Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Bytový dům Palackého 28
Sklepení za domem Pražská 40
Pivovar Meisterbräu Halle
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Стоўбцы (žst)
Сянки (žst)
Kozubnik
Železniční trať Tišnov – Žďár nad Sázavou
Štola nad Hálovým mlýnem
Plzenecká železnice
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

11. 6. 2017
více
Nemělo by valného smyslu zapírat, že procházka podél řeky Rokytné byla motivována návštěvou dvojice tunelů u zrušené zastávky Budkovice. Skrze ně v roce 1870 propojila slavná Rakouská společnost státní dráhy (StEG) Brno s Vídní alternativní trasou, která však nikdy významem nedohnala hlavní trať v rovině Svratky. V letním žáru byla procházka podél vysychající řeky nicméně také příjemným zakončením víkendu.

8. 6. 2017
více
Tajemná budova v lesích nad Adamovem přitahovala svojí nepřístupností odjakživa. Slepá silnička se zákazem vjezdu, ostanté dráty, kamery, hlídači se psy - to všechno vedlo na sklonku socializmu ke vzniku legend, podle kterých měla být na místě utajená podzemní základna jaderných raket, odposlouchávací zařízení, na začátku 90. let se tu pro změnu měly pálit svazky listin o spolupracovnících Státní bezpečnosti. Jaká je ale pravda? Po třech desítkách let jsme se ji vydali poznat s kamarádem Ďáblem.

1. 6. 2017
více
Další povinnou součástí úspěšného završení doktorského studia je státní zkouška. V mém případě z oboru Chemie životního prostředí. Ve čtvrtek odpoledne tak po mnoha letech přišla řada i na mě, abych prokázal, co jsem se za 10 let v oboru naučil.

24. 5. 2017
více
Nadešel čas s tím skoncovat. Po 26 letech studia na nejrůznějších školách jsem se rozhodl, že už jsem se toho naučil dost a zahájil jsem kroky k ukončení svého posledního studia - doktorského stupně v programu Chemie životního prostředí. Finále má tři fáze - veřejnou prezentaci v oblasti mého studia, státní zkoušku a obhajobu dizertační práce. Dnes jsem začal prezentací.

9. 5. 2017
více
Již počtvrté jsem se letos zúčastnil bienální konference International Symposium of Environmental Software Systems (ISESS) věnované environmentálním informačním systémům. Po Brně, Neusiedlu a Melbourne jsem letos zamířil s kolegy s Masarykovy univerzity do chorvatského Zadaru.

22. 4. 2017
více
Sedmé valné hromady na Muně jsem se za SPJF zúčastnil předposlední dubnový víkend roku 2017. A protože se ke mně nikdo další nepřidal, strávil jsem víkend cestou na předjarní Munu a zpět skoro úplně sám.

12. 4. 2017
více
Tak jsme zase jednou vyrazili na Velikonoce na Zakarpatí. S kamarády Jonášem, unium a Sovou jsme se nechali zlákat kouzelnou Boržavskou úzkokolejkou a zavítali jsme také k pomínku - totemu na tábořišti Jaroslava Foglara a Pražské Dvojky z roku 1938.

7. 4. 2017
více
Jubilejní desátý ročník Šalinění musel přijít s něčím novým a velkolepým. Půl roku jsme vymýšleli, co by to mohlo být a jak na to půjdeme - po radách zkušených železničářů jsme se pak ve spolupráci s Klubem přátel kolejových vozidel dali do práce. Vypravíme vlastní vlak, který bude tři hodiny jezdit po Brně! Podařilo se a my jsme se podívali do míst, ve která jsme ani nedoufali.

31. 3. 2017
více
Jarní porada vedení SPJF se letos konala v Bystřici pod Hostýnem. Protože jsem si nedávno dovezl od Wapiho nový starý bicykl, vymyslel jsem na pátek trasu z Hulína do Bystřice a s Drobkem jsme vyrazili na kolech - a byla to cesta vcelku dobrodružná.

19. 3. 2017
více
Od listopadu 2011 si vedu podrobné účetnictví o svých příjmech a výdajích. Po pěti letech nastala vhodná chvíle pro první zhodnocení nákladů na dopravu. V rozčlenění podle druhů na letadlo, vlak, auto, integrované dopravní systémy, autobusy, lodě taxíky a městskou hromadnou dopravu mimo IDS můžete nyní prozkoumat roční průměry mých výdajů na cestování jednotlivými dopravními prostředky.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Dobšiná (SK).

Datum: 20. 7. 2000

Odkaz dne:

Chemičtí smajlíci

Datum: 21. 8. 2017

Poslední komentáře:

Autor: Vladimír FULKA
Text: Zdravím,v červnu 2017 jsme byli v Porticcio a takové zbytky upevnění kanonů a protiletadlových kulometů tam byly také.Bohužel jsem je nevyfotil,jelikož jsem v podzemním kytu ,,havaroval"a rozbil fotoaparát.Nikde jsem nenašel zmínky o tomto opevnění až v Bonifacio.Dík za fota.Vladimír FULKA
Číst

Autor: Marek Traxler
Text: ...tato vlečka je v provozu od roku 1970..původní vlečka vedla od dráhy Šluknov-Velký Šenov ve stejném místě jako nynější,ale cca 20 metrů od výhybky na odvratnou kolej uhýbala na jih a přes silnici Šluknov-Velký Šenov mířila v mírném oblouku na západ do areálu tzv.Starého lomu..ještě dnes lze jak na mapě,tak přímo na místě najít zářez kterým trať vedla..pražce a kolejnice jsme likvidovali v roce 2003,dnes je tam už jen štěrkové lože a bujný porost náletových břízek ukrývající mraky hub...
Číst

Autor: Simba
Text: Dnes již o existenci digitálně zpracovaných územních plánů, ortofoto(map) ad. vím, přesto si myslím, že v pramenech by odkaz na tyto mapy měl být uveden, ne každý o nich ví, resp. ví kde je hledat, navíc s poznámkou, že zákresy do zde přiložené mapy vycházejí pouze z těchto plánů. Odkaz na územní plány Prahy z let 1964 - 2009, vč.aktuálního - http://app.iprpraha.cz/js-api/app/archivup/.
A fakta o Chuchelském tunelu si opravdu opravte (např.na Wiki již tak bylo učiněno). Zbytečně pak dochází k pokračování dezinformací. Fakta se lze dočíst na: https://www.koridory.cz/archives/35102/
Hezké dny :-)
Číst

Autor: Petr Pěnička
Text: Dobrý den,
text u druhé fotografie je nepravdivý. Jedná se fotografii ze zastavení Legiovlaku v Martinicích, které se konalo 13.6.2015. viz http://www.csol.cz/domains/csol.cz/index.php/legiovlak/legiovlak-2015/legiovlak-v-martinicich-v-krkonosich-2015
Ostatní fotografie jsou ze stejné akce.

Děkuji za opravu a přeji pěkný den

Petr Pěnička
Spolek železniční historie Martinice v Krkonoších
Číst

Autor:
Text: No páni
Číst