zářezy v terénu a propustě pro odvod povrchové vody. Pokud se jedná o fotografie, obávám se, že z nich vlečka patrná již nebude.

Číst

Autor: MK
Text: Podle starých map vlečka zanikla pravděpodobně už při rekonstrukci ve dvacátých letech. Zdá se, že předtím využívala tramvajové koleje. http://vilemwalter.cz/mapy/
Číst