Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Pod Veveří po ledě


23. 1. 2016
Po třech letech zase jednou v zimě mrzne tolik, že se na brněnské přehradě vytvořil led deset centimetrů tlustý. Což je příležitost oprášit (pro ty, kteří je mají) brusle nebo si koupit (pro ty, kteří je nemají) nové a podívat se po největší rovné ploše v Brně (momentálně plné lidí) až pod hrad Veveří.

Taťka Hynek s nejoutdoorovějším kočárkem, jaký jsem doposud spatřil. V tom bych se teda nestyděl jezdit ani já.
Taťka Hynek s nejoutdoorovějším kočárkem, jaký jsem doposud spatřil. V tom bych se teda nestyděl jezdit ani já.
Směrem od Brna k hradu ubývá dětí, bruslařů a odhrnutých hokejových hřišťátek, přibývá sněhu, běžkařů a zralých mužů a žen.
Směrem od Brna k hradu ubývá dětí, bruslařů a odhrnutých hokejových hřišťátek, přibývá sněhu, běžkařů a zralých mužů a žen.

Hynkovo pozvání na „Bruslení s Antonínem“ (tj. Bédiným a Hynkovým synem, kterému je momentálně 0 let) bylo natolik lákavé, že jsem si ty brusle opravdu koupil (a získal tak první opravdu svoje v životě). Cílem bylo zabavit Tondu po dobu, kdy se Béďa bude připravovat v klidu na státnice, zabruslit si a zjistit, kam až se dá po relativně čerstvém ledu dojet.

Po vydatném letním suchu je hladina přehrady asi o 5 m níž než obvykle, což znamená, že vzdutí končí zhruba někde pod hradem. To bylo taky nejzazší místo, kam jsme v pěti s Jerrym a Mirou (Hynkovi spolužáci z fakulty sociálních studií) dojeli. Mira se odvážil ještě o něco dál, ale my ostatní už jsme se s terénním kočárkem, pod kterým občas led nepříjemně zapraskal, neodvážili pokračovat.

Protože podmínky pro bruslení (dostatečně tlustý led, na kterém není moc vysoká vrstva sněhu) se v Brně vyskytnou jen jednou za pár let, hemžilo se to na zamrzlé hladině stovkami a možná i tisícovkami lidí na bruslích, bežkách, jen tak pěšky a dokonce i několika odvážlivci na kolech. Ti všichni se nestačili divit nové hře, nazvané pracovně „děckovaná“, kterou jsme na zpáteční cestě rozehráli po ledě s kočárkem. Ten zastupoval puk při hokeji, tedy se o něj dalo zápasit, přihrávat si s ním, smykovat a ujíždět soupeřům. Na první pohled akční hra však pro Antonína asi nebyla dost drsná, protože při ní spokojeně usnul.

Na Veveří devět věží, kdo nevěří, ať tam běží. A my běžíme zpátky, aby nás nezastihla mlha a tma.
Na Veveří devět věží, kdo nevěří, ať tam běží. A my běžíme zpátky, aby nás nezastihla mlha a tma.

Celkem jsme najeli 14 km a oživili plány na „vandr na bruslích“, který by se dal podniknout někdy v buoucnosti v nějaké dostatečně mrazivé zemi.


Související články:
Bruslení s prasetem
Článek:
Bruslení s prasetem
3. 12. 2010

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Praha (CZ).

Datum: 24. 4. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Peter Soják
Text: Už som napísal. P. S.
Číst

Autor: Peter Soják
Text: Chlapci som veľmi rád, že Ste si našli čas a aj prostriedky na zdokumentovanie tejto zaujímavej časti našej histórie. Ja som slúžil na veliteľstve 76. plrb v Řečkoviciach. Vtedy sa tieto 4 oddiely stavaly, resp. boli vo výstavbe. Hlavné veliteľstvo tejto "dostavby" (to bol aj volací znak) bolo v Ořechove. Išlo rakety známejšie pod názvom Neva. Na Slovensku už boli v prevádzke. 2. divízia ich mala alokované tak, napr. Dunajská Lužná, Devínska Kobyla a ďalšie. Chodili sme to tam obzerať a trochu na nich aj cvičiť. Oproti Dvinám to bol veľký rozdiel, ale aj účel použitia bol iný. To len doplnenie veľmi dobrého príspevku. Len tak ďalej.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst