Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno

18. 7. 2014
více
Tábor Bobří stopy Ukerewe.Osmnáct ročníků táborů s Bobří stopou uplynulo od chvíle, kdy jsem na Pikárci poprvé přenocoval v týpí. Letos - pouze jako návštěva a pomocník při stavbě a bourání tábora - jsem zamířil na pomezí Brzkova a Hrbova, abych se podíval na tábor s Bobří stopou Ukerewe.

13. 7. 2014
více
Čimelice. To slovo jsem slýchával od kamaráda Alpína řadu let, aniž bych mu byl schopen přiřadit reálný význam. Nebylo s čím si Čimelice spojit, snad jen s krajem jižních Čech, poli, na kterých dozrává pšenice, rybníky a nekonečně modrou oblohou. Avšak tuto neděli chtěla náhoda tomu, abych Čimelice poznal. Alpín inside.

10. 7. 2014
více
Pro mnoho z nás je v posledních letech léto synonymem pro čas letních festivalů. Jednak proto, že jsem se do této skupiny nikdy nepočítal, ze zvědavosti a také proto, že jsem byl požádán, abych pomohl s organizací, rozhodl jsem se vydat společně s Drobkem a její sestrou Hankou s rodinou do Vlčkovic.

9. 7. 2014
více
Nejprve jsem si myslel, že napsat český text do polské petice je trošku bláhovost, ale jak vidno, svůj účel to splnilo. Vlaky z Głuchołaz do Paczkówa sice v roce 2015 opět nevyjedou, ale podařilo se alespoň po mnoha letech zavést dva páry víkendových osobáků z Nysy do zastávky Głuchołazy miasto, opuštěné v roce 1994. Bohužel v souvislosti s tím bude definitivně zrušen úsek trati do koncové zastávky Głuchołazy zdrój. Další informace shrnuje výstřižek ve článku, který mě hezky cituje.

7. 7. 2014
více
Mohlo by se sice zdát, že začátkem července se v Brně život zpomalí a možná až zastaví - jenže někteří lidé šetří dovolenou na srpen, a tak ani v těch nejteplejších dnech roku neopouští město. Takoví lidé mohou potvrdit, že i v červenci je v městských zdech, co podnikat. Třeba prozkoumat kus podzemí, opravit střechu nebo zajít na autorské čtení do Husy na provázku. Přijměte pozvání na poslední z uvedených kratochvil.

Starší články:

2018: 12345678910
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Aşgabat (TM).

Datum: 16. 8. 2009

Odkaz dne:

Výslovnost všech hlásek světa

Datum: 18. 9. 2018

Poslední komentáře:

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst

Autor: Jan Bartoš
Text: Závory před Zábrdovickým mostem byly pouze do začátku čtyřicátých let, kdy před nimy končila tramvaj do Židenic. S vybudováním nového mostu v r. 1942 (v současné době v rekonsrukci) došlo k prodloužení tramvajové linky přes něj na Starou osadu a ke zrušení závor. Dopravu na silnici zastavovali zaměstanci dráhy s praporky. Tak si to aspoň pamatuji z padesátých let.
Číst

Autor: jispo
Text: menší chybka releový poloautoblok je v traťovém úseku do votic.
Číst

Autor: Lubomír Buňka
Text: Vlečka uváděná pod názvem Vlečka Mutějovice - Lesy Žatec, Mutějovice byla zbytkem po vlečce, která soužila dolu Perun III. Těžební jáma byla v provozu od roku 1942 a uzavřena byla v roce 1965. Od nádraží Mutějovice po pilu Lesů Žatec se jednalo zhruba o 1/4 původní délky. Zatímco drážní těleso k pile je dobře znatelné, od pily se ztrácí v lesním porostu. Projít tento úsek je bez obtíží možný mimo vegetační období. Opět je dobře patrná, jako cesta, od křížení cyklistické stezky 8167 s naučnou stezkou Mutějovice - hrad Džbán. Od této křižovatky cest je patrná stopa tělesa dráhy, která vede po vrstevnici až k bývalému dolu. Patrné jsou především zářezy v terénu a propustě pro odvod povrchové vody. Pokud se jedná o fotografie, obávám se, že z nich vlečka patrná již nebude.

Číst

Autor: MK
Text: Podle starých map vlečka zanikla pravděpodobně už při rekonstrukci ve dvacátých letech. Zdá se, že předtím využívala tramvajové koleje. http://vilemwalter.cz/mapy/
Číst