Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Železniční trať Vranovice–Pohořelice
Železniční trať Brno–Přerov
Druhý Přerov
Stará výpravní budova Přerov
Vlečka širá trať Jeseník–Písečná - řetězárna
Chałupki (žst)
Železniční trať Bošice–Bečváry
Železniční trať Pečky–Kouřim
Železniční trať Břeclav–Přerov
Železniční trať Otrokovice–Vizovice
Fotka

Natáčení pod Velikou dýmkou


29. 9. 2020
Poněkud neobvyklé natáčení pro Českou televizi v dávno opuštěných sklepech zaniklého hostince U veliké dýmky pod Petrovem mě zaujalo možností projet se na člunu zatopeným podzemím stejně jako setkat se takříkajíc „v akci“ s nestorem průzkumu brněnského podzemí Alešem Svobodou.

Akce to byla nakonec mírně zmatená, protože dlouho protahovaná. Kamarádi filmaři Zdeněk Skokan s Michalem Černým byli na místě i s kamerou již poměrně brzo ráno, než jsme ale nafoukli lodě, dopravili je po úzkém schodišti do podzemí a přes extrémně nepraktické molo (kdo to tu postavil!) je spustili na hladinu, bylo bezmála poledne. Jitka nakonec musela domů a tak jsme se na lodích po podzemním jezeře plavili s Alešem Svobodou jen čtyři a pár nafukovacích kačenek, které vzal Zdeněk s sebou…

Snad za to mohla špatná logistika, že jsme čekáním na akci strávili přes dvě hodiny. Aspoň jsme měli dost času na nfouknutí lodí. Kolemjdoucí si o nás, nafukujících lodě na nejvyšším kopci v okolí, museli myslet, že jsme se pomátli.
Snad za to mohla špatná logistika, že jsme čekáním na akci strávili přes dvě hodiny. Aspoň jsme měli dost času na nfouknutí lodí. Kolemjdoucí si o nás, nafukujících lodě na nejvyšším kopci v okolí, museli myslet, že jsme se pomátli.
Inu, nepomátli. Po vlhkých a dlouhých schodech jsme lodě spustili až ke hladině jezera pod Petrovem. Dostat se na vodu nebylo díky překážejícím sloupkům zatopeného moal vůbec snadné.
Inu, nepomátli. Po vlhkých a dlouhých schodech jsme lodě spustili až ke hladině jezera pod Petrovem. Dostat se na vodu nebylo díky překážejícím sloupkům zatopeného moal vůbec snadné.
Nakonec jsme to dokázali. Výsledek naší úmorné práce tak můžete obdivovat v 80. dílu Duchů míst třeba tady na YouTube.
Nakonec jsme to dokázali. Výsledek naší úmorné práce tak můžete obdivovat v 80. dílu Duchů míst třeba tady na YouTube.

Související články:
Téma:
Sklepy hospody U veliké dýmky
Jako sklepy hospody U veliké dýmky, sklepy hospody U fajfky nebo jednoduše sklepy pod Fajfkou bývá označován nevelký systém středověkých podzemních chodeb …

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Vilnius (LT).

Datum: 9. 7. 1997

Poslední komentáře:

Autor: Marek
Text: V budově nad tím se prováděla rekonstrukce. Jestli to byla stará budova pivovaru už nevím, dělal jsem tam vodu a odpady. Měl jsem možnost si tyhle prostory projít a je to neskutečně obrovské. Na povrchu jsou vidět větrací "Komíny" člověk si pak líp udělá představu jak je to velké. Ale stav je opravdu špatný v zadní časti kde je voda a popadané cihly jsme raději ani nešli.

Číst

Autor: Jiří Ambros
Text: "Trochu" více informací zde: https://www.brnak.net/index.php?id=ost_txt
Číst

Autor: JzA
Text: Díky, opravil jsem v článku.
Číst

Autor: Petr
Text: Pásový dopravník je tvořen dvojicí nezávislých gumových dopravních pásů o šířce cca 40 cm, není pravda je to 100cm
Číst

Autor: Hanka
Text: kdysi před více než 30 lety jsem se podílela na projektování této stavby. Mělo tam být strašně moc zahraničních lékařských přístrojů. A v ordinacích a hospodářském zázemí ledničky a pračky značky Miele - ta značka u nás tehdy běžně vůbec nebyla. Škoda, že už si nepamatuji, co tam všechno mělo být,
Číst