Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

[r] round
Vinohradské tunely
Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
Fotka


28. 2. 2016
Kamarád Radim Kejík zvaný Rolf je mimo jiné zkušeným cestovatelem, se kterým jsem několikrát brázdil Evropu i Asii. Neměl jsem ale to štěstí podívat se s ním do Afriky, proto mně přišla vhod jeho přednáška na Pístovickém mlýně. Jako obvykle jsem se rozhodl jet na kole a se mnou se přes Drahanskou vrchovinu vydal také kamarád ¥.

Plakát zvoucí na promítání v Pístovickém mlýně vypadal tak skvěle, že jsme se rozhodli postoupit cokoliv, abychom se na Rolfovo promítání dostali.
Plakát zvoucí na promítání v Pístovickém mlýně vypadal tak skvěle, že jsme se rozhodli postoupit cokoliv, abychom se na Rolfovo promítání dostali.

Promítání začínalo v 17:30, proto jsme s ¥ vyrazili v 15:00 z Brna. Záhy se ale ukázalo, že dojet za dvě a půl hodiny přes Bílovice, Řícmanice, Kanice, Březinu a Bukovinku do Pístovic nebude snadné. ¥ mně dával do těla a když jsme projeli okolo hájovny Lhotky, cítil jsem v těle už každý sval. Teplota se navíc pohybovala okolo nuly a tak nebyla jízda na kole žádná velká pohoda. Pak ale nastal zlom. Za Bukovinkou začala silnice prudce klesat, rychlost se zvýšila pětkrát a do Pístovic jsme vítězně vjeli sice za tmy, ale přesto zběsilým tempem hnáni gravitací. Nebýt malého bloudění při hledání mlýna, přijeli bychom docela včas.

Zpáteční cesta zimní noci byla pak ještě větším dobrodružstvím. Tentokrát jsme zvolili alternativní trasu přes Křtiny a Adamov, jež skýtala výhodu jednak v menším celkovém převýšení a dále v možnosti občerstvení u rodičů. Okolo jedenácté hodiny jsme byli doma a nutno dodat, že docela příjemně unavení.

Začátek jsme skoro stihli. Restaurace mlýna byla víceméně plná a všechny bavil Rolf jedinečnou přednáškou o cestě do Tanzánie skoro dvě hodiny.
Začátek jsme skoro stihli. Restaurace mlýna byla víceméně plná a všechny bavil Rolf jedinečnou přednáškou o cestě do Tanzánie skoro dvě hodiny.

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst