Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Bytový dům Palackého 28
Sklepení za domem Pražská 40
Pivovar Meisterbräu Halle
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Стоўбцы (žst)
Сянки (žst)
Kozubnik
Železniční trať Tišnov – Žďár nad Sázavou
Štola nad Hálovým mlýnem
Plzenecká železnice
Fotka

Čtyřicátiny Strejdy Vláčka


6. 3. 2016
Strejdovi Vláčkovi je čtyřicet let. Kamarád a souputník na naší mnohaleté cestě Munou Tomáš Lešingr zvaný Strejda Vláček oslavil v neděli 6. března své čtvrté kulaté narozeniny jedinečným způsobem. Přátele pozval na jízdu historického motoráčku řady 801 (M131 alias Hurvínek) po čtyřicetikilometrové trase z domovského Šumperka do Starého Města pod Králickým Sněžníkem. Pyšně mohu potvrdit, že jsem byl pozván a projel jsem celou trasu tam a skoro celou zpět.

Narozeninový dort ke čtyřicátinám Strejdy Vláčka připravila velká Alča.
Narozeninový dort ke čtyřicátinám Strejdy Vláčka připravila velká Alča.

Že půjde o nevšední zážitek, bylo jasné už dopředu. Nabídka jízdy po neobvyklé trase zvláštním vlakem, navíc s dobrým kamarádem a železničním odborníkem na slovo vzatým, se prostě neodmítá. Pozváno bylo čtyřicet hostů a myslím, že se v šedivém nedělním ránu sešli v Šumperku na nádraží skoro všichni. Místní Klub přátel kolejového autobusu poskytl pro jízdu prototypového Hurvínka M131.101 (neboli 801 001-9) z roku 1948 (který jezdí po českých kolejích neuvěřitelných 68 let!) a cílem bylo čtyřicet kilometrů vzdálené Staré Město pod Králickýcm Sněžníkem.

Během jednoho dne jsme toho s Drobkem, Sovou a sedmatřiceti dalšími kamarády více či méně známýmí stihli zažít docela dost. A přesto, že se nám nad hlavou honily těžké mraky napíchnuté na špičku hor, byl to krásný den prodchnutý přicházejícím jarem a dobrou náladou. Mimo jiné nám všem ukázal, že - pokud dokážeme být takoví jako Strejda Vláček - se na svoji čtyřicítku můžeme už teď jedině těšit!

Drobek mě celou dobu doprovázela společně s kamarádem Sovou. V Jeseníkách jsme reprezentovali jihomoravskou skupinu gratulantů.
Drobek mě celou dobu doprovázela společně s kamarádem Sovou. V Jeseníkách jsme reprezentovali jihomoravskou skupinu gratulantů.
Jízdu jsme si krátili různě. Mimo jiné prohlížením alb a fotek z posledních čtyřiceti let Vláčkova života. Řekněte sami, jak se asi může tvářit peridromofilní dítě, když mu ve školce podstrčí na focení bagr?
Jízdu jsme si krátili různě. Mimo jiné prohlížením alb a fotek z posledních čtyřiceti let Vláčkova života. Řekněte sami, jak se asi může tvářit peridromofilní dítě, když mu ve školce podstrčí na focení bagr?
Tatáž osoba zhruba o dvacet let později - v době, kdy byl na brněnském výstavišti nejslavnější expozici dnes již neexistující Invex - veletrh výpočetní techniky.
Tatáž osoba zhruba o dvacet let později - v době, kdy byl na brněnském výstavišti nejslavnější expozici dnes již neexistující Invex - veletrh výpočetní techniky.
V Bohdíkově čekájme na míjení s protijedoucím rychlíkem, a tak je čas na focení. Na snímku oslavenec s fanynkami ze společnéhoho tábornického oddílu TO Kamarádi.
V Bohdíkově čekájme na míjení s protijedoucím rychlíkem, a tak je čas na focení. Na snímku oslavenec s fanynkami ze společnéhoho tábornického oddílu TO Kamarádi.
Kolik z nás se může pochlubit tím, že české koleje kdy brázdil vlak s naším jménem?
Kolik z nás se může pochlubit tím, že české koleje kdy brázdil vlak s naším jménem?
Byl to právě rok 1976, kdy se Vláček narodil, ale který také znamenal zahájení postupného ústupu řady M131 (později přeznačení na 801) a její nahrazování modernějšími vozy M152 (810). Poslední Hurvínci dojezdili zhruba o 10 let později, když už jsem se dral na svět pro změnu já.
Byl to právě rok 1976, kdy se Vláček narodil, ale který také znamenal zahájení postupného ústupu řady M131 (později přeznačení na 801) a její nahrazování modernějšími vozy M152 (810). Poslední Hurvínci dojezdili zhruba o 10 let později, když už jsem se dral na svět pro změnu já.
Po průjezdu Hanušovicemi se loučíme s hlavní tratí a přes odbočku Hanušovice-Morava začínáme stoupat po lokálce k cíli v klínu hor.
Po průjezdu Hanušovicemi se loučíme s hlavní tratí a přes odbočku Hanušovice-Morava začínáme stoupat po lokálce k cíli v klínu hor.
Tlak oleje je v pořádku, dynamo se otáčí, motor ječí, škrábeme se vzhůru do hor skalnatým údolím řeky Krupé.
Tlak oleje je v pořádku, dynamo se otáčí, motor ječí, škrábeme se vzhůru do hor skalnatým údolím řeky Krupé.
Tady trať končí. Přestože existovaly projekty na protažení dráhy tunelem pod Kladským sedlem, dál než do Starého Města koleje nikdy nevedly. Hrneme se na první nástupiště výpravní budovy, jejíž rekonstrukci řídila sama královna Koloběžka a Strejda Vláček krájí dort. Je to tady!
Tady trať končí. Přestože existovaly projekty na protažení dráhy tunelem pod Kladským sedlem, dál než do Starého Města koleje nikdy nevedly. Hrneme se na první nástupiště výpravní budovy, jejíž rekonstrukci řídila sama královna Koloběžka a Strejda Vláček krájí dort. Je to tady!
Počasí je takové typicky jarně-horské.
Počasí je takové typicky jarně-horské.
Na tradičním tábořišti zvaném Andělák hodujeme tradičním způsobem. oslavenec přejímá dary a vzpomíná na tábory, které tu před lety proběhly. Bohužel loni sklátily stromy mohutné polomy a romantické zákoutí je to tam.
Na tradičním tábořišti zvaném Andělák hodujeme tradičním způsobem. oslavenec přejímá dary a vzpomíná na tábory, které tu před lety proběhly. Bohužel loni sklátily stromy mohutné polomy a romantické zákoutí je to tam.
Který z nich je Strejda Vláček?
Který z nich je Strejda Vláček?
Zastávka Chrastice je jednou z těch, kterých se modernizace během posledních 40 let dotkla maximálně výměnou bílo-černé cedule za novější modro-bílou. Jinak je tu vše v pořádku - při starém.
Zastávka Chrastice je jednou z těch, kterých se modernizace během posledních 40 let dotkla maximálně výměnou bílo-černé cedule za novější modro-bílou. Jinak je tu vše v pořádku - při starém.
Oslavenec v uniformě dle služebního řádu z roku 1986 - v hodnosti vrchní výkonný.
Oslavenec v uniformě dle služebního řádu z roku 1986 - v hodnosti vrchní výkonný.
Mezi Hanušovicemi a Bludovem je možné natrefit na poměrně pohledné výpravčí.
Mezi Hanušovicemi a Bludovem je možné natrefit na poměrně pohledné výpravčí.

