Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Železniční trať Břeclav–Znojmo
Pivovarský sklep za Kollárovou ulicí
Tramvajová vlečka Jablonec nad Nisou - pivovar
Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Fotka

Letadlem na Munu


30. 4. 2021
Na základnu SPJF na Muně v Jeseníkách jezdíme prakticky každý měsíc. Vlakem, autem, na běžkách. Když jsme se ovšem dozvěděli, že v Mikulovicích je taky letiště, bylo prakticky jen otázkou času, kdy najdu pilota s letadlem a parťáka, který by se mnou letěl na víkend na trase Brno–Mikulovice…

Tak tedy odlet! Jako výchozí bod svého letu na Munu jsme zvolili brněnské letiště v Tuřanech. Naposledy jsem odtud letěl do Bergama, teď to tedy budou Mikulovice. Ochotným pilotem, kterému tímto veřejně děkuji byl kennyho kamarád Martin z Prahy, který za slušnou cenu (3000 Kč/osoba) nabídl svezení mně a jednomu kamarádovi. A protože Doubravka se učí na maturitu, stal se tím vyvoleným ¥.
Tak tedy odlet! Jako výchozí bod svého letu na Munu jsme zvolili brněnské letiště v Tuřanech. Naposledy jsem odtud letěl do Bergama, teď to tedy budou Mikulovice. Ochotným pilotem, kterému tímto veřejně děkuji byl kennyho kamarád Martin z Prahy, který za slušnou cenu (3000 Kč/osoba) nabídl svezení mně a jednomu kamarádovi. A protože Doubravka se učí na maturitu, stal se tím vyvoleným ¥.
Z brněnského letiště jsem už letěl několikrát, vždy ale šlo pouze o lety ze standardní odletové haly. Tentokrát jsme na Martina čekali ve VIP salónku, který se používá pro soukromé lety. Odtud létají politici a majitelé soukromých tryskáčů. Čekání si můžou ukrátit výbornou kávou z automatu za 10 Kč.
Z brněnského letiště jsem už letěl několikrát, vždy ale šlo pouze o lety ze standardní odletové haly. Tentokrát jsme na Martina čekali ve VIP salónku, který se používá pro soukromé lety. Odtud létají politici a majitelé soukromých tryskáčů. Čekání si můžou ukrátit výbornou kávou z automatu za 10 Kč.
A už je to tady! Martin přistává s krásnou Cessnou OK-LTA Aeroklubu Letňany, který je o něuvěřitelných 5 let starší než já sám. Trošku to skřípe, občas něco malinko drhne, ale prý to už přes 40 let létá jako nové.
A už je to tady! Martin přistává s krásnou Cessnou OK-LTA Aeroklubu Letňany, který je o něuvěřitelných 5 let starší než já sám. Trošku to skřípe, občas něco malinko drhne, ale prý to už přes 40 let létá jako nové.
Pojíždíme na vzletovou dráhu. Rozjezd byl dlouhý a zdálo se mně do poslední chvíle, že se od betonu včas neodlepíme. Proklínal jsem sám sebe, že jsem si na Munu nesbalil lehčí batoh, vždyť jsem klidně mohl spát v erárním spacáku! Nakonec jsme se ale těžce zvedli a houpavými skoky se dostali i na letovou hladinu 300 m.
Pojíždíme na vzletovou dráhu. Rozjezd byl dlouhý a zdálo se mně do poslední chvíle, že se od betonu včas neodlepíme. Proklínal jsem sám sebe, že jsem si na Munu nesbalil lehčí batoh, vždyť jsem klidně mohl spát v erárním spacáku! Nakonec jsme se ale těžce zvedli a houpavými skoky se dostali i na letovou hladinu 300 m.
Když jsem si uvědomil, že jsme přežili vzlet, začal jsem se kochat a fotit. První výhled se naskytl na nádraží Brno-Slatina.
Když jsem si uvědomil, že jsme přežili vzlet, začal jsem se kochat a fotit. První výhled se naskytl na nádraží Brno-Slatina.
Prostějov.
Prostějov.
Olomouc.
Olomouc.
Motorová remíza v Olomouci je z roku 1945. Vystavěna byla výhradně ro motorové lokomotivy a vleze se jich do ní 24.
Motorová remíza v Olomouci je z roku 1945. Vystavěna byla výhradně ro motorové lokomotivy a vleze se jich do ní 24.
Ve Šternberku končí červené střešní tašky z pálené hlíny a začíná sudetská černá břidlice.
