Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Brno

 
Předchozí Zpět

Největší záhada, kterou jsem si z archivu odnesl, spočívá na následující grafice. Jde o značně nepřesnou podobu továrny Brüder Strakosch, později Mosilany při pohledu od Křenové ulice, která vyšla už v roce 1848 v knize Grossindustrie Österreichs. Svitavský náhon je na ní zakreslen velmi nepřesně, Ponávku autor vynechal úplně, ale už se na ní zobrazuje trať do Třebové, která musela být žhavou novinkou. O to víc překvapí kolej i s vozem v levé horní části snímku. Šlo snad o úplně první vlečku v Brně? Nebo tovární úzkokolejku o půl století dříve, než došlo k jejich skutečnému rozmachu? Nebo autor prostě do grafiky zaznačil v blétě vyježděné koleje od vozu? Odpověď se mně dosud nepodařilo najít… (Brno, CZE) 11. 8. 2021

Největší záhada, kterou jsem si z archivu odnesl, spočívá na následující grafice. Jde o značně nepřesnou podobu továrny Brüder Strakosch, později Mosilany při pohledu od Křenové ulice, která vyšla už v roce 1848 v knize Grossindustrie Österreichs. Svitavský náhon je na ní zakreslen velmi nepřesně, Ponávku autor vynechal úplně, ale už se na ní zobrazuje trať do Třebové, která musela být žhavou novinkou. O to víc překvapí kolej i s vozem v levé horní části snímku. Šlo snad o úplně první vlečku v Brně? Nebo tovární úzkokolejku o půl století dříve, než došlo k jejich skutečnému rozmachu? Nebo autor prostě do grafiky zaznačil v blétě vyježděné koleje od vozu? Odpověď se mně dosud nepodařilo najít…Největší záhada, kterou jsem si z archivu odnesl, spočívá na následující grafice. Jde o značně nepřesnou podobu továrny Brüder Strakosch, později Mosilany při pohledu od Křenové ulice, která vyšla už v roce 1848 v knize Grossindustrie Österreichs. Svitavský náhon je na ní zakreslen velmi nepřesně, Ponávku autor vynechal úplně, ale už se na ní zobrazuje trať do Třebové, která musela být žhavou novinkou. O to víc překvapí kolej i s vozem v levé horní části snímku. Šlo snad o úplně první vlečku v Brně? Nebo tovární úzkokolejku o půl století dříve, než došlo k jejich skutečnému rozmachu? Nebo autor prostě do grafiky zaznačil v blétě vyježděné koleje od vozu? Odpověď se mně dosud nepodařilo najít…Největší záhada, kterou jsem si z archivu odnesl, spočívá na následující grafice. Jde o značně nepřesnou podobu továrny Brüder Strakosch, později Mosilany při pohledu od Křenové ulice, která vyšla už v roce 1848 v knize Grossindustrie Österreichs. Svitavský náhon je na ní zakreslen velmi nepřesně, Ponávku autor vynechal úplně, ale už se na ní zobrazuje trať do Třebové, která musela být žhavou novinkou. O to víc překvapí kolej i s vozem v levé horní části snímku. Šlo snad o úplně první vlečku v Brně? Nebo tovární úzkokolejku o půl století dříve, než došlo k jejich skutečnému rozmachu? Nebo autor prostě do grafiky zaznačil v blétě vyježděné koleje od vozu? Odpověď se mně dosud nepodařilo najít…
Koupit obrázek

Předchozí Zpět

Kliknutím na levou čtvrtinu obrázku lze přejít na předchozí obrázek, kliknutím na pravou čtvrtinu na následující. Zbývající středová plocha obrázku slouží jako odkaz pro zvětšení na plnou šířku prohlížeče.