Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Biskupów

 
Předchozí Zpět Následující

Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy. (Biskupów, POL) 10. 3. 2013

Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.

Podmínky využití obrázku

Uvedenou fotografii si můžete zakoupit v níže uvedeném rozlišení za katalogovou cenu, na vyžádání je možné za příplatek zaslat také fotografii v původní velikosti. V případě zájmu nás prosím kontaktujte na některém z kontaktů.

640 px × 473 px: 115,00 Kč

960 px × 709 px: 230,00 Kč

Reálná cena fotografie se může lišit v případě použití pro neziskové aktivity a spolupracující projekty. Napište nám - můžete získat slevu na využití fotografie až 100 %.


Předchozí Zpět Následující

Kliknutím na levou čtvrtinu obrázku lze přejít na předchozí obrázek, kliknutím na pravou čtvrtinu na následující. Zbývající středová plocha obrázku slouží jako odkaz pro zvětšení na plnou šířku prohlížeče.