Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Tramvajová vlečka Jablonec nad Nisou - pivovar
Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Fotka

Vlečka Rájec-Jestřebí - šamotka


Faktografie

Vystavěna:1908?
Ukončení provozu:cca 2007
Číslo vlečky:5194
Délka:1,0 km (1,729 km s rozvětvením)

Vlečka do původní cihelny z roku 1908, v roce 1911 přestavěné na šamotovu továrnu, odbočuje ze stanice Rájec-Jestřebí výhybkou č. 7 (sříve Š1) ze 4. koleje v km 184,473 a skládá se z výtažné koleje vedoucí rovnoběžně s dráhou z Brna do České Třebové asi 360 m jižním směrem, odku výhybkou K1 odbočuje k severovýchodu až k východu táhlým obloukem kolej vedoucí k areálu šamotových závodů. Po neclých 100 m odbočuje z této koleje zpátky k severu rovněž vlečka na pilu Lesů města Brna. Přibližně od roku 2005 je další úsek vlečky do šamotových závodů nevyužívaný a poměrně rychle zarůstá křovinami.

Přibližně po dalších 250 m kříží vlečka silnici č. 374 (Spešovská ulice), za kterou vchází branou do areálu šamotové továrny. Původně jediná kolej uvnitř závodu měnila polohu, později přibylo do současnosti (2016) zachované trojkolejné kolejiště ve východozápadním směru. Délka vlečky postupně rostla, na konci 20. století dospěly koleje až na břeh řeky Svitavy, nicméně v roce došlo v souvislosti s výstavbou nové skladovací haly ke zkrácení kolejiště a snesení závěrečného úseku včetně kolejové spojky mezi prostřední a jižní kolejí. Na západní straně kolejiště jsou severní a jižní kolej spojeny kolejovými spojkami se střední kolejí, která pokračuje přes silnici k nádraží. Severní a jižní kolej pokračují několik desítek metrů k západu a sloužily k odstavování lokomotivy nebo vozů.

Provoz na vlečce byl povolen úředním povolením č. 2371. Vlečka byla využívána přibližně do roku 2007, od té doby je mimo provoz.


Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /data/web/virtuals/99116/virtual/www/domains/jza.smerem.cz/temata.php(290) : eval()'d code on line 1
Výhybka K1 na úvrati vlečky mezi výtažnou kolejí a obloukem vedoucím k přejezdu a bráně do závodu.
Výhybka K1 na úvrati vlečky mezi výtažnou kolejí a obloukem vedoucím k přejezdu a bráně do závodu.
Pohled od výhybky K1 na jih, na výtažnou kolej směrem k železniční zastávce Dolní Lhota.
Pohled od výhybky K1 na jih, na výtažnou kolej směrem k železniční zastávce Dolní Lhota.
Z vlečky do šamotky odbočuje rovněž kolej vlečky na pilu Lesů města Brna. Další trasa je od počátku 10. let 20. století neprůjezdná, jak signalizuje modrý terč.
Z vlečky do šamotky odbočuje rovněž kolej vlečky na pilu Lesů města Brna. Další trasa je od počátku 10. let 20. století neprůjezdná, jak signalizuje modrý terč.
Kolej vedoucí přes opuštěné rumiště tak má dost času na postupné rezivění.
Kolej vedoucí přes opuštěné rumiště tak má dost času na postupné rezivění.
Zarostlá kolej vlečky do bývalých Moravských keramických závodů před přejezdem se silnicí č. 374 v Rájci-Jestřebí.
Zarostlá kolej vlečky do bývalých Moravských keramických závodů před přejezdem se silnicí č. 374 v Rájci-Jestřebí.
Pohled od přejezdu zpět k železniční stanici.
Pohled od přejezdu zpět k železniční stanici.
Přejezd zbytečně znepokojuje řidiče, tady už vlak více než 5 let neprojel.
Přejezd zbytečně znepokojuje řidiče, tady už vlak více než 5 let neprojel.
Přejezd a brána do areálu šamotových závodů v roce 2014.
Přejezd a brána do areálu šamotových závodů v roce 2014.
Pozor, přednost v jízdě drážních vozidel!
Pozor, přednost v jízdě drážních vozidel!
Uvnitř závodu ústí kolej vlečky doprostřed trojkolejného kolejiště. V pravé části snímku je vidět jižní kolej, severní kolej se přimyká k betonové zdi vlevo.
Uvnitř závodu ústí kolej vlečky doprostřed trojkolejného kolejiště. V pravé části snímku je vidět jižní kolej, severní kolej se přimyká k betonové zdi vlevo.
Zatímco v roce 2014 vedly koleje skrz závod až na břeh Svitavy…
Zatímco v roce 2014 vedly koleje skrz závod až na břeh Svitavy
…v roce 2015 už končily před nově postavenou halou.
…v roce 2015 už končily před nově postavenou halou.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 12790×, naposledy dne 5. 5. 2024 v 14:51.

Texty na téma Vlečka Rájec-Jestřebí - šamotka

Zpět | Nahoru

Vlečka Rájec-Jestřebí - pila
Téma:
Vlečka Rájec-Jestřebí - pila
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:v provozu (2016) Číslo vlečky: Číslo úředního povolení:2617 Délka:0,234 km …
Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Vlečka Rájec-Jestřebí - chemička
Téma:
Vlečka Rájec-Jestřebí - chemička
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:v provozu (2016) Číslo vlečky:5193 Délka:0,2 km (0,728 km s rozvětvením) Nejstar…
Vlečka Rájec-Jestřebí - dřevařské závody
Téma:
Vlečka Rájec-Jestřebí - dřevařské závody
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:cca 2000 Číslo vlečky:5195 Délka: Vlečka stále čeká na vložení informací. Pokud o …
Železniční vlečky v Rájci-Jestřebí
Téma:
Železniční vlečky v Rájci-Jestřebí
Ze železniční stanice Rájec-Jestřebí odbočovaly v průběhu let 4 různé vlečky: nejstarší vlečka do chemické továrny, dříve lihovaru hraběte Demblina…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: