Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Dolní vodojem na Ptačině
Raketová základna Rapotice
Bytový dům Dornych 55
Bytový dům Mendlovo náměstí 8
Papírna Lukavice
Kryt za budovou Adastu č. 13
Šuchtač
Wengrafova mykárna a skárna
Úzkokolejka za Rokycanovou ulicí
Železniční trať Chomutov–Vejprty
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno


Novinky na Instagramu:


Aktuality:

26. 2. 2014
více
O Krysí štole jsem slýchával od kamaráda Jestřába od doby, kdy jsme začali v malé klubovně SPJF na Kopečné podnikat první výpravy do historie a podzemí starého Brna. Vždycky jsem toužil štolu najít a podívat se do hloubky, kterou stékaly splašky z hradu Špilberka kamsi pod město, nejprve do bažin, později do bludiště kanálů, štol a chodeb, a kterou bylo také možné hrad v nouzi opustit. Dnes se mi ten sen splnil.

16. 2. 2014
více
Zlatex.Zajímavý industriálně-urbexový objev se nám podařil společně s Drobkem a Honzou po cestě z Muny do Jakartovic, kde jsme plánovali dočasně opustit na nádraží náš oblibený stroj - Škodu 120 l po dědečkovi a rozloučit se s železniční drahou č. 314, která vedla kdysi z Opavy do Horního Benešova, aby byla později zkrácena do Svobodných Heřmanic, Jakartovic a nakonec zrušena docela.

12. 2. 2014
více
Lapák.Po napínavých státnicích jsem měl na večer vyrazit za kamarády do Prahy na průzkum tunelu Motolského potoka zvaného Lapák. Zkoušky se ale protáhly a tak jsem se, opojen pocitem úspěchu a svobody, zúčastnil dalšího dramatu, kterým bylo stíhání vlaku a potom zabloudění v pražském podzemí.

12. 2. 2014
více
Státní zkoušky z algebry a z diskrétní matematiky jsem oddaloval několik let, věnuje se především chemickému vzdělání. Své druhé magisterské studium jsem se pokoušel kousek po kousku dokončit čtyři a půl roku, než se mi to dnes odpoledne s vypětím sil konečně podařilo

7. 2. 2014
více
Miloš Zeman gumák. K prvnímu výročí zvolení Miloše Zemana prezidentem Česka přináším článek z archivu. Jeho nadpis mně při procházení různě starých výstřižků z novin praštil do očí svou zdánlivou nesmyslností: „Česko prožilo první rok bez Zemana“. Že by se opravdu historie někdy opakovala?

5. 2. 2014
více
Dvojici zajímavých odkazů souvisejících s aktuálním provozem mezinárodní vesmírné stanice (ISS), jednoho z největších výdobytků lidského intelektu v dobývání kosmu jsem objevil počátkem února. Na videu lze sledovat Zemi očima kosmonautů v reálném čase, interaktivní mapa zase ukazuje přesnou polohu stanice, která pravidelně prolétá i nad Českem.

Starší články:

2019: 1234567
2018: 123456789101112
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Odkaz dne:

Historické mapy PřF MU

Datum: 6. 5. 2019

Poslední komentáře:

Autor: Igor
Text: Ak tam nie je viac podobnich tunelov, tak si pamätám že ich využívala alebo spravovala Vojenská akadémia, to sa písal rok 1984, boli sme čistiť prístup do tunela ktorí bol zarasteni, ako zakladaní, tak sme ho aj prešli na druhú stranu. Pamätám si len jeden tubus.

Číst

Autor: Pavel
Text: Popisována vlečka končila a končí v areálu firmy Syntezia.
Vlečka ze severu do stanice Stéblová je jinou, druhou vlečkou, jenž byla vybudována na sklonku 80.tych let a nikdy nedostavena a nevyužitá snesena v roce 2004. Tyto dvě vlečky NEBYLY vzájemně propojeny.
Číst

Autor: Zuzana
Text: Já se tam určitě podívat nepojedu, když je budova v tomto hrůzné stavu. Ale mám na ni hezkou vzpomínku, strávila jsem tam asi 2 měsíce po operaci plic v roce 1991 a zdravá se vrátila domů k malé dcerce. A dodnes si občas s vděčnosti vzpomenu i na tehdejší primářku prof. MUDr. Janu Skřičkovou.
Číst

Autor: Jiří Ambros
Text: Doplním, že vlečkový areál vznikl v 60. letech. Více informací, včetně fotek z celého areálu a fotek z provozu viz zde - https://www.brnak.net/index.php?id=bd_v7_txt
Číst

Autor: Jiří Ambros
Text: Areál za výhybkou 8, zmíněný i panem Kožnarem, měl původně 4 koleje. Bývala tam dezinfekční stanice (čištění nákladních vozů), po zrušení v 60. letech (bylo nahraženo novou dezinfenkční stanicí v depu Maloměřice) se pak odstavné koleje využívaly mimojiné na odstavování zmíněných parních lokomotiv, později pak pro potřeby traťové distance. Jinak vlečka Feramo byla úředně zrušena v roce 2018. Více informací zde - https://www.brnak.net/index.php?id=bd_v6_txt
Číst