Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno

16. 12. 2009
více
Adamovské strojírny - Samara.A protože jsem se ponořil do archivu svých industriálních zážitků, zůstanu i v tomto příspěvku hluboko v historii. Psal se rok 2009 a s kamarádem Stopařem jsme si s týdenním předstihem nadělili malý vánoční dárek, když jsme pronikli do dříve tolik nedostupného areálu Adamovských strojíren, do nejvyšší budovy ve městě, objektu č. 10, který byl jedním z center (nejen) utajované zbrojní výroby.

27. 12. 2009
více
Dnes jsem dokončil reportáž z předvánoční cesty do San Marina. Najdete ji zde.

23. 12. 2009
více
Právě jsem se vrátil nočním vlakem z čtyřdenní cesty do San Marina a okolních států, kam jsem po různých peripetiích osudu vyrazil nakonec sám. Protože mráz klesl pod -20 °C, já jsem neměl žádný přesný plán cesty a neumím italsky, byla to cesta velice zajímavá. Dříve než bude hotová reportáž, přináším alespoň šestici nejvydařenějších fotek.

17. 12. 2009
více
V neděli pozdě večer jsem se vrátil z okružní jízdy po klubech při Sdružení přátel Jaroslava Foglara a proto přináším několik fotek, které jsem na cestě pořídil.

6. 12. 2009
více
Doplnil jsem dalších šest dní zápisu z velké letní cesty do Kyrgyzstánu. Momentálně se nacházíme na cestě z Teheránu do Mašadu a vy můžete prožívat noční tisícikilometrovou cestu autobusem s námi zde.

5. 12. 2009
více
Opět se mně poštěstilo narazit na stopaře, tentokrát o půl jedné ráno v Brně. Mladý muž se mnou jel až do Adamova a já si tak můžu udělat pomyslnou čtvrtou čárku do seznamu. Aby nebyla noc nudná, zastavila mě ještě policejní hlídka, jejíž kontrolou jsem však úspěšně prošel.

7. 11. 2009
více
Dnes jsem vyrazil na akci Bungee v Ostroměři, kterou pořádá Východočeská pobočka SPJF v rámci projektu Kontinenty.

6. 11. 2009
více
Dnes v noci vyrážím do ulic nočního Brna ulovit pár fotek s Bantem a jeho profesionálním fotografickým vybavením.

4. 11. 2009
více
Na snídani jsem zašel pro pár křupavých croissantů do pekařství v Břeclavi. Díky výpadku elektrického proudu se v celé místnosti svítilo ozdobnými svíčkami. Poskakující světlo plaménků a vůně čerstvého pečiva pěkně uvedly probouzející se den.

24. 10. 2009
více
Dnes jsem si konečně splnil svůj několikaletý malý sen a projel jsem se svojí mamkou a vlakem Reblaus Express (v překladu expres Révokaz) zrušenou trať Retz - Drosendorf v Rakousku. Pochmurná atmosféra pozdně říjnového dne krásně dokreslovala nostalgickou atmosféru rakouského venkova.

10. 10. 2009
více
Na jaře jsem se s Kawi a Vojtou vsadil, kdo bude mít v roce 2009 více koupacích dnů pod širým nebem. Konkurence je více než tvrdá, proto se snažím koupat v rámci možností každý den. Níže uvádím seznam všech koupacích míst.

6. 10. 2009
více
Dnes o půl čtvrté ráno se mně poštěstilo potkat při cestě autem do Drásova na silnici v mlze stopaře. Rád jsem ho svezl a splatil tím aspoň malou část svého dluhu vůči ochotným řidičům, kteří mě již v mnoha zemích tolikrát svezli.

28. 9. 2009
více
Zde jsou ke stažení fotografie z 18. a 5. výročního ohně 143. KBS Orion a 288. KBS Eridan, který se konal o víkendu na ostrově Kozlov uprostřed Dalešické přehrady.

21. 9. 2009
více
Pod tímto odkazem naleznete očekávané fotografie + zápis z prvních dvou dnů jednačtyřicetidenní cesty do Íránu a čtyř postsovětských republik ve střední Asii. Zápis se prodlužuje každým dnem, ale jeho úplné dohotovení bude ještě nějakou dobu trvat.

12. 9. 2009
více
Po určitých komplikacích a zdržení ve střední Asii jsem dorazil nečekaně letecky přes Frankfurt nad Mohanem domů a jsem již k zastižení na uvedených kontaktech.

30. 7. 2009
více
Od 2. srpna 2009 do 14. září jsem na cestě na Ukrajinu a do Turecka, Íránu, Turkmenistánu, Uzbekistánu a Kyrgyzstánu; tedy nebudu k zastižení na žádném z kontaktů. Náhradní adresa pro vyřizování klubovních záležitostí je spjf@spjf.cz, na ostatní poštu odpovím až v druhé polovině září.

27. 6. 2009
více
Od 1. do 9. července jsem na putovním táboře Lambat Waktu na východním Slovensku, Ukrajině a v Polsku. Po tuto dobu nebudu k zastižení. Důležité emaily vyřídím po návratu.

