Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

[R] sum
[R] quit
[R] logical
[R] exists
Koločavská úzkokolejka
Reklama firmy Ottahal na Vodařské ulici
Hotel Obora Brno
Dětská železnice v Přerově
სალიეთი (žst)
Rodinný dům Salieti
Fotka

Spalovna Brno


Spalovna Brno při západu slunce ve směru od Slatiny. Rekonstruované části ještě svítí novotou. V pozadí bývalý komín Zetoru s přetřeným názvem podniku.
Spalovna Brno při západu slunce ve směru od Slatiny. Rekonstruované části ještě svítí novotou. V pozadí bývalý komín Zetoru s přetřeným názvem podniku.

Současná brněnská spalovna je v pořadí druhou spalovnou ve městě a celkově třetí technologií pro zpracování komunálních odpadů. Saplovna se nachází při ulici Jedovnické v mělkém žlebu mezi sídlištěm Juliánov, strojírnou Zetor a Stránskou skálou.

Historie

První brněnská spalovna stála při ulici Radlas a do provozu byla uvedena v roce 1905. Po jjím zničení během 2. světové války zůstalo město na téměř půl století bez pokročilejší technologie pro zpracování odpadů a většina odpadů končila na okolních skládkách. Teprve v roce 1987 započala výstavba moderní spalovny na okraji města, v místě dobře dostupném jak ze samotného Brna, tak z okolních obcí díky bezprostřední blízkosti městského silničního okruhu. Spalovna je rovněž napojena na železniční vlečku, nicméně v roce 2014 zůstává vlečk bez využití.

Původní strojní vybavení spalovny vyrobené v ČKD Praha v průběhu let přestalo přes drobné úpravy splňovat požadavky kladené na emise a energetickou účinnost evropskou legislativou, proto byla za vydatné finanční podpory EU spalovna v letech 2008-2011 rekonstruována za dosazení technologie francouzské společnosti CNIM.

Současnost

Od roku 2011 rekonstruovaná spalovna najela znovu do provozu s drobně sníženou kapacitou z původních 240000 t/rok na současných 224000 t/rok, přičemž přijímá škálu odpadů jak z města Brna, tak z měst a obcí jižní Moravy a příležitostně i sousedních krajů. V případě rozšířní dovozu odpadů z větší vzdálenosti se zvažuje unikátní doprava odpadu po železnici (za tímto účelem spalovna v roce 2008 zakoupila původní vlečku strojírny Zetor vedoucí ze stanice Brno-Slatina).

Provozovatelem spalovny je městem vlastněná společnost Spalovna a komunální odpady (SAKO Brno a. s.).



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 3. 7. 2014 byl naposledy upraven dne 3. 7. 2014 a zobrazen celkem 3597×, naposledy dne 16. 8. 2018 v 9:24.

Texty na téma Spalovna Brno

Zpět | Nahoru

Vlečka Brno-Slatina - spalovna
Téma:
Vlečka Brno-Slatina - spalovna
Faktografie Vystavěna:? Ukončení provozu:V provozu (2014) Číslo vlečky:5291 Délka: Původní vlečka strojírny Zetor je od…
Spalovna Chotíkov
Téma:
Spalovna Chotíkov
Spalovna v Chotíkově u Plzně je zařízení pro energetické využití odpadu (ZEVO), jedno ze čtyř v Česku, které zpracovává komunální odpady. Spalovna byla uve…
Spalovna Chotíkov
Téma:
Spalovna Liberec
V roce 2014 nejmladší z trojice českých spaloven komunálního odpadu (mimo spalovny komunálního odpadu v Brně, Praze a Liberci existuje ještě několik menších …
Spalovna Praha-Malešice
Téma:
Spalovna Praha-Malešice
Spalovna komunálních odpadů v pražských Malešicích je v roce 2014 s kapacitou 310000 t/rok největší spalovnou odpadů v Česku a jedním ze tří českých zaříze…
Brněnské továrny
Téma:
Brněnské továrny
Brno průmyslové Brno nepatřilo ve středověké historii do skupiny nejvýznamnějších českých ani moravských měst. Přestože od roku 1348 sdílelo s Olomoucí práv…
Průmysl odpadů
Téma:
Průmysl odpadů
Průmysl odpadů patří k nejmladším průmyslovým odvětvím. Složitější technologie pro zpracování odpadů se v malé míře začaly objevovat na počátku 20. století, …
Druhá brněnská elektrárna
Téma:
Energetický průmysl
Energetický průmysl je odvětví průmyslové výroby zabývající se výrobou a transportem energie, v českých podmínkách zejména elektrické. Jde tak o samostatné e…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: