Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Návštěva u Narayani v Kynžvratu


30. 1. 2021
Doubravčí maminka, zvaná též Narayani, odjela do lázní. A to přímo do Lázní s velkým L, Lázní Kynžvartu v západních Čechách. A protože jsme slíbili, že ji tam navštívíme, museli jsme slib splnit, i když nám covidová opatření připravila nejednu mrazivou chvilku - všechny restaurace, hotely i ubytovny jsou totiž beznadějně zavřené, takže se lze ohřát jedině ve vlaku. A k tomu napadlo půl metru sněhu…

Svět se stal v pandemii zatraceně chmurným místem k životu. Nemluvě o skutečně závažných tématech, jako byli těžce nemocní i zemřelí lidé, které jsem znal, začaly se komplikovat i drobné obyčejnosti a věci, které jsem donedávna považoval za samozřejmé. Ze svého covidu jsem se nicméně zotavil a rozhodl jsem se proto, že se nenechám zlomit nepřízní osudu - a Doubravka mně v tom byla výbornou parťačkou. Proto, když se její maminka vypravila na konci ledna do Lázní Kynžvartu v západních Čechách, rozhodli jsme se vyrazit za ní na návštěvu i při vědomí toho, že budeme muset přežívat v zasněžené přírodě venku, protože auto nemáme a všechny restaurace, hotely a ubytovny jsou zavřené. V mrazivém počasí tak byla jediná šance, ohřát se, u ohně nebo ve spacáku, případně ve vlaku. Rozhodli jsme se, že to budeme brát jako drsnější hru.