17. 6. 2009
více
Zápis od Zandta v návštěvní knize byl posledním zápisem na staré adrese. Od půlnoci 16. června se stránky přesouvají na novou adresu http://jza.smerem.cz.

30. 5. 2009
více
Jak často se člověku podaří najít na kolejích rozejtou minci? Moc často ne - o to divnější je, že jsem během jednoho týdne našel dvakrát rozjetou minci (a navíc vždycky dvoukorunu) - jednou v Javorníku nad Veličkou a podruhé v Brně. Podivné řízení osudu?

26. 5. 2009
více
Přidány studijní materiály do semináře z matematického modelování, teorie her a mechaniky v dopravě.

25. 5. 2009
více
Ve středu 27. a čtvrtek 28. května jsem přes den střídavě zaneprázdněn účastí na veletrhu vodohospodářství a ekologie WATENVI a pohybem na železniční trati 343 z Veselí nad Moravou do Vrbovců.

14. 5. 2009
více
Zítra (v pátek) jedu na zkoušku z mechaniky do Prahy a hned potom v sobotu budu celý den na trati mezi Břeclaví a Mikulovem, proto nebudu k zastižení.

3. 5. 2009
více
Novinkou je rozpracovaná stránka o stopování a stejně tak nekompletní seznam mých osobních statistik.

19. 4. 2009
více
Na stránky jsem přidal reportáž ze sjíždění Křtinského potoka včetně několika málo fotek. Zítra nebudu k zastižení, protože jedu na celý den do Vídně pro víza do Uzbekistánu.

18. 4. 2009
více
Vrátil jsem se z Šumperska a Uničovska, kde jsem byl studijně na skládce v Rapotíně a poté na vandru v okolí železniční trati 290.

21. 3. 2009
více
Postupně jsem začal nejatraktivnější stránky vybavovat více jazykovými mutacemi, prozatím alespoň anglicky, rusky a německy. Plně vícejazyčné však samozřejmě stránky nebudou nikdy. Za připomínky zvláště k ruštině, ve které se příliš neorientuji, předem děkuji

1. 3. 2009
více
Na stránky jsem přidal studijní materiály do Technologie a řízení letecké dopravy a Geometrických algoritmů a navíc zápis ze zimního tábora Výstup na Pikárci.

10. 2. 2009
více
Vřele zvu všechny ve čtvrtek 11. února 2009 na seminář Hledáme lék na dětskou kriminalitu s podtitulem Internet jako rizikový faktor vývoje mládeže, který mám tu čest pořádat jako zástupce SPJF společně s Pedagogickou fakultou Masarykovy univerzity. Hned následující den - pátek třináctého pořádáme s Perpetuem II. ročník závodu v integrované dopravě v Brně a okolí pod názvem Šalinění 2009, na který všechny návštěvníky této stránky také srdečně zvu!

Starší články:

2018: 12345678910
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Brno (CZ).

Datum: 6. 10. 2009

Odkaz dne:

Výslovnost všech hlásek světa

Datum: 18. 9. 2018

Poslední komentáře:

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst

Autor: Jan Bartoš
Text: Závory před Zábrdovickým mostem byly pouze do začátku čtyřicátých let, kdy před nimy končila tramvaj do Židenic. S vybudováním nového mostu v r. 1942 (v současné době v rekonsrukci) došlo k prodloužení tramvajové linky přes něj na Starou osadu a ke zrušení závor. Dopravu na silnici zastavovali zaměstanci dráhy s praporky. Tak si to aspoň pamatuji z padesátých let.
Číst

Autor: jispo
Text: menší chybka releový poloautoblok je v traťovém úseku do votic.
Číst

Autor: Lubomír Buňka
Text: Vlečka uváděná pod názvem Vlečka Mutějovice - Lesy Žatec, Mutějovice byla zbytkem po vlečce, která soužila dolu Perun III. Těžební jáma byla v provozu od roku 1942 a uzavřena byla v roce 1965. Od nádraží Mutějovice po pilu Lesů Žatec se jednalo zhruba o 1/4 původní délky. Zatímco drážní těleso k pile je dobře znatelné, od pily se ztrácí v lesním porostu. Projít tento úsek je bez obtíží možný mimo vegetační období. Opět je dobře patrná, jako cesta, od křížení cyklistické stezky 8167 s naučnou stezkou Mutějovice - hrad Džbán. Od této křižovatky cest je patrná stopa tělesa dráhy, která vede po vrstevnici až k bývalému dolu. Patrné jsou především zářezy v terénu a propustě pro odvod povrchové vody. Pokud se jedná o fotografie, obávám se, že z nich vlečka patrná již nebude.

Číst

Autor: MK
Text: Podle starých map vlečka zanikla pravděpodobně už při rekonstrukci ve dvacátých letech. Zdá se, že předtím využívala tramvajové koleje. http://vilemwalter.cz/mapy/
Číst