Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Železniční trať Vranovice–Pohořelice
Železniční trať Brno–Přerov
Druhý Přerov
Stará výpravní budova Přerov
Vlečka širá trať Jeseník–Písečná - řetězárna
Chałupki (žst)
Železniční trať Bošice–Bečváry
Železniční trať Pečky–Kouřim
Železniční trať Břeclav–Přerov
Železniční trať Otrokovice–Vizovice
Fotka

Zářijový víkend na Frýdecku-Místecku


4. 9. 2020
První zářijový víkend jsem vyrazil za Doubravkou na severní Moravu. Viděli jsme se ale jen krátce v pátek večer ve Frenštátě, protože celou sobotu byla Doubí v práci a já jsem tak měl čas si udělat výlet neznámou krajinou.

Na páteční večeři jsme si zašli do svého oblíbeného bistra Dary země. Vždycky se tam dá spolehnout na dobré vegetariánské jídlo a příjemné posezení. Od Doubí jsem dostal krásnou bílou kytku, jejíž jméno doteď neznám.
Na páteční večeři jsme si zašli do svého oblíbeného bistra Dary země. Vždycky se tam dá spolehnout na dobré vegetariánské jídlo a příjemné posezení. Od Doubí jsem dostal krásnou bílou kytku, jejíž jméno doteď neznám.
V sobotu ráno jsem vyrazil sám do Frýdku do Místku, maje v úmyslu dojít k večeru pěšky zpátky za Doubravkou do Kopřivnice. Hned nad nádražím jsem musel zajít nakouknout do areálu bývalé přádelny bratří Neumannů.
V sobotu ráno jsem vyrazil sám do Frýdku do Místku, maje v úmyslu dojít k večeru pěšky zpátky za Doubravkou do Kopřivnice. Hned nad nádražím jsem musel zajít nakouknout do areálu bývalé přádelny bratří Neumannů.
Hlavní budova přádelny, posléze Slezan, závod č. 8 (Osmička) je stále krásná, i když skrývá svoji fasádu za topolovým stromořadím.
Hlavní budova přádelny, posléze Slezan, závod č. 8 (Osmička) je stále krásná, i když skrývá svoji fasádu za topolovým stromořadím.
Ještě jedna „fasádovka“.
Ještě jedna „fasádovka“.
Železniční stanice Frýdek-Místekz přejezdu přes ulici Na Poříčí. O kousek dál těče Ostravice.
Železniční stanice Frýdek-Místekz přejezdu přes ulici Na Poříčí. O kousek dál těče Ostravice.
Po cestě mě po industriální duši pohladila novější asi teplárna u starší asi cihelny. Obě mile omšelé a s komíny, stojící na protilehlých březích vzrušujícího Hodoňovického náhonu. Nemít před sebou ještě kus cesty, dovedl bych si vychutnávat průmyslové kouzlo v zákoutí ulice s romantickým názvem Bahno-Příkopy mnohem déle.
Po cestě mě po industriální duši pohladila novější asi teplárna u starší asi cihelny. Obě mile omšelé a s komíny, stojící na protilehlých březích vzrušujícího Hodoňovického náhonu. Nemít před sebou ještě kus cesty, dovedl bych si vychutnávat průmyslové kouzlo v zákoutí ulice s romantickým názvem Bahno-Příkopy mnohem déle.
Ve Skatulově hliníku se už zase těží hlína. Tentokrát ne na výrobu cihel, ale aby ustoupila nově budované dálnici D48.
Ve Skatulově hliníku se už zase těží hlína. Tentokrát ne na výrobu cihel, ale aby ustoupila nově budované dálnici D48.
Podél Palkovické ulice se táhne areál technického oddílu původní 77. protiletadlové raketové brigády, později 43. protiletadlového raketového pluku. Útvar, který měl pomocí raket chránit před vzdušným útokem Ostravu zanikl v souvislosti s reorganizací české armády, která se v novém století spoléhá v protiletecké obraně pouze na mobilní systémy a letadla.
