Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru
Stáčírna minerálky Ida
Хуст (žst)
Boržavská úzkokolejka
Pramen Kušnické minerálky
Fragmenty chodeb pod Římským náměstím
Pastevecká osada nad Siněvírským jezerem
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

10. 2. 2017
více
Přejezd Jeseníků.Na přejezd z Muny do Nové Seninky po hřebeni Jeseníků a Králického Sněžníku jsme se s Tomášem a ¥ chystali nejméně pět let. Nakonec ale všechno dopadlo jinak a fenomenální jízdu na běžkách po hřebenech jsem absolvoval pouze s ¥ a s úplně odlišným cílem. Přestože jsme nakonec dojeli ve dvou do Rýmařova, vyráželo nás z Muny celkem sedm a cesta se odvinula do několika směrů.

6. 2. 2017
více
V pořadí již třetí odborný článek o kontaminaci ryb, na kterém jsem se podílel ve spolupráci s Veterinární a farmaceutickou univerzitou Brno, vyšel v pondělí elektronicky v časopise Food Additives & Contaminants: Part B > Surveillance. Tentokrát jde o malou, leč poměrně zajímavou studii o obsahu rtuti v rybích konzervách na českém trhu: Mercury in canned fish from local markets in the Czech Republic. Výsledky naznačují, že Středomoří je relativně nejzatíženější lovnou oblastí z hlediska rtuti v rybí svalovině a rovněž poukazuje na nadlimitní hodnoty nalezené v konzervách pamakrely temné. Celkově jde o moji sedmou publikaci v impaktovém časopise.

1. 2. 2017
více
Celou noc sněžilo a do prvního únorového dne se Brno probudilo pod pořádnou vrstvou sněhu. Ideální příležitost pro to, vyzkoušet konečně můj dávný sen - jet do práce na běžkách.

29. 1. 2017
více

Koupil jsem si po létech nové běžky a jel jsem je vyzkoušet: trolejbus v akci neboli doktorand lyžař v kožené bundě opět na scéně.


24. 1. 2017
více
EDA workshop Leipzig.Workshop pracovní skupiny WG3 výzkumné sítě NORMAN (Network of reference laboratories, research centres and related organisations for monitoring of emerging environmental substances) se na počátku roku 2017 konal v německém Lipsku. Vyrazil jsem s kolegy z Brna vlakem, abych strávil dva dny v partnerském městě nejprve nad přednáškami o efektem řízených analýzách (EDA) a později prohlídkou přivrácené i odvrácené strany města.

27. 12. 2016
více
Nejtajemnější evropskou zemí současnosti je bezesporu Bělorusko. Jeden ze dvou posledních evropských států, pro jejichž návštěvu je nutné získat vízum, je zahalen tajemstvím. Nejezdí se sem - je to složité a většina lidí si myslí, že v Bělorusku není nic skutečně zajímavého. Právě takové lidi jsme se rozhodli pokusit přesvědčit o opaku a od 27. prosince jsme s Drobkem, ¥em, Svištěm a Sovou vyrazili na netradiční silvestrovskou oslavu do Běloruska - a hlavně do jeho hlavního města Minsku.

27. 10. 2016
více
Oslavu státního svátku jsme letos s Drobkem pojali skutečně svátečně. Už ve čtvrtek 27. října večer jsme vyrazili předposledním vlakem z Brna na sever, kde jsme přestoupili na poslední autobus, abychom hodinu před půlnocí vyjeli kamsi vysoko do lesů. Pak nás ještě čekala noční cesta hlubokými lesy na boudu.

20. 10. 2016
více
Maple T.A. & Möbius user summit Vienna.Maple T. A. je výukový nástroj, který pro osvojování a trénování matematických znalostí a dovedností používá jádro kanadského algebraického výpočetního systému Maple a webové rozhraní. V roce 2014 jsem úspěšně obhájil a realizoval projekt „Rozšíření výuky o interaktivní e-learningový nástroj pro matematické modelování“, na Maple T. A,. postavený, proto jsem, když mně byla nabídnuta příležitost zúčastnit se uživatelského summitu maple T.A. a jeho pokročilé varianty Möbius ve Vídni, nemohl odmítnout.

15. 10. 2016
více
Po třinácti letech ožily brněnské dolní a horní uličky vontským zápolením, pátráním v zapadlých zákoutích a plněním zapeklitých úkolů, které pro milovníky Stínadel (do 16 let) připravilo Sdružení přátel Jaroslava Foglara. Projděte si s námi krátkou fotoreportáž ze stínadelské soboty na Františkově alias Denisových sadech.

8. 10. 2016
více
Porada vedení SPJF v Ostravě.Porady vedení SPJF se konají už přes dvacet let obvykle třikrát do roka v lednu, dubnu a říjnu, červencový termín bývá vynechán z důvodu táborů a dalekých cest. V posledních letech se skupině vedoucích, do které patřím i já, podařilo prosadit, aby porady nebyly jen brněnskou záležitostí; a tak se nejméně jednou ročně potkáváme se třináctičlenným vedením v některém z jiných měst v republice, kde má SPJF silné zastoupení. Letos poprvé to ovšem byla Ostrava. Konkrétně klubovna BVÚ, kterou pro naše jednání zajistil kamarád Kosťa. V neděli pak pokračoval můj a Drobkův program poradou k CVVZ a natáčením propagačního traileru pod vedením Hryzala v Šumperku.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Javorník (CZ).

Datum: 27. 2. 2010

Odkaz dne:

Geoguessr

Datum: 30. 6. 2016

Poslední komentáře:

Autor: Lucie
Text: Dneska jsme tam byli zhruba hodinu,žádná hlídka už tam prý nejezdí,skoro vše je tam zničeno.Jen jsme se potkali s dalšími Urbexery.
Číst

Autor: JzA
Text: Kanón 7D a objektiv EOS 10-18. A samozřejmě je to poněkud editováno.
Číst

Autor: Ďábel
Text: Čím to bylo foceno?
Číst

Autor: Miloslav Opršal
Text: Vlečka ve Březové n/S. kterou popisujete, byla postavene kolem r.1980 při výstavbě teplárny v areálu Vitky.Vězni pro tehdy Schindlerovu fabriku byli dováženi do prostoru nádraží Březová n/S. Existovala v té době vlečka pro Vitku v Moravské CHrastové, která odbočovala z hlavní traťě Brno-Č.Třebová v km 212. Měla jednu kolej a od ní fungovala úzká dráha do Vitky. Vlečka byla zrušena při obnově koridoru.
Číst

Autor: Josef Šefránek
Text: Podle mých znalostí,
původně patřila vlečka cementárně Prell, která byla založena v roce 1912. Přesné datum jejího vzniku neznám, ale určitě to bylo před deruhou sv. válkou. Vlečka měla délku 6o m. Od roku 1958 byla vlastníkem podniku Prefa. Vlečka byla prodloužena o 80 m. V roce 2004 zde sídlí firma Stareko, která vlečku v roce 2005 zrušila.
Číst