Brzy ráno jsme vyjížděli z Brna, kde počasí bylo ještě docela příjemné. O půl desáté dopoledne jsme ale vystoupili v Kynžvartu, kde se z nebe sypal hustě sníh. Naše západočeské dobrodružství začalo.
Brzy ráno jsme vyjížděli z Brna, kde počasí bylo ještě docela příjemné. O půl desáté dopoledne jsme ale vystoupili v Kynžvartu, kde se z nebe sypal hustě sníh. Naše západočeské dobrodružství začalo.
Začalo to cestou do města, která je tu z nádraží asi 2 km dlouhá. Docela jsme promokli, což by si jinak zasloužilo aspoň horký čaj v restauraci. Jenže ten jsme dostali jen do okénka na ulici. Narayani na nás počkala a provedla nás po okolí, do lázeňského domu jsme ale nesměli ani vstoupit.
Začalo to cestou do města, která je tu z nádraží asi 2 km dlouhá. Docela jsme promokli, což by si jinak zasloužilo aspoň horký čaj v restauraci. Jenže ten jsme dostali jen do okénka na ulici. Narayani na nás počkala a provedla nás po okolí, do lázeňského domu jsme ale nesměli ani vstoupit.
Společně jsme aspoň vylezli zasněženým svahem na krad Kynžvart. Podle stop jsem tu byli asi úplně první. Škoda jen, že pod sněhem se nám nepodařilo najít pozůstatky místního židovského hřbitova, netypicky umístěného daleko za městem v lese.
Společně jsme aspoň vylezli zasněženým svahem na krad Kynžvart. Podle stop jsem tu byli asi úplně první. Škoda jen, že pod sněhem se nám nepodařilo najít pozůstatky místního židovského hřbitova, netypicky umístěného daleko za městem v lese.
Výhled na Lázně Kynžvart ze stejnojmenného hradu (a dronu, který jsem si prostě musel vzít s sebou).
Výhled na Lázně Kynžvart ze stejnojmenného hradu (a dronu, který jsem si prostě musel vzít s sebou).
S Narayani jsme strávili asi tři hodiny, ale musela se pak jít podrobit dalším lázeňským procedurám a nás to táhlo ještě víc na západ. A taky se trošku ohřát a osušit s oblečením rozloženým po topení ve vlaku. Tak jsem  si zajeli do Chebu.
S Narayani jsme strávili asi tři hodiny, ale musela se pak jít podrobit dalším lázeňským procedurám a nás to táhlo ještě víc na západ. A taky se trošku ohřát a osušit s oblečením rozloženým po topení ve vlaku. Tak jsem si zajeli do Chebu.
Chebská Stínadla jsou pořád stejně krásná, nezávisle na ročním období. Tohle bylo asi jediné místo, kde neležel sníh.
Chebská Stínadla jsou pořád stejně krásná, nezávisle na ročním období. Tohle bylo asi jediné místo, kde neležel sníh.
Problém nastal s přenocováním. Ubytovat jsme se nemohli při sebelepší vůli, a tak jsme začali přemýšlet, kam na noc složit hlavu, když všude leží sníh. Nakonec jsem si vzpomněl na <a href="/Tema/Železniční trať Krásný Jez – Nové Sedlo u Lokte">zrušenou trať z Horního Slavkova do Lokte</a> a hlavně opuštěný <a href="/Tema/Loketský tunel I">Loketský tunel č. I</a>. Vlaky tu už dlouho nejezdí, za to je tunel plný měkkého a suchého listí.
Problém nastal s přenocováním. Ubytovat jsme se nemohli při sebelepší vůli, a tak jsme začali přemýšlet, kam na noc složit hlavu, když všude leží sníh. Nakonec jsem si vzpomněl na zrušenou trať z Horního Slavkova do Lokte a hlavně opuštěný Loketský tunel č. I. Vlaky tu už dlouho nejezdí, za to je tunel plný měkkého a suchého listí.
Noc v listí byla nakonec příjemná a přesto, že venku pořádně mrzlo, nebyla nám ani zima. Vstávat jsme museli brzo, měli jsme totiž v plánu ještě před osmou hodinou stihnout autobus do <a href="/Tema/Karlovy Vary">Karlových Varů</a>. Ten nám ovšem ujel, protože v <a href="http://mapy.cz">mapách.cz</a> byly naprosto chybně vyznačené autobusové zastávky.
Noc v listí byla nakonec příjemná a přesto, že venku pořádně mrzlo, nebyla nám ani zima. Vstávat jsme museli brzo, měli jsme totiž v plánu ještě před osmou hodinou stihnout autobus do Karlových Varů. Ten nám ovšem ujel, protože v mapách.cz byly naprosto chybně vyznačené autobusové zastávky.
Usmálo se na nás ale štěstí a podařilo se nám stopnout dobrého muže, který se nebál nás ani covidu a hodil nás až do Varů na <a href="/Tema/Karlovy Vary dolní nádraží">dolní nádraží</a>, kde jsme byli dokonce dřív než ujedším autobusem.
Usmálo se na nás ale štěstí a podařilo se nám stopnout dobrého muže, který se nebál nás ani covidu a hodil nás až do Varů na dolní nádraží, kde jsme byli dokonce dřív než ujedším autobusem.
Potěšil mě zachovalý a plně funkční Pragotron. Kam se hrabou elektronické panely, které nám nainstalovali v Adamově i Brně.
Potěšil mě zachovalý a plně funkční Pragotron. Kam se hrabou elektronické panely, které nám nainstalovali v Adamově i Brně.
Jak praví legenda, v Karlových Varech jsou vedle sebe obchody ruské i americké.
Jak praví legenda, v Karlových Varech jsou vedle sebe obchody ruské i americké.
Naší poslední štací a současně druhým setkáním s Narayani byly Mariánské lázně. Přijeli jsme z Karlových Varů po romantické <a href="/Tema/Železniční trať Karlovy Vary – Mariánské Lázně">trati č. 149</a> a setkali jsme se přímo ve výpravné výpravní budově.
Naší poslední štací a současně druhým setkáním s Narayani byly Mariánské lázně. Přijeli jsme z Karlových Varů po romantické trati č. 149 a setkali jsme se přímo ve výpravné výpravní budově.
Mariánské lázně nezapřou svůj ryze městský charakter. Jen škoda, že tu místo tramvají jezdí už jen trolejbusy.
Mariánské lázně nezapřou svůj ryze městský charakter. Jen škoda, že tu místo tramvají jezdí už jen trolejbusy.
Mírně zašlá sláva je tu cítit na každém kroku, opuštěných budov je tu přehršel. Přesto jsem přesvědčený, že Mariánské Lázně čeká skvelá budoucnost.
Mírně zašlá sláva je tu cítit na každém kroku, opuštěných budov je tu přehršel. Přesto jsem přesvědčený, že Mariánské Lázně čeká skvelá budoucnost.
Samozřejmě jsme pár chátrajících lázeňských budov museli prozkoumat i takříkajíc zevnitř.
Samozřejmě jsme pár chátrajících lázeňských budov museli prozkoumat i takříkajíc zevnitř.
V kolonádě Maxima Gorkého jsme konečně našli místo, kde jsme si mohli legálně sednout a dát si něco dobrého us tolu. Káva byla gorká, jinak ale profukoval loubím ledový vítr.
V kolonádě Maxima Gorkého jsme konečně našli místo, kde jsme si mohli legálně sednout a dát si něco dobrého us tolu. Káva byla gorká, jinak ale profukoval loubím ledový vítr.
Pozdrav pro ¥a, aby nebylo pochyb o tom, kde byla kolonáda odlita. Blansko. Tečka.
Pozdrav pro ¥a, aby nebylo pochyb o tom, kde byla kolonáda odlita. Blansko. Tečka.
Nádherných opuštěných budov je město plné. Třeba Klebelsberský palác se později stal hotelem Weimar, ještě později hotelem Kavkaz a dnes chátrá (jako na Kavkaze).
Nádherných opuštěných budov je město plné. Třeba Klebelsberský palác se později stal hotelem Weimar, ještě později hotelem Kavkaz a dnes chátrá (jako na Kavkaze).
Nakonec došlo i na okružní jízdu trolejbusem. Sedmičkou jsme se zajeli podívat do Úšovic na Antoníčkův pramen a kapli pod železniční tratí.
Nakonec došlo i na okružní jízdu trolejbusem. Sedmičkou jsme se zajeli podívat do Úšovic na Antoníčkův pramen a kapli pod železniční tratí.
Loučíme se pohledem na rampouchy na Antoníčkově prameni a jedeme se ohřát domů, na jižní Moravu.
Loučíme se pohledem na rampouchy na Antoníčkově prameni a jedeme se ohřát domů, na jižní Moravu.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: تهران (ir).