Ve Šternberku končí červené střešní tašky z pálené hlíny a začíná sudetská černá břidlice.
V Bruntále na nádraží čeká na povolení k odjezdu nákladní vlak ČD Cargo ložený dřevem z kůrovcové kalamity posledních let.
V Bruntále na nádraží čeká na povolení k odjezdu nákladní vlak ČD Cargo ložený dřevem z kůrovcové kalamity posledních let.
U přehrady Slezské Hraty se nachází stejnojmenné letiště LKHART. My ale fotíme Karolíně její rodnou Razovou a pokračujeme směrem na severozápad.
U přehrady Slezské Hraty se nachází stejnojmenné letiště LKHART. My ale fotíme Karolíně její rodnou Razovou a pokračujeme směrem na severozápad.
V Cessně 172RG není zvlášť moc místa na nohy. Pilotovat lze navíc z obou předních sedadel a tak si musím dávat pozor, abych nezasahoval do řízení. Dost na tom, že jsem Martinovi několikrát omylem vpadl do komunikace se zemí.
V Cessně 172RG není zvlášť moc místa na nohy. Pilotovat lze navíc z obou předních sedadel a tak si musím dávat pozor, abych nezasahoval do řízení. Dost na tom, že jsem Martinovi několikrát omylem vpadl do komunikace se zemí.
Kostel sv. Jana Křtitele v Horním Údolí působí svou velikostí a spanilostí v malé horské vesničce (části města Zlaté Hory) až nepatřičně. Letiště v Mikulovicích je blízko hranice a protože do Polska dnes nesmíme, musíme si naletět víc k jihu.
Kostel sv. Jana Křtitele v Horním Údolí působí svou velikostí a spanilostí v malé horské vesničce (části města Zlaté Hory) až nepatřičně. Letiště v Mikulovicích je blízko hranice a protože do Polska dnes nesmíme, musíme si naletět víc k jihu.
Pohled na naše milované Mikulovice od jihu. Poprvé si uvědomujeme, že centrum obce leží vlastně na ostrově.
Pohled na naše milované Mikulovice od jihu. Poprvé si uvědomujeme, že centrum obce leží vlastně na ostrově.
O bývalé papírně v Písečné jsem psal před léty samostatný článek. Součástí areálu byla též uhelná elektrárna Sandhýbl, ve své domě snad třetí největší na Moravě.
O bývalé papírně v Písečné jsem psal před léty samostatný článek. Součástí areálu byla též uhelná elektrárna Sandhýbl, ve své domě snad třetí největší na Moravě.
Přistáváme na jediné dráze 05/23 letiště v Mikulovicích, které se někdy též nazývá Jeseník. Dráha je travnatá a před dosednutím jsme věží varováni, abychom se vyhnuli její první třetině, kterou rozryla divoká prasata.
Přistáváme na jediné dráze 05/23 letiště v Mikulovicích, které se někdy též nazývá Jeseník. Dráha je travnatá a před dosednutím jsme věží varováni, abychom se vyhnuli její první třetině, kterou rozryla divoká prasata.
Provoz není velký. Před hangárem stojí vystavený dvojplošník An-2 a pán v trenýrkách seká trávu okolo věže. Jinak se nikde nic nehýbe.
Provoz není velký. Před hangárem stojí vystavený dvojplošník An-2 a pán v trenýrkách seká trávu okolo věže. Jinak se nikde nic nehýbe.
Vystupujeme, z kufru taháme batohy a Martin kontroluje množství paliva. Odkudsi z lesa přichází Kenny, který nás vystřídá a s Martinem bude pokračovat ku Praze. Idylka. Celá cesta nám nezabrala ani hodinu.
Vystupujeme, z kufru taháme batohy a Martin kontroluje množství paliva. Odkudsi z lesa přichází Kenny, který nás vystřídá a s Martinem bude pokračovat ku Praze. Idylka. Celá cesta nám nezabrala ani hodinu.
Netlačíme, loučíme se a pěšky jdeme na Munu. Poprvé jsme přiletěli letadlem, ale možná to není naposledy.
Netlačíme, loučíme se a pěšky jdeme na Munu. Poprvé jsme přiletěli letadlem, ale možná to není naposledy.
Martin s Kennym startují a za chvíli už jen máváme změnšující se tečve na obloze. Díky, dobrý let!
Martin s Kennym startují a za chvíli už jen máváme změnšující se tečve na obloze. Díky, dobrý let!