Související články:
Téma:
Staré Město pod Sněžníkem (žst)
Název stanice: Staré Město pod Sněžníkem Číslo stanice: 349027 Zkratka: SMS Kilometrická poloha: …
Téma:
Šumperk (žst)
Název stanice: Šumperk Číslo stanice: 349720 Zkratka: SPK Kilometrická poloha: 43,807 …
Téma:
Hanušovice (žst)
Název stanice: Hanušovice Číslo stanice: 335422 Zkratka: HAE Kilometrická poloha: 70,102 …

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Čas: 5. 10. 2017, 14:50
No páni



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Vladimír FULKA
Text: Zdravím,v červnu 2017 jsme byli v Porticcio a takové zbytky upevnění kanonů a protiletadlových kulometů tam byly také.Bohužel jsem je nevyfotil,jelikož jsem v podzemním kytu ,,havaroval"a rozbil fotoaparát.Nikde jsem nenašel zmínky o tomto opevnění až v Bonifacio.Dík za fota.Vladimír FULKA
Číst

Autor: Marek Traxler
Text: ...tato vlečka je v provozu od roku 1970..původní vlečka vedla od dráhy Šluknov-Velký Šenov ve stejném místě jako nynější,ale cca 20 metrů od výhybky na odvratnou kolej uhýbala na jih a přes silnici Šluknov-Velký Šenov mířila v mírném oblouku na západ do areálu tzv.Starého lomu..ještě dnes lze jak na mapě,tak přímo na místě najít zářez kterým trať vedla..pražce a kolejnice jsme likvidovali v roce 2003,dnes je tam už jen štěrkové lože a bujný porost náletových břízek ukrývající mraky hub...
Číst

Autor: Simba
Text: Dnes již o existenci digitálně zpracovaných územních plánů, ortofoto(map) ad. vím, přesto si myslím, že v pramenech by odkaz na tyto mapy měl být uveden, ne každý o nich ví, resp. ví kde je hledat, navíc s poznámkou, že zákresy do zde přiložené mapy vycházejí pouze z těchto plánů. Odkaz na územní plány Prahy z let 1964 - 2009, vč.aktuálního - http://app.iprpraha.cz/js-api/app/archivup/.
A fakta o Chuchelském tunelu si opravdu opravte (např.na Wiki již tak bylo učiněno). Zbytečně pak dochází k pokračování dezinformací. Fakta se lze dočíst na: https://www.koridory.cz/archives/35102/
Hezké dny :-)
Číst

Autor: Petr Pěnička
Text: Dobrý den,
text u druhé fotografie je nepravdivý. Jedná se fotografii ze zastavení Legiovlaku v Martinicích, které se konalo 13.6.2015. viz http://www.csol.cz/domains/csol.cz/index.php/legiovlak/legiovlak-2015/legiovlak-v-martinicich-v-krkonosich-2015
Ostatní fotografie jsou ze stejné akce.

Děkuji za opravu a přeji pěkný den

Petr Pěnička
Spolek železniční historie Martinice v Krkonoších
Číst

Autor:
Text: No páni
Číst