Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Kaple sv. Františka Xaverského v Muzlově
Rodinný dům Poděbradova 23
Podzemí Přeskače
Sklepy pivovaru Moravia
Minérské chodby pod Smetanovými sady
Hotel Vaníček Praha
Chľaba (žzast)
Obchodní dům Letná v Bystrci
5. cvičení
4. cvičení
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno

30. 12. 2015
více
Po třech letech jsme na Silvestra zamířili opět „domů“, potřetí na základnu na Muně. Po cestě jsme se ovšem stihli ještě zastavit u tajemné vily Elvíry, po které jsme pátrali s kamarády více než rok.

23. 12. 2015
více
Po roce naplněném průzkumy brněnského podzemí jsme se s přáteli rozhodli uspořádat plnohodnotnou podzemní besídku. Nešplhali jsme tedy po žebříku se stromečkem a dárky, ale za to jsme ve sklepeních pod Brnem uvařili ovocný punč, rozsvítili svíčičiky a pustili si vánoční (němý) film.

27. 11. 2015
více
Vojenský újezd Brdy. Nápis na mapě, který nás láká už roky. Území se zákazem vstupu, tajemné, neznámé, na mapách zaznačené nedbale nebo rovnou úmyslně nedokonale. Zóna, za jejíž proniknutí hrozí trest, a ve které se ukrývají neznámá místa, divoká příroda, ale také nevybuchlá munice, pomníky padlých, kteří už nikdy neopustí výcvikový prostor, země opuštěná, rozstřílená, zamořená, zničená. A nebo taky ne. Informace jsou neúplné; ti, kteří prostorem úspěšně prošli, někdy záměrně mlží. Nezbývá, než se vypravit do země nikoho sami.

8. 11. 2015
více
Výstava Pavla Čecha v Novém Městě na Moravě.Od 11. října do 31. ledna je možné se v Horácké galerii v Novém Městě na Moravě zasnít nad knižními ilustracemi a malbami jedinečného výtvarníka a zálesáka Pavla Čecha, který nenechá nikoho na pochybách o tom, že Jaroslav Foglar se prolíná celým jeho dílem. Místo svátečního oběda jsme s Drobkem vyrazili do Nového města i my.

7. 11. 2015
více
Lepší počasí si pořadatelé druhého ročníku stínadelské hry v Jevíčku ani nemohli přát. V sobotu mrholilo do šedivé mlhy, kroky na dlažbě zněly jaksi tlumeně, ulice zely prázdnotou, a tak jsem se odpoledne vydal do města, kam už nejzedí vlaky, také já.

22. 6. 2015
více
Po skončení pracovní cesty do hlavního města jsem strávil odpoledne a večer v metropoli s kamarády Alpínem a Stopařem, kteří mě vzali na jedno z kouzelných míst Druhé Prahy, lidmi opuštěný Barrandovský most zvaný také Most inteligence. Naše improvizovaná průzkumná výprava však objevila ještě několik dalších drobností.

12. 6. 2015
více
Ačkoliv bylo teprve dvanáctého, zapsal se tento červnový pátek do historie písmem černým jako antracit. Během události, která byla dílem několika sekund na křižovatce v Černé Hoře, byla zničena vinou nám do té doby neznámé řidičky věhlasná Patricie, zasloužilé vozidlo, které teprve před dvěma dny oslavilo své 27. narozeniny a které se mělo stát nadějí a legendou naší nadcházející letní expedice.

11. 5. 2015
více
Po více než roce od zahájení výpočtů vlivu znečištěného prostředí na obsah rtuti v českých rybách jsem se dnes dočkal prvního úspěchu na poli impaktových publikací. Časopis Czech Journal of Food Sciences otiskl ve svém jarním vydání článek A negative correlation between mercury content in muscle and body weight in carp from uncontaminated ponds, který jsem připravoval společně s týmem z brněnské Veterinární a farmaceutické univerzity pod vedením profesorky Sedláčkové.

22. 5. 2015
více
Stovka 2015.Téměř po deseti letech se kamarád Ďábel rozhodl sezvat náš původní chodecký tým a zopakovat legendární a zničující akci zvanou Stovka. Po trojici úspěchů a jednom propadáku v předchozích letech jsem s Vojtou, Ďáblem a navíc Standou, Kájou a Evčou stanuli na samém okraji Brna, abychom následujících 25 hodin bojovali s únavou, bolestí, zimou, tmou a vyčerpáním na cestě do Hlinska.

16. 5. 2015
více
Jak jsme se domluvili v zimě, s příchodem jara jsme společně s Terkou, Eunikou, Nelleke, Pavlem a Zuzkou zamířili do Nového Města nad Metují, abychom strávili víkend v probouzející se přírodě, ale taky trošku ve městě a podzemí. A protože jsem v Nováči byl jen jednou před léty, bla to pro mě také výprava průzkumná.

Starší články:

2018: 12345678910
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Domašov nad Bystřicí (CZ).

Datum: . .

Odkaz dne:

Výslovnost všech hlásek světa

Datum: 18. 9. 2018

Poslední komentáře:

Autor: Sumec
Text: Nikoliv žst. nýbrž odbočka Židenice.
Číst

Autor: Jan Bartoš
Text: Závory před Zábrdovickým mostem byly pouze do začátku čtyřicátých let, kdy před nimy končila tramvaj do Židenic. S vybudováním nového mostu v r. 1942 (v současné době v rekonsrukci) došlo k prodloužení tramvajové linky přes něj na Starou osadu a ke zrušení závor. Dopravu na silnici zastavovali zaměstanci dráhy s praporky. Tak si to aspoň pamatuji z padesátých let.
Číst

Autor: jispo
Text: menší chybka releový poloautoblok je v traťovém úseku do votic.
Číst

Autor: Lubomír Buňka
Text: Vlečka uváděná pod názvem Vlečka Mutějovice - Lesy Žatec, Mutějovice byla zbytkem po vlečce, která soužila dolu Perun III. Těžební jáma byla v provozu od roku 1942 a uzavřena byla v roce 1965. Od nádraží Mutějovice po pilu Lesů Žatec se jednalo zhruba o 1/4 původní délky. Zatímco drážní těleso k pile je dobře znatelné, od pily se ztrácí v lesním porostu. Projít tento úsek je bez obtíží možný mimo vegetační období. Opět je dobře patrná, jako cesta, od křížení cyklistické stezky 8167 s naučnou stezkou Mutějovice - hrad Džbán. Od této křižovatky cest je patrná stopa tělesa dráhy, která vede po vrstevnici až k bývalému dolu. Patrné jsou především zářezy v terénu a propustě pro odvod povrchové vody. Pokud se jedná o fotografie, obávám se, že z nich vlečka patrná již nebude.

Číst

Autor: MK
Text: Podle starých map vlečka zanikla pravděpodobně už při rekonstrukci ve dvacátých letech. Zdá se, že předtím využívala tramvajové koleje. http://vilemwalter.cz/mapy/
Číst