Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Dolní vodojem na Ptačině
Raketová základna Rapotice
Bytový dům Dornych 55
Bytový dům Mendlovo náměstí 8
Papírna Lukavice
Kryt za budovou Adastu č. 13
Šuchtač
Wengrafova mykárna a skárna
Úzkokolejka za Rokycanovou ulicí
Železniční trať Chomutov–Vejprty
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industriePodzemí

Druhý AdamovDruhé Brno


Novinky na Instagramu:


Aktuality:

30. 5. 2018
více
Globální monitorovací plán je výkonným nástrojem, který sdružuje všechny státy, jež přijaly Stockholmskou úmluvu o perzistentních organických polutantech. V šestiletých cyklech shromažďuje data z národních a mezinárodních monitorovacích programů, která pak zpracovává do globálních přehledů znečištění životního prostředí. V průběhu tohoto období se několikrát schází zástupci vybraných zemí z pěti konitnentů na konferencích, kde se jedná o metodice a budoucnosti monitorování znečištění - považuji za čest, že letošní konference se konala v Brně a přípravu jsme za Recetox zajišťovali v jednacím sále hotelu Continental my.

27. 5. 2018
více
Po třech letech v útulné klubovně v budově bývalé Moravské typografie na Moravském náměstí v Brně nastal čas, kdy se SPJF muselo opět přestěhovat. Své celkově páté působiště nalezlo naše sdružení v romantickém areálu bývalé textilky Mosilany na březích Svitavského náhonu.

19. 5. 2018
více
Letošní svátek 100 let od založení ČSR bych nerad ponechal bez oslavy. Po delším přemýšlením, co by mohlo být důstojným připomenutím (nedožitého) československého století jsem narazil na kamaráda Rolfa, který zrovna spřádal podobné plány. Nakonec jsme se rozhodli uspořádat společnou akci Z Jasini do Aše, republika naše, spočívající v devítidenním putování napříč bývalou republikou. A protože naplánování takové akce vyžaduje určitou práci, rozhodli jsme se, že se v sobotu sejdeme jako za starých klubovních časů - kde jinde než ve Vyškově.

4. 5. 2018
více
Je tomu letos již patnáct let od chvíle, kdy jsem si koupil své první skutečně horské kolo. Jako student gymnázia jsem si v roce 2003 našetřil šest tisíc korun a investoval je do taiwanského stroje značky Merida Kalahari s rámem z chrommolybdenové oceli a tehdy moderními brzdami ve tvaru V. Přesto, nebo právě proto, že jsem na Meridě projel kus světa a sloužila mně věrně na vození nákupů na táborech i dojíždění do školy, do práce a za děvčaty, její éra se letos završila a nadešel čas si pořídit nové kolo. Od zdlouhavého vybírání mě nakonec odtrhla soutěž Do práce na kole, pro kterou je kolo zřejmě zapotřebí, a která slibovala účastníkům zisk úžasného trička s Janem Tleskačem.

2. 5. 2018
více
Je možné proplouvat Brnem na lodi? Opět jsme dokázali, že ano, když jsme se tentokrát ve středu rozhodli nezamířit do podzemí (nebo jen částečně) a místo toho splout dolní polovinu Svitavského náhonu, který se proplouvá průmyslovými čtvrtěmi dolního Brna. Plavba to byla neobvyklá, ostatně posuďte sami…

1. 5. 2018
více
Nečekaná žádost o nafocení zcela nově objeveného podzemí v Brně od nejmenované instituce mě příjemně překvapila. Součástí dohody však bylo zachování úplné mlčenlivosti o tom, co, kde a kdy bylo objeveno do doby, než bude vše oficiálně zveřejněno. Plni očekávání jsme proto vyrazili s ¥ a Drobkem jednak vytvořit dokumentaci nově objevených prostor, druhak vyzkoušet některé techniky focení modelek (nejen) v podzemí, kterým se chci do budoucna víc věnovat.

1. 5. 2018
více
Na prvomájovou vycházku do údolí Chvojnice nás letos pozvala Renča. Rád jsem se přidal, abych potkal kamarády, podíval se, kde tábořil Jaroslav Foglar v roce 1940 a utekl dřív, než dojde na líbání pod rozkvetlou třešní.

Starší články:

2019: 1234567
2018: 123456789101112
2017: 123456789101112
2016: 123467891012
2015: 561112
2014: 123456789
2013: 12345679101112
2012: 1234689101112
2011: 2345689101112
2010: 123456789101112
2009: 2345679101112
2008: 67891011

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Odkaz dne:

Historické mapy PřF MU

Datum: 6. 5. 2019

Poslední komentáře:

Autor: Igor
Text: Ak tam nie je viac podobnich tunelov, tak si pamätám že ich využívala alebo spravovala Vojenská akadémia, to sa písal rok 1984, boli sme čistiť prístup do tunela ktorí bol zarasteni, ako zakladaní, tak sme ho aj prešli na druhú stranu. Pamätám si len jeden tubus.

Číst

Autor: Pavel
Text: Popisována vlečka končila a končí v areálu firmy Syntezia.
Vlečka ze severu do stanice Stéblová je jinou, druhou vlečkou, jenž byla vybudována na sklonku 80.tych let a nikdy nedostavena a nevyužitá snesena v roce 2004. Tyto dvě vlečky NEBYLY vzájemně propojeny.
Číst

Autor: Zuzana
Text: Já se tam určitě podívat nepojedu, když je budova v tomto hrůzné stavu. Ale mám na ni hezkou vzpomínku, strávila jsem tam asi 2 měsíce po operaci plic v roce 1991 a zdravá se vrátila domů k malé dcerce. A dodnes si občas s vděčnosti vzpomenu i na tehdejší primářku prof. MUDr. Janu Skřičkovou.
Číst

Autor: Jiří Ambros
Text: Doplním, že vlečkový areál vznikl v 60. letech. Více informací, včetně fotek z celého areálu a fotek z provozu viz zde - https://www.brnak.net/index.php?id=bd_v7_txt
Číst

Autor: Jiří Ambros
Text: Areál za výhybkou 8, zmíněný i panem Kožnarem, měl původně 4 koleje. Bývala tam dezinfekční stanice (čištění nákladních vozů), po zrušení v 60. letech (bylo nahraženo novou dezinfenkční stanicí v depu Maloměřice) se pak odstavné koleje využívaly mimojiné na odstavování zmíněných parních lokomotiv, později pak pro potřeby traťové distance. Jinak vlečka Feramo byla úředně zrušena v roce 2018. Více informací zde - https://www.brnak.net/index.php?id=bd_v6_txt
Číst