Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Vinohradské tunely
Nejnovější články na webu Druhé Brno
Чернівці
Černovické metro
Чернівці (žst)
Štola Kašpara Pluha Horní Slavkov
Чернівці-Південна (žst)
Ягільниця (žst)
Železniční trať Brno – Trenčianská Teplá
[R] getwd
Fotka

Příprava cesty do střední Asie


5. 10. 2017
Připravujeme se na cestu do střední Asie. Hodláme vyrazit s Honzou a Terkou na konci října, tak abychom ještě v Tádžikistánu zvládli přejít přes hřeben Fanských hor než zapadá neprostupnou vrstvou sněhu.

Původní plán letět letadlem do Bakı v Ázerbajdžánu, kde navštívíme kamaráda Etibara, a pak pokračovat lodí do Türkmenbaşy (dříve Krasnovodsk) na opačném břehu Kaspického jezera se zhroudil v úterý 3. října, kdy nám z turkmenské ambasády ve Vídni přišlo zamítavé stanovisko k naší žádosti o vízum. Byla to první z více než 20 žádostí o víza do různých zemí, která pro nás dopadla neúspěšně. Navíc nám to z velvyslanectví dali vědět poměrně nevybíravým způsobem emailem bez uvedení důvodu. Nic nezmohly Honzovy telefonáty, dodnes nevíme, proč jsme nedostali povolení přicestovat.

Refused znamená odmítnout, ale také zahodit. Vypadá to, že podruhé se do Turkmenistánu už nepodívám (ona byla nicméně ohromující už první návštěva v roce 2009).
Refused znamená odmítnout, ale také zahodit. Vypadá to, že podruhé se do Turkmenistánu už nepodívám (ona byla nicméně ohromující už první návštěva v roce 2009).

Protože Turkmenistán, Uzbekistán ani Tádžikistán nemají v Česku oficiální zastoupení, musíme pro víza cestovat do Vídně, což je v pracovní dny složité. Hlavně kvůli množství dovolené, kterou si šetříme právě na velkou cestu. Naštěstí lze nově do Ázerbajdžánu a Tádžikistánu požádat o vízum elektronicky a Kazachstán letos vízovou povinnost po návštěvě Miloše Zemana zrušil - pravděpodobně se proto pokusíme přes Kaspické jezero doplout právě do Kazachstánu a přes Uzbekistán objet opevněný Turkmenistán.

Uzbecká ambasáda se ve Vídni nachází poblíž konečné Pötzleinsdorf tramvaje č. 41. Kromě víza se tu dají ulovit i hezké snímky již poněkud historických tramvají E2 od DUEWAGu, jejichž konec se pomalu blíží (a nastane nejpozději v roce 2026).
Uzbecká ambasáda se ve Vídni nachází poblíž konečné Pötzleinsdorf tramvaje č. 41. Kromě víza se tu dají ulovit i hezké snímky již poněkud historických tramvají E2 od DUEWAGu, jejichž konec se pomalu blíží (a nastane nejpozději v roce 2026).

Zpět

Komentáře:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Pavel Š Mostecký
Text: Sice jde o chráněnou kulturní památku, ale jak to tak vypadá, za nějký čas už nebude "co chránit"?! ;)
Číst

Autor: Ota Zelenka
Text: Tak přesně v těchto prostorách, které se nacházejí na fotodokumentaci jsem pobýval den co den rok a půl 1980-1981. Uplně mě přešel mráz po zádech...Za tím agregátem byla ještě jedna místnost, která je ale už zazděná...tam jsme měli sklad. Pokračující devastace všech místností je zcela patrná v porovnáním s fotkami z "Fortifikace". I tak za ně díky, přece jenom jsem tam nechal kus života...
Číst

Autor: Ďábel
Text: Ta předposlední fotka je skvělá, jak z úvodních titulků Jamese Bonda.
Číst

Autor: Michal Kučera
Text: Dobrý den, všem příznivcům dráhy! Dovolím si vložit poznatek k bývalé vlečce v Jičíně do zanikého podniku Dřevona n.p., později VČDZ (Východočeské dřevařské závody). Původně vlečka měla 2 kusé koleje, obě kryté výkolejkami. Později byla používána jen jedna kolej. Ta druhá byla snesena a výměna byla trvale uzamčena v poloze na "pravou" kolej. Ještě v 1. polovině 90. let byla vlečka obsluhovaná jičínskou zálohou. Většinou se jednalo o přísun loženého vozu s řezivem. Frekvence obsluhy byla nízká (cca 1 - 2x týdně po 1 voze)a po vyložení prázdný vůz ven. Vrata vlečky byly dřevěné, jednokřídlé a posunovač si je obsluhoval sám, někdy i za asistence vrátného. Ve 2. polovině 90. let byla vlečka uzavřena a podnik zrušen. Při rekonstrukci kolejiště os.nádraží byla vyhýbka odstraněna. Nyní v prostoru vlečky se nachází obchod drogerie, Penny market a nové řadové garáže. Pozn.: klíče od výměny vydával výpravčí vedoucímu posunu, záloha na vlečku vůz sunula většinou po 15. koleji, po ukončení manipulace se klíč vrátil výpravčímu do dopravní kanceláře. MK
Číst

Autor: Jarczek
Text: Dobrý den. Máte prosím aktuální informace o Kozubníku???.. Má tam cenu jet nebo už se tam staví a opravuje.. Chtěl bych hlavně k bazénu a do hotelu
Číst