| 30. 8. 2020
| Dá se za jediný den dojet z Brna na Slovensko a zpět na kole? Protože 1000 km přes Švédsko připadalo Doubravce jako nikterak oslnivý výkon, rozhodla se podrobit mě a ¥a na závěr léta ještě jedné zkoušce. A tou se stala výzva, ujet 200 km za den na kole. Pro ¥a, který kdysi zvládl 1000 km na trase Brno–Vídeň–Tišnov–Brno to byla hračka, já jsem ale dostal pořádně do těla. |
|  | Naše cesta vedla z Brna do Holíče a zpět. Ráno jsem vyrazili přes Bošovice na jihovýchod, nebyl bych to ale já, abych trasu trošku nezakroutil směrem k železničním zajímavostem. Nedaleko Čejče jsme si tak „zkrátili“ cestu mimo jiné jízdou po železniční trati. |
|
 | Důvodem byla návštěva krásného a smutného místa - odbočky Čejč, ze které kdysi mířily vlaky do Ždánic. Vyhýbka je stále na místě, z dráhy ale už nezbyl na kameni kámen. Aspoň jsem mohl povídat o tom, jak jsem ji projel posledním řádným vlakem v roce 2001 při cestě na 10. Oroheň. |
|
 | A další zrušená dráha: bývalá nádražní budova v Dubňanech prochází rekonstrukcí. Místo kolejiště však kolem ní prochází už jen cyklostezka po trase bývalé železnice z Mutěnic do Kyjova. |
|
 | Kostel svatého Michala archanděla ve Skalici byl nejvzdálenějším bodem naší cesty. Odtud už jsme se jenom vraceli. |
|
 | Holíč je in a má vyřešené zuby. |
|
 | U holíčského zámku se nad námi začaly stahovat mraky. |
|
 | Místní kasematy by nás docela lákaly k urbexové návštěvě, nicméně ještě nás čekalo přes 90 km cesty, a tak jsem to raději odložili na jindy. |
|
 | A pak se to stalo, co muselo se stát: ve Vrbicích jsme řádně zmokli. |
|
 | Netrvalo dlouho a letní bouřka se vyčasila. Při sjezdu do Bořetic už jsme krásně oschli. |
|
 | Pohled na kostel sv. Anny v Bořeticích od letiště Kraví Hora. |
|
 | V Hustopečích se nádraží mění k nepoznání. Přibyla nová nástupiště a dráty, koleje zůstávají kusé a tedy tu není ani možné objet soupravu. Do Brna to ještě máme skoro 40 km a padá tma. Jsem unavený a končím s focením. |
|
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: František Jeřábek Text: Rebešovice kotelna Jugo 1976-1978.Slouzil jsem tam s Lasakem Číst
Autor: Marek Text: V budově nad tím se prováděla rekonstrukce. Jestli to byla stará budova pivovaru už nevím, dělal jsem tam vodu a odpady. Měl jsem možnost si tyhle prostory projít a je to neskutečně obrovské. Na povrchu jsou vidět větrací "Komíny" člověk si pak líp udělá představu jak je to velké. Ale stav je opravdu špatný v zadní časti kde je voda a popadané cihly jsme raději ani nešli.
Číst
Autor: Jiří Ambros Text: "Trochu" více informací zde: https://www.brnak.net/index.php?id=ost_txt Číst
Autor: JzA Text: Díky, opravil jsem v článku. Číst
Autor: Petr Text: Pásový dopravník je tvořen dvojicí nezávislých gumových dopravních pásů o šířce cca 40 cm, není pravda je to 100cm Číst
|
|