Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Prvorepublikové rolety
Sklepy Německého domu v Brně
Pekárny Horní Heršpice
Úzkokolejka Mrzkovice – Malý Mlýnek
Továrna Malý Mlýnek
Železniční trať České Budějovice – Linz
Sklep pod Pellicovou ulicí
Kryté lázně Blansko
Železniční trať Trutnov–Sędzisław
Železnice plná páry Dačice

O stopování

Prolog  Zobrazit  Skrýt

Stopování.Poprvé v životě jsem stopoval s tátou, když mně bylo asi pět let. Šli jsme tenkrát z trampského výročního ohně, nikdo z nás si ale dnes už nevzpomíná, kde přesně to bylo a mé vzpomínky obsahují jen to, že byla hrozná tma, někde houkala sova a mě ukrutně bolely nohy. Prý nám tenkrát nakonec na malé silničce v lese zastavilo auto, ale to už si nepamatuju - buď jsem usnul nebo vzpomínku překryly jiné zážitky. Opravdu první stopování mě pak čekalo v patnácti letech s kamarádem Ďáblem po zaškolení naším vedoucím Jestřábem, stopařem téměř z povolání. Strašidelný zážitek z dětství nezvítězil nad mojí dobrodružnou povahou a tak jsem koncem července roku 2000 natáhl kdesi u Rumburka, při cestě ze slavné Soví jeskyně, poprvé ruku proti jedoucímu autu…


Obavy  Zobrazit  Skrýt


Místa na stopování  Zobrazit  Skrýt

Počet a pohlaví stopařů

Každý muž, který už má nějaké zkušenosti se stopováním, vám potvrdí fakt, že stopování s dívkou nebo slečnou je diametrálně odlišné než stopování ve dvojici s kamarádem. Vzhledem k tomu, že většina řidičů jsou muži a muži jsou navíc drtivá většina řidičů, kteří berou stopaře, je přítomnost (nejlépe pohledné a mladé) dívky k nezaplacení. Odvážím se tvrdit, že zkrátí dobu čekání v některých případech až desetkrát a to už může znamenat mnohé. Netoliko jasná je skutečnost, že čím méně je stopařů pohromadě, tím větší je pravděpodobnost zastavení - klesá nebezpečnost takového konání a také stopaři obsadí méně míst ve voze. Bez nadsázky tak jde říci, že jeden člověk je podstatně úspěšnější než dvojice stopařů. Ve trojici lze ještě docela slušně cestovat, stopování ve čtyřech lidech je však již v podstatě nemožné. Historky o tom, jak deset kamarádů zastavilo prázdný autobus jsou opravdovou kuriozitou. Nejlépe se tedy podle našich pravidel bude dařit jedné samotné slečně, zde ale již pozor na bezpečnost, o které se dočtete níže!


Vzhled stopařů a vizuální prvky


Bezpečnost


Uvnitř v autě


Bodovací systém - stopování jako hra


Stopování v cizině


Mé poděkování

Mé díky za vhled do světa stopování a vedení na prvních kilometrech cest patří zejména Jestřábovi (Karlu Judexovi), který dovedl tuhle činnost podat jako krásnou součást vandrování a sám je vzorovým stopařem se vším všudy. Musím také ocenit Ďábla (Víta Baisu) a Vojtu (Vojtěcha Hanuše), kteří společně se mnou pronikali do tajů stopování a se kterými jsem podnikl nejednu cestu a vymyslel nejeden zlepšovák. Stopu zdar!


Hodnocení států
Kypr 90 %
Turecko 80 %
Lucembursko 75 %
Nizozemsko 68 %
Rumunsko 65 %
Polsko 63 %
Černá Hora 50 %
Bulharsko 44 %
Maďarsko 42 %
Německo 41 %
Ukrajina 38 %
Slovensko 35 %
Česko 33 %
Makedonie 30 %
Řecko 25 %
Srbsko 10 %
USA 8 %


Bodování
Klasický systém
Ve dvojici (trojici) si každý bere 10 aut a stopaři se cyklicky střídají. Body se přičítají při zastavení auta.
1. pětice 2 body
2. pětice 1 bod
Na benzínce 0 bodů

Mnoho aut
Na silnicích, kde jezdí hodně aut, se mohou stopaři střídat po stovkách, aby nemuseli pořád sedat a vstávat.
1. padesátice 2 body
2. padesátice 1 bod