Podél Palkovické ulice se táhne areál technického oddílu původní 77. protiletadlové raketové brigády, později 43. protiletadlového raketového pluku. Útvar, který měl pomocí raket chránit před vzdušným útokem Ostravu zanikl v souvislosti s reorganizací české armády, která se v novém století spoléhá v protiletecké obraně pouze na mobilní systémy a letadla.
Areál mně v lecčems připomněl naši Munu, takže pro něj mé srdce rychle zaplálo. Žel tady asi dojde brzo k jeho intenzivnějšímu využití kvůli blízkosti města a nově vybudované dálnice. Plánů je několik od sportovního areálu až po logistické sklady.
Areál mně v lecčems připomněl naši Munu, takže pro něj mé srdce rychle zaplálo. Žel tady asi dojde brzo k jeho intenzivnějšímu využití kvůli blízkosti města a nově vybudované dálnice. Plánů je několik od sportovního areálu až po logistické sklady.
Na okraji Palkovic jsem spatřil květy, které mně připomněly chutný oběd na Maltě. A skutečně, domnívám se, že šlo o u nás neobvyklý brutnák lékařský, který patří k tradičním ingrediecím maltské kuchyně.
Na okraji Palkovic jsem spatřil květy, které mně připomněly chutný oběd na Maltě. A skutečně, domnívám se, že šlo o u nás neobvyklý brutnák lékařský, který patří k tradičním ingrediecím maltské kuchyně.
Z Myslíku jsem se rozhodl to vzít na Hukvaldy přes kopec Kubánkov a cesta byla hned o něco příjemnější než spodem po silnici.
Z Myslíku jsem se rozhodl to vzít na Hukvaldy přes kopec Kubánkov a cesta byla hned o něco příjemnější než spodem po silnici.
Dům č. 208 v Myslíku je obklopen bizarními betonovými stavbami, jež připomínají koryta na vodu, ale žádná voda v nich není. Náhodný objev na náhodném místě.
Dům č. 208 v Myslíku je obklopen bizarními betonovými stavbami, jež připomínají koryta na vodu, ale žádná voda v nich není. Náhodný objev na náhodném místě.
V Hukvaldech jsem byl za soumraku. Kostel svatého Maxmiliána mě zaujal vizuálně, kavárna na přilehlé faře spíš vnitřně.
V Hukvaldech jsem byl za soumraku. Kostel svatého Maxmiliána mě zaujal vizuálně, kavárna na přilehlé faře spíš vnitřně.
Průsmykem mezi Kazničovem a Větřkovickou hůrkou scházím za setmění do Mniší.
Průsmykem mezi Kazničovem a Větřkovickou hůrkou scházím za setmění do Mniší.
Večer mně bylo souzeno přečkat déšť v čekárně nepříliš útulné zastávky Kopřivnice zastávka.
Večer mně bylo souzeno přečkat déšť v čekárně nepříliš útulné zastávky Kopřivnice zastávka.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: RolfČas: 13. 9. 2022, 9:45
Nocleh: příště nemusíš spát v dešti venku a dojeď do stanice Prosenice. Pokojíček u Rolfa je k dispozici :)



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vidnava (CZ).

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: František Jeřábek
Text: Rebešovice kotelna Jugo 1976-1978.Slouzil jsem tam s Lasakem
Číst

Autor: Marek
Text: V budově nad tím se prováděla rekonstrukce. Jestli to byla stará budova pivovaru už nevím, dělal jsem tam vodu a odpady. Měl jsem možnost si tyhle prostory projít a je to neskutečně obrovské. Na povrchu jsou vidět větrací "Komíny" člověk si pak líp udělá představu jak je to velké. Ale stav je opravdu špatný v zadní časti kde je voda a popadané cihly jsme raději ani nešli.

Číst

Autor: Jiří Ambros
Text: "Trochu" více informací zde: https://www.brnak.net/index.php?id=ost_txt
Číst

Autor: JzA
Text: Díky, opravil jsem v článku.
Číst

Autor: Petr
Text: Pásový dopravník je tvořen dvojicí nezávislých gumových dopravních pásů o šířce cca 40 cm, není pravda je to 100cm
Číst