Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Železniční trať Vranovice–Pohořelice
Železniční trať Brno–Přerov
Druhý Přerov
Stará výpravní budova Přerov
Vlečka širá trať Jeseník–Písečná - řetězárna
Chałupki (žst)
Železniční trať Bošice–Bečváry
Železniční trať Pečky–Kouřim
Železniční trať Břeclav–Přerov
Železniční trať Otrokovice–Vizovice
Fotka

200 km za den na kole


30. 8. 2020
Dá se za jediný den dojet z Brna na Slovensko a zpět na kole? Protože 1000 km přes Švédsko připadalo Doubravce jako nikterak oslnivý výkon, rozhodla se podrobit mě a ¥a na závěr léta ještě jedné zkoušce. A tou se stala výzva, ujet 200 km za den na kole. Pro ¥a, který kdysi zvládl 1000 km na trase Brno–Vídeň–Tišnov–Brno to byla hračka, já jsem ale dostal pořádně do těla.

Naše cesta vedla z Brna do Holíče a zpět. Ráno jsem vyrazili přes Bošovice na jihovýchod, nebyl bych to ale já, abych trasu trošku nezakroutil směrem k železničním zajímavostem. Nedaleko Čejče jsme si tak „zkrátili“ cestu mimo jiné jízdou po železniční trati.
Naše cesta vedla z Brna do Holíče a zpět. Ráno jsem vyrazili přes Bošovice na jihovýchod, nebyl bych to ale já, abych trasu trošku nezakroutil směrem k železničním zajímavostem. Nedaleko Čejče jsme si tak „zkrátili“ cestu mimo jiné jízdou po železniční trati.
Důvodem byla návštěva krásného a smutného místa - odbočky Čejč, ze které kdysi mířily vlaky do Ždánic. Vyhýbka je stále na místě, z dráhy ale už nezbyl na kameni kámen. Aspoň jsem mohl povídat o tom, jak jsem ji projel posledním řádným vlakem v roce 2001 při cestě na 10. Oroheň.
Důvodem byla návštěva krásného a smutného místa - odbočky Čejč, ze které kdysi mířily vlaky do Ždánic. Vyhýbka je stále na místě, z dráhy ale už nezbyl na kameni kámen. Aspoň jsem mohl povídat o tom, jak jsem ji projel posledním řádným vlakem v roce 2001 při cestě na 10. Oroheň.
Železniční zastávka Mutěnice zastávka.
Železniční zastávka Mutěnice zastávka.
A další zrušená dráha: bývalá nádražní budova v Dubňanech prochází rekonstrukcí. Místo kolejiště však kolem ní prochází už jen cyklostezka po trase bývalé železnice z Mutěnic do Kyjova.
A další zrušená dráha: bývalá nádražní budova v Dubňanech prochází rekonstrukcí. Místo kolejiště však kolem ní prochází už jen cyklostezka po trase bývalé železnice z Mutěnic do Kyjova.
Pohled po proudu na Baťův kanál směrem ke slovenské hranici. Tudy jsme před třemi týdny proplouvali na motorovém člunu.
Pohled po proudu na Baťův kanál směrem ke slovenské hranici. Tudy jsme před třemi týdny proplouvali na motorovém člunu.
Kostel svatého Michala archanděla ve Skalici byl nejvzdálenějším bodem naší cesty. Odtud už jsme se jenom vraceli.
Kostel svatého Michala archanděla ve Skalici byl nejvzdálenějším bodem naší cesty. Odtud už jsme se jenom vraceli.
Holíč je in a má vyřešené zuby.
Holíč je in a má vyřešené zuby.
U holíčského zámku se nad námi začaly stahovat mraky.
U holíčského zámku se nad námi začaly stahovat mraky.
Místní kasematy by nás docela lákaly k urbexové návštěvě, nicméně ještě nás čekalo přes 90 km cesty, a tak jsem to raději odložili na jindy.
Místní kasematy by nás docela lákaly k urbexové návštěvě, nicméně ještě nás čekalo přes 90 km cesty, a tak jsem to raději odložili na jindy.
A pak se to stalo, co muselo se stát: ve Vrbicích jsme řádně zmokli.
A pak se to stalo, co muselo se stát: ve Vrbicích jsme řádně zmokli.
Netrvalo dlouho a letní bouřka se vyčasila. Při sjezdu do Bořetic už jsme krásně oschli.
Netrvalo dlouho a letní bouřka se vyčasila. Při sjezdu do Bořetic už jsme krásně oschli.
Pohled na kostel sv. Anny v Bořeticích od letiště Kraví Hora.
Pohled na kostel sv. Anny v Bořeticích od letiště Kraví Hora.
V Hustopečích se nádraží mění k nepoznání. Přibyla nová nástupiště a dráty, koleje zůstávají kusé a tedy tu není ani možné objet soupravu. Do Brna to ještě máme skoro 40 km a padá tma. Jsem unavený a končím s focením.
V Hustopečích se nádraží mění k nepoznání. Přibyla nová nástupiště a dráty, koleje zůstávají kusé a tedy tu není ani možné objet soupravu. Do Brna to ještě máme skoro 40 km a padá tma. Jsem unavený a končím s focením.

Související články:
Baťův kanál s Moukou
Článek:
Baťův kanál s Moukou
26. 7. 2020

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: František Jeřábek
Text: Rebešovice kotelna Jugo 1976-1978.Slouzil jsem tam s Lasakem
Číst

Autor: Marek
Text: V budově nad tím se prováděla rekonstrukce. Jestli to byla stará budova pivovaru už nevím, dělal jsem tam vodu a odpady. Měl jsem možnost si tyhle prostory projít a je to neskutečně obrovské. Na povrchu jsou vidět větrací "Komíny" člověk si pak líp udělá představu jak je to velké. Ale stav je opravdu špatný v zadní časti kde je voda a popadané cihly jsme raději ani nešli.

Číst

Autor: Jiří Ambros
Text: "Trochu" více informací zde: https://www.brnak.net/index.php?id=ost_txt
Číst

Autor: JzA
Text: Díky, opravil jsem v článku.
Číst

Autor: Petr
Text: Pásový dopravník je tvořen dvojicí nezávislých gumových dopravních pásů o šířce cca 40 cm, není pravda je to 100cm
Číst