Datum: 14. 8. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Julie Novotná
Text: Dobrý den, chci se zeptat, komu mám napsat, pokud chci nafotit vnitřek objektu pro můj nastávající fotografický projekt. Kdo vlastně objekt vlastní?
Děkuji, Julie
Číst

Autor: FJerzy
Text: Pracoval jsem ve Vlněně jako student na konci 80 let. Rozvážel jsem utkané látky ke kontrolním stanovištím, kde se kontrolovaly a případně opravovaly. Tyto jsem pak rozvážel do skladu na jiném patře.
Nejvíc však vzpomínám na to, jak každý den ráno přivezl autobus ženy z vězení, které tam pracovaly. A já s nimi! Taková obdoba Skřivánci na niti!
Číst

Autor: Hanka
Text: ten stoleček na pavlači je designový kousek https://search.seznam.cz/obrazky/?q=stolek+pavouk+Halabala&oq=stolek+pavouk+Halabala&aq=-1&ms=15160&ks=46&sourceid=top&color=any&size=any&pornFilter=1&productOnly=0&sId=GOcA8jFVBMdQmeh-8SIb&sgId=MC43NTQ5MDMzNzg0MjMwODc3IDE3NTc1NjgwMjcuMjc4
Číst

Autor: JzA
Text: Díky, opraveno.
Číst

Autor: Jan
Text: Len drobná pripomienka k asi neúmyselnej zámene ulíc v popiske mapky z roku 1907 - tehdejší Třebízského je dnešná ulice Chaloupkova, dnešná Košinova je na mapke vedená ako třída Komenského.
Číst