Kamarád a bývalý člen vedení SPJF Rolf nás pozval na březnovou poradu vedení SPJF do svého působiště - SOS vesničky ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem. Tamní kraj neznám, proto jsem byl nápadem nadšen a hned jsem se dal do vymýšlení, jak se do Chvalčova dopravit a přitom něco zajímavého vidět.
Do toho přišla šikovná náhoda s tím, že kamarád Wapi likvidoval stará a nepoužitelná kola ze skladů společnosti Rekola, která modernizuje svůj vozový park. Jenže v hromadě nepoužitelných kol je vždycky aspoň jedno, které trošku použitelné je. Takže jsem ho z ní vyhrabal a získal tak nový starý bicykl značky Velamos, bez přehazování a s torpédem, ze kterého stačilo odšroubovat všechny zbytečnosti počínaje nefunkčním dynamem, přes drnčící nosič až po barevné nálepky na rámu. Dokonce ani duše moc neucházely.
Drobkovi jsem se pak pokusil přizpůsobit svoje klasickém kolo Meridu Kalahari, která mně věrbně slouží už 16 let. Krasavec s ocelovým rámem je trošku těžší a na Drobka i trošku vyšší, za to mu ale nefungovala přehazovačka, což jsme zjistili až za nádražím v Hulíně. Nedávno jsem totiž přetrhl řetěz a i když se mně jej podařilo snýtovat, délka dvou článků, o které jsem jej musel zkráti znemožnila zařazenáí lehčích převodů.
Z cesty se tak nechtěně stalo malé noční dobrodružství. Trasa z Hulína do Bystřice sice měří jen nějakých 25 km, jenže už za Holešovem nás zastihla tma a s polámaným kolem, kde ještě podivně zatuhlo ložisko řídítek, se Drobkovi jelo velice špatně. I s přestávkami nám cesta zabrala skoro 5 hodin a část jsme museli urazit pěšky.
Prý to bylo naposledy, co jsme spolu někam na kole jeli. Jenže můj staronový bicykl už se nemůže na další cesty dočkat.
| Drobek odpočívá na asfaltu na kraji Holešova. Máme za sebou asi třetinu trasy, která nás ještě potrápí. Do cíle dojedeme až před půlnocí. |
|
| Porada vedení SPJF ve Chvalčově u Bystřice pod Hostýnem. |
|
| Částečně mně Drobek blbé nápady s kolem odpustila až v Kroměříži. Během odpolední procházky jsme oba bicykly raději zamčeli zámkem k zábradlí před nádražím. |
|
|