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Daja
Text: Dnes - 2. 6. Jsme tam byli cca po 4 letech. Hrůza, vše zničené, do plàče. Zrovna si tam hráli nějacï kluci na vojàky, evidentně usměje rušili. Umělá okna rozbità, v jídelně to hlavní okno jen velká díra, všude hrozný binec, do jednoho z bývalých pokojů se jen chodí chcàt - hrozné-------na netu jsem našla,že teď patří společnosti se základnímk apitálem 10 000 -odsouzeno k zániku. Nikdo tam nehlídá, to už není urbex, ale na zbouráni.
Číst

Autor: světla sytařová
Text: Samotná budova výhybkárny Brno - Černovice je kouzelným místem nad ruchem přilehlé čtyřproudové výpadovky z Brna na východ. Hodně připomíná staré Židenice postavené v neoromantickém stylu v dobách, kdy se rozmáhal židenický a zábrdovický textilní velkoprůmysl a dělníci potřebovali dobré bydlení poblíž. Ne že by právě blízké nádraží Brno - Černovice nechrlilo dennodenně tisíce dělníků ze vzdálenějších obcí, kteří dojížděli na směnu do nových podniků podél řeky. A následně se vracejících domů k rodinám na venkově toutéž dopravou. Také nádraží v Brně Židenicích si zažilo a zažívá období, kdy je maximálně vytížené. Připomínám si hlavně období, kdy příjezdové a odjezdové nádraží byly na různých místech Jedno u dnešního viaduktu na bývalé Karlově ul. poblíž Židenických kasáren a druhé směrem do Brna u závor na Cejlu, kde byla také zastávka staroslavné Tišnovky.
Nemohu souhlasit s autorem článku, že černovická budova na odbočce nepobrala mnoho krásy. Člověk tam musí přijít a umět se dívat novýma očima a hledat tu skrytou krásu. Například schůdky, nebo zábradlí v zahrádce působí velice domácím dojmem, jako něco, hm, jako z obrázků v dětských pohádkách o nádraží, které malovala paní Zmatlíková, ano tak nějak bych to popsala. Má to kouzlo starých časů, pro milovníky a znalce brněnských nádraží velmi přitažlivé. Ovšem ti, kdo tam chodí nejvíc jsou lidé s pejsky, mládež a snílci.
Za pozornost by měl stát i pomník stavitelům Vlárské trati, který je tam záhadně schován a neopečováván. Jistě by si zasloužil nejméně dvakrát do roka obsekat, obmýtit a odklestit a očistit. Pomník, který není vidět je jednoduše neviditelný. Já vím, že k němu nevedou žádné cestičky, což je škoda, ale kdyby byl umístěn o něco blíže k ruchu města, jistě by byl lepší připomínkou toho, kolik práce taková trať dá, než je postavěna.
Číst

Autor: tomavendy
Text: Funguje horní hotel přestavěný na apartmány, bazen tu není. Stále jsou v okolí nezbořené budovy.
Číst

Autor: František Jeřábek
Text: Ahoj Láďo ještě pamatuji Kolena Pavla z Olomouce Lexa Frič Vokrinek
Číst

Autor: Lukáš Krejčí
Text: Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je možné použít některou z Vašich fotografií ke své diplomové práci.
S pozdravem
Krejčí
Číst