| 8. 8. 2014
| Poslední tři srpnové týdny jsem s přáteli strávil na poloostrově Zadní Indie, konkrétně v Thajsku, Laosu, Vietnamu a Kambodži, se zastávkami v Dubaji a Hong-Kongu. Projeli jsme se na motorkách v údolí Mekongu, prodělali bakteriální zánět spojivek, ztratili se v hraniční džungli, svezli se slavným vlakem Reunification i ubohým babmusovým vláčkem, nechali se okrást v Ho-Či-Minově městě a nakonec se i vrátili domů. Jenom psa jsme neochutnali… |
|
Kompletní reportáž je v přípravě, proto dnes přináším jen krátké shrnutí naší cesty nad dvacítkou nejlepších fotek.
 | Po cestě jsme si skočili do Dubaje, podívat se na nejvyšší stavbu světa a městský zázrak v poušti. |
|
 | První město v Thajsku, které jsme navštívili - อุบลราชธานี neboli Ubon Ratčatani - nás potěšilo svatyněmi ve tvaru a barvě nadýchaných dortů. |
|
 | Cestování po laoských silnicích vyžaduje trpělivost a nemálo řidičského umu. |
|
 | Typická venkovská benzínka v Laosu. Prodavač vám načerpá benzín nebo naftu do skleněného válce a hadicí samospádem přeleje do nádrže. |
|
 | Těžko říct, zda to bylo divokou jízdou (a pádem) na motorce, spaním na autobusových nádražích, jídlem nebo jen podnebím, ale mé oko nejprve zoranžovělo a pak začalo opouštět hlavu. Lékař uměl jen laosky, ale vysvětlil mně, že thymosis to není (sic!) a prodal mi léky, které po několika dnech pomohli mně i Drobkovi, která se mezitím nakazila ode mě. |
|
 | Horské jezero poblíž ຊຽງຂວາງ nám vydalo své plody ve formě několika set malých sušených rybiček. Oproti předpokladu nechutnaly jako chipsy a nedokázali jsme je spořádat ani společnými silami za několik dní. |
|
 | V Laosu existuje jediná železnice o délce asi 3 km vedoucí z Thajska přes řeku Mekong na předměstí hlavního města ວຽງຈັນ (Vientianne). |
|
 | Krasové jeskyně ve Vieng Xai byly v letech 1964-1973 útočištěm laoské komunistické strany Pathet Lao. Společně s místními vesničany se v 486 jeskyních skrývalo 23000 lidí před americkými bombardéry - ty shodily v přepočtu na každého obyvatele země 3 tuny bomb. |
|
 | Hranici z Laosu do Vietnamu jsme překročili přes přechod Na Mèo. V noci na přechodu nikdo nebyl, protože všichni příslušníci sledovali fotbal v televizi. |
|
 | Mezinárodní trať z Číny do Vietnamu vede městem bezprostředně. Bezpečnost provozu se tu zbytečně neřeší - když jede vlak, každý ví, že má uhnout s motorkou, stánkem, valchou, postelí či flašinetem. |
|
 | Lokomotiva D12E československé provenience na mostě přes Rudou řeku - jednom ze symbolů Vietnamu. Nápis podle překladače sděluje, že bezpečnost dopravy je štěstím pro každý domov. |
|
 | Podzemní nemocnice v hliněných chodbách pod městem Củ Chi nedaleko Ho Či Minova města v jižním Vietnamu. Zde se odehrály nejkrvavější boje mezi moderní armádou USA a bídně vyzbrojenými Vietnamci. |
|
 | ¥ v obležení dětských prodavačů uprostřed chrámového komplexu អង្គរវត្ត (Angkor Vat). |
|
 | Klášter អង្គរធំ (Angkhor Thom) je méně známý a podstatně klidnější soused proslulého Angkhor Vatu. |
|
 | V Angkor Thomu lze bloudit několik hodin prastarými kamennými chodbami - přestože je čtvercově souměný, pravidelnost vás spíše zmate a během chvíle se ztratíte v nečekeně rozlehlé spleti chodeb, schodišť a průchodů. |
|
 | Angkor Thom je víceméně opuštěný. Ani uprostřed léta nepraská díky turistům ve švech a tak si lze užít středověkou architekturu kamene vcelku intimně. |
|
 | Na bambusové vlaky jsme v Kambodži nenarazili - ale jezdí na této trati, stejně jako vozík, na kterém nás svezly místní děti skrze město សិរីសោភ័ណ (Sisophon). |
|
 | Lokomotiva Henschel německé provenience poblíž železničního přechodu z Thajska do Kambodže ve městě อรัญประเทศ (Aranyaprathet). |
|
 | Bangkokské letiště Suvarnabhumi je pravděpodobně nejhezčí, jaké jsem dosud viděl. Alespoň zevnitř. Navíc nabízí příjemná místa k odpočinku, cenově příznivé obchody a další zařízení. |
|
 | Tramvaje v 香港 (Hong-Kongu) jsou nejen dvoupatrové, ale také úzkorozchodné! Přesto se za dobu našeho nočního přestupu a pobytu ve městě žádná nepřevrátila. |
|
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Julie Novotná Text: Dobrý den, chci se zeptat, komu mám napsat, pokud chci nafotit vnitřek objektu pro můj nastávající fotografický projekt. Kdo vlastně objekt vlastní?
Děkuji, Julie Číst
Autor: FJerzy Text: Pracoval jsem ve Vlněně jako student na konci 80 let. Rozvážel jsem utkané látky ke kontrolním stanovištím, kde se kontrolovaly a případně opravovaly. Tyto jsem pak rozvážel do skladu na jiném patře.
Nejvíc však vzpomínám na to, jak každý den ráno přivezl autobus ženy z vězení, které tam pracovaly. A já s nimi! Taková obdoba Skřivánci na niti! Číst
Autor: Hanka Text: ten stoleček na pavlači je designový kousek https://search.seznam.cz/obrazky/?q=stolek+pavouk+Halabala&oq=stolek+pavouk+Halabala&aq=-1&ms=15160&ks=46&sourceid=top&color=any&size=any&pornFilter=1&productOnly=0&sId=GOcA8jFVBMdQmeh-8SIb&sgId=MC43NTQ5MDMzNzg0MjMwODc3IDE3NTc1NjgwMjcuMjc4 Číst
Autor: JzA Text: Díky, opraveno. Číst
Autor: Jan Text: Len drobná pripomienka k asi neúmyselnej zámene ulíc v popiske mapky z roku 1907 - tehdejší Třebízského je dnešná ulice Chaloupkova, dnešná Košinova je na mapke vedená ako třída Komenského. Číst
|
|