Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

[r] round
Vinohradské tunely
Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
Fotka

Zničení Patricie


12. 6. 2015
Ačkoliv bylo teprve dvanáctého, zapsal se tento červnový pátek do historie písmem černým jako antracit. Během události, která byla dílem několika sekund na křižovatce v Černé Hoře, byla zničena vinou nám do té doby neznámé řidičky věhlasná Patricie, zasloužilé vozidlo, které teprve před dvěma dny oslavilo své 27. narozeniny a které se mělo stát nadějí a legendou naší nadcházející letní expedice.

Bílá Škoda 120 L, nazývaná též někdy Patricie, na počet legendární jízdy, kterou s ní podnikl před léty Jerry, byla ústředním bodem plánu naší letošní letní expedice do Kazachstánu. Téměř rok si s vozem, darovaným mými praroiči, dával Honza s bratrem Martinem práci, aby se z ní stalo životaschopné expediční vozidlo. Práce skončily letos v červnu a zbývalo už jen jediné - získat oficiální posvěcení od českých úřadů ve formě získání potvrzení od STK, které by umožnilo vyrazit přes Ukrajinu a Rusko do Kazachstánu na kosmodrom Bajkonur.

Zneuctěná Patricie bezprostředně po srážce. Náraz nebyl nijak zvlášť silný, ale sedmadvacetiletý vůz poslal na jeho poslední cestu.
Zneuctěná Patricie bezprostředně po srážce. Náraz nebyl nijak zvlášť silný, ale sedmadvacetiletý vůz poslal na jeho poslední cestu.
Patricie měla na počátku své poslední pouti věhlasný doprovod. Rozloučit se s ní přišel sám proslulý policejní Passat.
Patricie měla na počátku své poslední pouti věhlasný doprovod. Rozloučit se s ní přišel sám proslulý policejní Passat.

12. června bylo Patricii právě 27 let a 3 dny, když jsme se vydali z Honzou z Brna směrem na Svitavy a dále do Jeseníka, kde Patricie procházela zkouškami STK v posledních letech. V 8:45 se však od nás odvrátilo štěstí. Paní, jedoucí se svým postarším Fordem za námi, nedobrzdila před kruhovým objezdem, narazila do nás zezadu, čímž zdemolovala pod kapotou ukrytý motor a poslala nás dále do kufru před námi jedoucí Kie.

Protože jsme na STK teprve jeli, stála nás nehoda ještě dalších 1000 Kč za pokutu a další částku za odtah vozu k Honzovi, který se jej laskavě ujal. Následně nám v Blansku zloději vysáli z odemčené nádrže benzín.
Protože jsme na STK teprve jeli, stála nás nehoda ještě dalších 1000 Kč za pokutu a další částku za odtah vozu k Honzovi, který se jej laskavě ujal. Následně nám v Blansku zloději vysáli z odemčené nádrže benzín.

Po prvním úleku a ohmatání boulí nezbylo než konstatovat, že Patricie s největší pravděpodobností dojezdila a přivolat policisty, kteří nelitovali našeho vozu o nic méně než my. Pomohli nám uklidit prostor, odtlačit vůz na benzínku a vyplnit dokument, na jejichž základě jsme dostali od pojišťovny závratných 10000 Kč. Přesně v tuto částku se proměnil náš milovaný vůz, stroj, který brázdil české silnice od roku 1988 a kterému jsme se s obrovskou péčí věnovali, aby nás dovezl stepí do romantických dálek.

O pár týdnů později doprovázíme Patricii na její opravdu poslední cestě blanenskými ulicemi k vrakovišti.
O pár týdnů později doprovázíme Patricii na její opravdu poslední cestě blanenskými ulicemi k vrakovišti.

Konec přišel rychle a nečekaně a mohli jsme jen přemýšlet, zda byla poměrně malá nehoda dílem prozřetelnosti, která nás uchránila od mnohem větší, třeba až smrtelné nehody někde na Východě nebo ironickým výsměchem osudu, který nám nedovolil zapsat se zlatým písmem do historie expedičních cest.

Po celých 27 let jezdily s Patricií tři generace naší rodiny a později řada kamarádů ze SPJF s původním technickým průkazem.
Po celých 27 let jezdily s Patricií tři generace naší rodiny a později řada kamarádů ze SPJF s původním technickým průkazem.

Patricie skončila o měsíc později na blanenském vrakovišti a do dnešních dnů nám připomíná vůz, který byl mým prvním autem (první auto, jímž si pamatuji, že jsem cestoval, první vůz, který jsem řídil a opravoval) pouze koule z jeho řadící páky. Sbohem.

Patricie byla uvedena do provozu 9. 6. 1988 a dojezdila 12. 6. 2015. Nezapomeneme.
Patricie byla uvedena do provozu 9. 6. 1988 a dojezdila 12. 6. 2015. Nezapomeneme.

Zpět

Komentáře:


Autor: JerryČas: 3. 11. 2015, 19:12
R.I.P. Patricie zůstane navždy zapsána v našich srdcích!



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Złoty Stok (PL).

Datum: 27. 3. 2010

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst