Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Bukovec (žzast)
Kryt v Adamově za nádražím
Úzkokolejka Čierne pri Čadci – Hrčava
Úzkokolejka Čierne pri Čadci – Markov
Sklepy za domem Hlinky 54
Barokní dům Hlinky 54
Přízřenice (žzast)
Celnice na Křenové
Brněnské úzkokolejky
Úzkokolejka za Rumištěm
Fotka

Vlečka Brno-Chrlice - průmyslový areál


Faktografie

Vystavěna:po 1954
Ukončení provozu:v provozu
Číslo vlečky:5022
Délka:1,9 km (2,4 km s rozvětvením)
Vlečka do průmyslového areálu vykružuje elegantní oblouk and Dvorským potokem v Chrlicích.
Vlečka do průmyslového areálu vykružuje elegantní oblouk and Dvorským potokem v Chrlicích.

Vlečka firmy Raven ze stanice Brno-Chrlice odbočuje na jižním zhlaví stanice souběžně s vlečkou do sila a přibližně 1,5 km dlouhým obloukem ve tvaru písmene U se stáčí nejprve k východu společně s tratí Brno - Přerov (300), poté k severovýchodu a posléze opět k východu, kde končí 0,5 km dlouhým přímým dvojkolejným úsekem v průmyslovém areálu, kde sídlí větší počet firem. V roce 2014 byla vlečka v pravidelném provozu.

Vlečka odbočuje z jižního zhlaví stanice Brno-Chrlice společně s vlečkou do sila.
Vlečka odbočuje z jižního zhlaví stanice Brno-Chrlice společně s vlečkou do sila.
Ze stanice vychází jižním směrem podle trati Brno - Přerov (na fotografii vpravo).
Ze stanice vychází jižním směrem podle trati Brno - Přerov (na fotografii vpravo).
Ospalá odvratná kolej končí pod stínuplým ořešákem.
Ospalá odvratná kolej končí pod stínuplým ořešákem.
Vjezdové návěstidlo do Brna-Chrlic ve směru od Sokolnic-Telnice společně s odvratnou kolejí lemovanou dvojicí seřaďovacích návěstidel na vlečce do průmyslového areálu.
Vjezdové návěstidlo do Brna-Chrlic ve směru od Sokolnic-Telnice společně s odvratnou kolejí lemovanou dvojicí seřaďovacích návěstidel na vlečce do průmyslového areálu.
V roce 2014 vlečka trpí podudržovaností, která se projevuje na několika místech propady kolejového spodku.
V roce 2014 vlečka trpí podudržovaností, která se projevuje na několika místech propady kolejového spodku.
Mostek přes místní komunikaci za areálem sila v Chrlicích.
Mostek přes místní komunikaci za areálem sila v Chrlicích.
Přes bujný porost okolo vlečky vykukují vrcholky budovy průmyslového areálu. Zdá se však, jako by kolej vedla jinam…
Přes bujný porost okolo vlečky vykukují vrcholky budovy průmyslového areálu. Zdá se však, jako by kolej vedla jinam…
…ve skutečnosti však ladnými protilehlými oblouky tvau S vchází přímo do areálu průmyslových podniků.
…ve skutečnosti však ladnými protilehlými oblouky tvau S vchází přímo do areálu průmyslových podniků.
Brána za lokomotivní remízou zůstává v posledních letech trvale otevřená. Tedy vstupme.
Brána za lokomotivní remízou zůstává v posledních letech trvale otevřená. Tedy vstupme.
Malé kolejiště v areálu končí kusou kolejí mířící slepě na západ, směrem, kde lze za poli tušit chrlickou stanici.
Malé kolejiště v areálu končí kusou kolejí mířící slepě na západ, směrem, kde lze za poli tušit chrlickou stanici.
Anglická výhybka u lokomotivní remízy na západním konci kolejiště druhé nejvýchodnější brněnské vlečky.
Anglická výhybka u lokomotivní remízy na západním konci kolejiště druhé nejvýchodnější brněnské vlečky.
Západní zhlaví kolejiště v areálu. Úplně vlevo vlečka přicházející ze stanice Brno-Chrlice, dál kusá kolej, anglická výhybka a lokomotivní remíza.
Západní zhlaví kolejiště v areálu. Úplně vlevo vlečka přicházející ze stanice Brno-Chrlice, dál kusá kolej, anglická výhybka a lokomotivní remíza.
Celkový pohled (k východu) na zvlněné kolejiště vlečky uvnitř areálu.
Celkový pohled (k východu) na zvlněné kolejiště vlečky uvnitř areálu.
Čtyři výhybky na samém okraji brněnského železničního uzlu.
Čtyři výhybky na samém okraji brněnského železničního uzlu.
Západ slunce nad vlečkovým kolejištěm v průmyslovém areálu v Chrlicích (pohled na západ).
Západ slunce nad vlečkovým kolejištěm v průmyslovém areálu v Chrlicích (pohled na západ).
Kolejiště končí pod masivní konstrukcí mostových jeřábů společnosti Raven CZ.
Kolejiště končí pod masivní konstrukcí mostových jeřábů společnosti Raven CZ.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 30423×, naposledy dne 5. 5. 2021 v 17:44.

Texty na téma Vlečka Brno-Chrlice - průmyslový areál

Zpět | Nahoru

Katalog vleček
Téma:
Katalog vleček
Seznam železničních vleček Katalog je souborem dokumentací k existujícím a zaniklým vlečkám a průmyslovým drahám v českých zemích i zahraničí. Vzhledem …
Brno-Chrlice (žst)
Téma:
Brno-Chrlice (žst)
Název stanice: Brno - Chrlice Číslo stanice: 340752 Zkratka: CRL Kilometrická poloha: 8,801 …
Brněnské vlečky
Téma:
Brněnské vlečky
Brno sice nepatří mezi nejprůmyslovější města Česka, ale svojí velikostí se řadí na druhé místo po Praze a tomu odpovídá také poměrně vysoký počet průmyslový…
Vlečka Brno-Chrlice - silo
Téma:
Vlečka Brno-Chrlice - silo
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:v provozu (2014) Číslo vlečky:? Délka:0,8 km, s rozvětvením 1,5 km Vlečka odbo…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: Jiří AmbrosČas: 23. 4. 2021, 17:9
Ještě mě zaujal popisek "nejvýchodnější výhybky v Brně". To se mi nějak nezdá, stanice Brno-Slatina (s velkým množstvím výhybek) je východněji.

Autor: Jiří AmbrosČas: 9. 3. 2020, 22:20
Původně šlo o panelárnu Prefa - byla zprovozněna v roce 1973, pravděpodobně spolu s vlečkou. Více viz https://www.brnak.net/index.php?id=chr_v3_txt



Stránka: