Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Huť Klamovka
Dětská železnice v Brně
Bytový dům Podnásepní 2
Úzkokolejka Kateřina
Kaple sv. Jana Křtitele v Boru
[R] sum
[R] quit
[R] logical
[R] exists
Koločavská úzkokolejka
Fotka

EDA workshop Leipzig


24. 1. 2017
EDA workshop Leipzig.Workshop pracovní skupiny WG3 výzkumné sítě NORMAN (Network of reference laboratories, research centres and related organisations for monitoring of emerging environmental substances) se na počátku roku 2017 konal v německém Lipsku. Vyrazil jsem s kolegy z Brna vlakem, abych strávil dva dny v partnerském městě nejprve nad přednáškami o efektem řízených analýzách (EDA) a později prohlídkou přivrácené i odvrácené strany města.

Na lepenkovou jízdenku z Brna do Lipska cestoval někdo před 35 roky. Já jsem dostal obyčejnou mezinárodní jízdenku za 2487 Kč.
Na lepenkovou jízdenku z Brna do Lipska cestoval někdo před 35 roky. Já jsem dostal obyčejnou mezinárodní jízdenku za 2487 Kč.
Pozvánka na workshop do Helmholtzova centra ve vědeckém areálu Kubus na severu Lipska.
Pozvánka na workshop do Helmholtzova centra ve vědeckém areálu Kubus na severu Lipska.
Lipské hlavní nádraží z roku 1915 bylo považováno za největší osobní nádraží v Evropě až do otevření moderní stanice Berlin Hauptbahnhof 26. května 2006.
Lipské hlavní nádraží z roku 1915 bylo považováno za největší osobní nádraží v Evropě až do otevření moderní stanice Berlin Hauptbahnhof 26. května 2006.
Kromě hlavního nádraží se v Lipsku nachází přímo pod hlavním náměstím (Markt) také zastávka regionálních vlaků Leipzig Markt, která trošku připomíná metro.
Kromě hlavního nádraží se v Lipsku nachází přímo pod hlavním náměstím (Markt) také zastávka regionálních vlaků Leipzig Markt, která trošku připomíná metro.
Nad podzemní zastávkou stojí na náměstí stará radnice, která přežila válku.
Nad podzemní zastávkou stojí na náměstí stará radnice, která přežila válku.
Ulice Lipska se na první pohled tváří starobyle, ale většina domů je moderních, citlivě vetkuntých do válkou poničené staré zástavby.
Ulice Lipska se na první pohled tváří starobyle, ale většina domů je moderních, citlivě vetkuntých do válkou poničené staré zástavby.
Stavba kostela Nikolaikirche započala v roce 1165. O necelých 600 let později zde šéfoval hudební produkci sám Johann Sebastian Bach.
Stavba kostela Nikolaikirche započala v roce 1165. O necelých 600 let později zde šéfoval hudební produkci sám Johann Sebastian Bach.
Zajímavostí jsou v Lipsku československé tramvaje T4D podobající se i po rekonstrukci nápadně našim důvěrně známým T3.
Zajímavostí jsou v Lipsku československé tramvaje T4D podobající se i po rekonstrukci nápadně našim důvěrně známým T3.
Lipsko je městem opuštěných staveb. je jich tu snad ještě víc než v Detroitu a Volčansku dohromady. Jako prvního si hned před nádražím můžete všimnout obřího prázdného komplexu bývalého hotelu Astoria.
Lipsko je městem opuštěných staveb. je jich tu snad ještě víc než v Detroitu a Volčansku dohromady. Jako prvního si hned před nádražím můžete všimnout obřího prázdného komplexu bývalého hotelu Astoria.
Postsocialistický realizmus na předměstí Mockau.
Postsocialistický realizmus na předměstí Mockau.
Také vzdálenější části hlavního nádraží utrpěly. Město se po sjednocení Německa rychle vylidňuje a místo Němců, kteří odcházejí na západ, zaplňují domy blízkovýchodní přistěhovalci. Ti dávají životnímu prostředí a kultuře města zabrat.
Také vzdálenější části hlavního nádraží utrpěly. Město se po sjednocení Německa rychle vylidňuje a místo Němců, kteří odcházejí na západ, zaplňují domy blízkovýchodní přistěhovalci. Ti dávají životnímu prostředí a kultuře města zabrat.
Pohled do útrob zrušeného stavědla. Funkci mechanických zabezpečovacích zařízení převzala elektronika.
Pohled do útrob zrušeného stavědla. Funkci mechanických zabezpečovacích zařízení převzala elektronika.
Naposledy zkontolováno 15. července 1993.
Naposledy zkontolováno 15. července 1993.
Bývalé železniční dílny podél Schultze-Delitzch Straße byly před několika lety zrušeny, aby ustoupily výstavbě silničního průtahu. Zmizela tak romantická železniční čtvrť jako z Tajemné Řásnovky.
Bývalé železniční dílny podél Schultze-Delitzch Straße byly před několika lety zrušeny, aby ustoupily výstavbě silničního průtahu. Zmizela tak romantická železniční čtvrť jako z Tajemné Řásnovky.
