Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Štola nad Vírskou přehradou
Čejč odbočka (odbočka)
Železniční trať Hodonín–Zaječí
Větrný mlýn u Ormögy
Podzemí řečkovického pivovaru
Bytový dům Úvoz 14
Vlečka Mochov - mrazírny
Mochov (žst)
Zemědělský areál Šebestěnice
Moulin Rouge Brno
Fotka

Baťův kanál s Moukou


26. 7. 2020
Poslední červencovou neděli jsme přijali pozvání od kamaráda Mouky, projet se motorovým člunem po nejjižnějším úseku Baťova kanálu z Veselí nad Moravou až ke slovenské hranici.

Chvíli nám trvalo, než jsme se naučili motorový člun pro šest osob nastartovat a kormidlovat. Po Baťově kanálu se smí plout rychlostí jen o málo vyšší než chůze, protože jeho břehy podléhají vodní erozi.
Chvíli nám trvalo, než jsme se naučili motorový člun pro šest osob nastartovat a kormidlovat. Po Baťově kanálu se smí plout rychlostí jen o málo vyšší než chůze, protože jeho břehy podléhají vodní erozi.
V Petrově jsme propluli poslední z pětice plavebních komor na naší trase. Narozdíl od předešlých, zde jsme po proudu skutečně klesli o 2,5 m níže a na zpáteční cestě byli vyzdvihnuti o stejnou výšku.
V Petrově jsme propluli poslední z pětice plavebních komor na naší trase. Narozdíl od předešlých, zde jsme po proudu skutečně klesli o 2,5 m níže a na zpáteční cestě byli vyzdvihnuti o stejnou výšku.
Baťův kanál je nesporně zajímavé technické dílo. Ve státě, kde je plavba a vodní doprava vůbec spíše výjimkou, jde o nedoceněnou raritu. Zejména je nepochopitelné, že se mohly vyplatit obrovské náklady na vybudování 52 km z velké části nově vyhloubeného kanálu, který vedl rovnoběžně s kapacitní dvojkolejnou železniční tratí.
Baťův kanál je nesporně zajímavé technické dílo. Ve státě, kde je plavba a vodní doprava vůbec spíše výjimkou, jde o nedoceněnou raritu. Zejména je nepochopitelné, že se mohly vyplatit obrovské náklady na vybudování 52 km z velké části nově vyhloubeného kanálu, který vedl rovnoběžně s kapacitní dvojkolejnou železniční tratí.
Autor článku se loučí, sedě na zábradlí plavební komory Petrov.
Autor článku se loučí, sedě na zábradlí plavební komory Petrov.

Související články:
200 km za den na kole
Článek:
200 km za den na kole
30. 8. 2020

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Nová Hradečná (CZ).

Datum: 17. 4. 2009

Poslední komentáře:

Autor: Milan
Text: Je to moje mládí.prázdniny u dědy a babičky v Polici. A pití Idy. Až z toho brečím.jsem z MB,ale jestli vyhraju miliardu,tak to dám dokupi. Taková škoda. Věřím.
Číst

Autor: Tudy
Text: Jak prosím souvisí současná výstavba vodovodního potrubí v Kohoutovicích s tímto dílem? Nahradí původní výtlačné potrubí?
Číst

Autor: Tudy
Text: Jak prosím souvisí současná výstavba vodovodního potrubí v Kohoutovicích s tímto dílem? Nahradí původní výtlačné potrubí?
Číst

Autor: Rolf
Text: Nocleh: příště nemusíš spát v dešti venku a dojeď do stanice Prosenice. Pokojíček u Rolfa je k dispozici :)
Číst

Autor: Michal Wolf
Text: Ta poslední klenutá část stoky CB také není moc stará, je betonová. Původní klenutá část vedla trochu vedle a je již zrušena. Správně je uveden na fotografii její fragment z povrchu. Parkem Lužánky původně vedl stejný obdélníkový profil, jako je za soutokem stok C a CB, přičemž stoka C za dnešním rozdělením před parkem čekala na prodloužení. K tomu došlo někdy na přelomu století, kdy byla vyražena kachlovo-betonová štola DN 2800 od křižovatky Drobného/Pionýrská až po soutok se stokou CB, kde je všechna voda převedena do znatelněji staršího zmíněného obd. profilu. Ten pokračuje jakožto stoka C asi 1 kilometr až do odlehčovací komory Vlhká, kterou jste již také prozkoumali na lodičce. Stoka C od soutoku se stokou CB po tuto odlehčovací komoru také již na průzkum nečeká, protože jsme ji s kolegou Jiříkem Kanálníkem už prozkoumali. Super fotky!
Číst