Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Baťův kanál s Moukou


26. 7. 2020
Poslední červencovou neděli jsme přijali pozvání od kamaráda Mouky, projet se motorovým člunem po nejjižnějším úseku Baťova kanálu z Veselí nad Moravou až ke slovenské hranici.

Chvíli nám trvalo, než jsme se naučili motorový člun pro šest osob nastartovat a kormidlovat. Po Baťově kanálu se smí plout rychlostí jen o málo vyšší než chůze, protože jeho břehy podléhají vodní erozi.
Chvíli nám trvalo, než jsme se naučili motorový člun pro šest osob nastartovat a kormidlovat. Po Baťově kanálu se smí plout rychlostí jen o málo vyšší než chůze, protože jeho břehy podléhají vodní erozi.
V <a href="/Tema/Petrov (ORP Hodonín)">Petrově</a> jsme propluli poslední z pětice plavebních komor na naší trase. Narozdíl od předešlých, zde jsme po proudu skutečně klesli o 2,5 m níže a na zpáteční cestě byli vyzdvihnuti o stejnou výšku.
V Petrově jsme propluli poslední z pětice plavebních komor na naší trase. Narozdíl od předešlých, zde jsme po proudu skutečně klesli o 2,5 m níže a na zpáteční cestě byli vyzdvihnuti o stejnou výšku.
Baťův kanál je nesporně zajímavé technické dílo. Ve státě, kde je plavba a vodní doprava vůbec spíše výjimkou, jde o nedoceněnou raritu. Zejména je nepochopitelné, že se mohly vyplatit obrovské náklady na vybudování 52 km z velké části nově vyhloubeného kanálu, který vedl rovnoběžně s kapacitní dvojkolejnou železniční tratí.
Baťův kanál je nesporně zajímavé technické dílo. Ve státě, kde je plavba a vodní doprava vůbec spíše výjimkou, jde o nedoceněnou raritu. Zejména je nepochopitelné, že se mohly vyplatit obrovské náklady na vybudování 52 km z velké části nově vyhloubeného kanálu, který vedl rovnoběžně s kapacitní dvojkolejnou železniční tratí.
Autor článku se loučí, sedě na zábradlí plavební komory Petrov.
Autor článku se loučí, sedě na zábradlí plavební komory Petrov.

Související články:
200 km za den na kole
Článek:
200 km za den na kole
30. 8. 2020

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Skalice nad Svitavou (CZ).

Datum: 22. 4. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Julie Novotná
Text: Dobrý den, chci se zeptat, komu mám napsat, pokud chci nafotit vnitřek objektu pro můj nastávající fotografický projekt. Kdo vlastně objekt vlastní?
Děkuji, Julie
Číst

Autor: FJerzy
Text: Pracoval jsem ve Vlněně jako student na konci 80 let. Rozvážel jsem utkané látky ke kontrolním stanovištím, kde se kontrolovaly a případně opravovaly. Tyto jsem pak rozvážel do skladu na jiném patře.
Nejvíc však vzpomínám na to, jak každý den ráno přivezl autobus ženy z vězení, které tam pracovaly. A já s nimi! Taková obdoba Skřivánci na niti!
Číst

Autor: Hanka
Text: ten stoleček na pavlači je designový kousek https://search.seznam.cz/obrazky/?q=stolek+pavouk+Halabala&oq=stolek+pavouk+Halabala&aq=-1&ms=15160&ks=46&sourceid=top&color=any&size=any&pornFilter=1&productOnly=0&sId=GOcA8jFVBMdQmeh-8SIb&sgId=MC43NTQ5MDMzNzg0MjMwODc3IDE3NTc1NjgwMjcuMjc4
Číst

Autor: JzA
Text: Díky, opraveno.
Číst

Autor: Jan
Text: Len drobná pripomienka k asi neúmyselnej zámene ulíc v popiske mapky z roku 1907 - tehdejší Třebízského je dnešná ulice Chaloupkova, dnešná Košinova je na mapke vedená ako třída Komenského.
Číst