Zbylé plochy bývalého kolejiště oživují staroromantičtí tuláci v obytných přívěsech, kteří za večerů rozdělávají na okraji Lipska ohně jako v cikánských osadách dalekých Karpat.
Zbylé plochy bývalého kolejiště oživují staroromantičtí tuláci v obytných přívěsech, kteří za večerů rozdělávají na okraji Lipska ohně jako v cikánských osadách dalekých Karpat.
Provozní dílny ze samotných počátků evropské železnice (1837) byly definitivně zrušeny „durch die Kapitalisten“ po 178 letech v roce 2015.
Provozní dílny ze samotných počátků evropské železnice (1837) byly definitivně zrušeny „durch die Kapitalisten“ po 178 letech v roce 2015.
Opuštěných staveb jsou tu stovky. Zhruba každý čtvrtý dům ve městě je bez využití, což dělá z Lipska město duchů. Na snímku továrna na barvy poblíž Adenaueralee.
Opuštěných staveb jsou tu stovky. Zhruba každý čtvrtý dům ve městě je bez využití, což dělá z Lipska město duchů. Na snímku továrna na barvy poblíž Adenaueralee.
Je libo trošku urbexu? Račte vstoupiti.
Je libo trošku urbexu? Račte vstoupiti.
Bývalá dvouposchoďová kotelna se mění na pralesní zákoutí, kam chodí pít zvěř ke studánce (nedaleko odtud jsem spatřil přímo ve městě „lovit“ rezavou lišku).
Bývalá dvouposchoďová kotelna se mění na pralesní zákoutí, kam chodí pít zvěř ke studánce (nedaleko odtud jsem spatřil přímo ve městě „lovit“ rezavou lišku).
Mírně funkcionalistický dům na Torgeuer Straße.
Mírně funkcionalistický dům na Torgeuer Straße.
Trojvozový vlak linky č. 1 míří po mostě přes kolejiště hlavního nádraží do Lausenu.
Trojvozový vlak linky č. 1 míří po mostě přes kolejiště hlavního nádraží do Lausenu.
Díky celodenní jízdence se snadno pohybuji po městě autobusem, vlakem i tramvají. Odpoledne proto zajížídm do Mockau, podívat se na místní Rittergut (něco jako dědičný rytířský statek). Je to další vyhlášený urbex.
Díky celodenní jízdence se snadno pohybuji po městě autobusem, vlakem i tramvají. Odpoledne proto zajížídm do Mockau, podívat se na místní Rittergut (něco jako dědičný rytířský statek). Je to další vyhlášený urbex.
Přicházím žel o několik let později, než bych chtěl. Střecha budovy vzala za své a historickou usedlost tak už pohlcuje lačnými sousty příroda.
Přicházím žel o několik let později, než bych chtěl. Střecha budovy vzala za své a historickou usedlost tak už pohlcuje lačnými sousty příroda.
Vlastně tu už není nic moc k vidění.
Vlastně tu už není nic moc k vidění.
Polorozpadlá kůlnička, za kterou by se nemusel stydět ani Jan Tleskač.
Polorozpadlá kůlnička, za kterou by se nemusel stydět ani Jan Tleskač.
A v podzemí klenuté stropy, pod které za socializmu kdosi vestavěl ocelové kotce. Snad pro psy, snad pro vepře, to už se dnes nedozvím. Opouštím Lipsko a mířím přes Drážďany do Prahy za kamarádem Moukou a nazítří na schůzku se Skautskou nadací Jaroslava Foglara.
A v podzemí klenuté stropy, pod které za socializmu kdosi vestavěl ocelové kotce. Snad pro psy, snad pro vepře, to už se dnes nedozvím. Opouštím Lipsko a mířím přes Drážďany do Prahy za kamarádem Moukou a nazítří na schůzku se Skautskou nadací Jaroslava Foglara.

Související články:
CIBI meeting Halle
Článek:
CIBI meeting Halle
26. 9. 2017

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Stanislav ŽažaČas: 20. 2. 2017, 11:39
Sorry, Lipska.

Autor: Stanislav ŽažaČas: 20. 2. 2017, 11:31
Velmi pěkný, obsahově i stylisticky pozoruhodný výklad, zdařile zachycující zejména následky druhé světové války, která citelně zasáhla výstavné německé město. Náležitá pozornost se však věnuje i současným technickým zajímavostem Drážďan.



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: JzA
Text: Díky, opraveno.
Číst

Autor: Václav
Text: http://www.zanikleobce.cz/index.php?obec=15331
Číst

Autor: Michal
Text: Tady máte odkaz na komín Teplárny Brno-sever:
http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=0013
Číst

Autor: Michal
Text: Nesprávně píšete o komínu teplárny Brno-sever s výškou 218m, komín cementárny byl zbořen 14.10.1999-viz: http://koda.kominari.cz/?action=karta&cislo=4323
Číst

Autor: Viktor Froňk
Text: V Omicích jsem byl 1989-1990 a s (tenkrát) poručíkem Varkočkem jsem sloužil mnoho hotovostí... Náčelníku, zdravím...
Číst