Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Brněnské horkovodní tunely
Komínský horkovodní tunel
Bystrcký horkovodní tunel
Původní horkovod Dukovany–Brno
Skleníky pod kampusem
Železniční poliklinika Brno
Dům Veletržní 1
Železniční trať Kostelec u Jihlavy – Slavonice
Dětská železnice v Torontu
Štola nad Vírskou přehradou
Fotka

Vlečka Garraf - cementárna


Prostor, ve kterém se kdysi nacházely obě koleje širokorozchodné vlečky k lomu Asland nad vesnicí Garraf.
Prostor, ve kterém se kdysi nacházely obě koleje širokorozchodné vlečky k lomu Asland nad vesnicí Garraf.

Železniční vlečka k cementárně a lomu nad osadou Garraf ve městě Stiges na pobřeží jižně od Barcelony byla sloužila od 70. let 20. století pro dopravu cementu a kamene z lomu do stanice Garraf. V současnosti je vlečka zrušená a z větší části snesená.

Historie

Vlečka byla vystavěna byla mezi roky 1965 a 1970, kdy cementárna Asland otevřela lom nad obcí. Zrušena byla zřejmě kolem roku 2015, s jistotou před rokem 2020.

Popis

Vlečka odbočovala ze 3. staniční koleje stanice Garraf na barcelonském zhlaví nedaleko tunelů nazvaných rovněž Garraf a dvojice jejích kolejí se stáčela k severozápadu a skrze/kolem násypky dále k severu podél ulice Avinguda del Comte Güell. Obě koleje vlečky končily pod ulicí Costes del Garraf. Materiál z lomu se dopravoval k násypce pásovým dopravníkem, který byl přes silnici veden po mostě.

Vlečka byla tvořena dvojicí kolejí stáčejících se od místa odbočení z 3. staniční koleje k severu oblouky různých poloměrů. Severnější kolej procházela přímo prostorem násypky a sloužila tedy pro nakládku vozů, naopak jižnější kolej s menším poloměrem oblouku sloužila k odstavování vozů. Obě koleje byly zakončeny kuse na svém severníémi konci.

Zhruba v těchto místech odbočovala vlečka ze 3. staniční koleje, která je na snímku umístěna zcela vlevo. V pozadí dva tunely obligátního názvu Garraf.
Zhruba v těchto místech odbočovala vlečka ze 3. staniční koleje, která je na snímku umístěna zcela vlevo. V pozadí dva tunely obligátního názvu Garraf.
Při opačném pohledu (od Barcelony) směrem ke stanici Garraf byly v roce 2021 stále vidět obě koleje vlečky.
Při opačném pohledu (od Barcelony) směrem ke stanici Garraf byly v roce 2021 stále vidět obě koleje vlečky.
Následující trasa směrem k násypce je poněkud hůře prostupná. Dávno pryč jsou časy, kdy se tudy sunuly těžké nákladní vlaky plné štěrku.
Následující trasa směrem k násypce je poněkud hůře prostupná. Dávno pryč jsou časy, kdy se tudy sunuly těžké nákladní vlaky plné štěrku.
Násypka zůstala na místě i po zrušení vlečky jako tiché memento z industriálních dob. V popředí je vidět druhou (jižnější) kolej vlečky.
Násypka zůstala na místě i po zrušení vlečky jako tiché memento z industriálních dob. V popředí je vidět druhou (jižnější) kolej vlečky.
Kolej vlevo je pod nánosem červeného písku patrná jen při důkladném pozorování snímku- Ještě víc vlevo vedl pásový dopravník do násypky.
Kolej vlevo je pod nánosem červeného písku patrná jen při důkladném pozorování snímku- Ještě víc vlevo vedl pásový dopravník do násypky.
Obě koleje se navzájem opět přibližují pod hromadami živelné kompostárny na konci rampy bývalého kolejiště.
Obě koleje se navzájem opět přibližují pod hromadami živelné kompostárny na konci rampy bývalého kolejiště.
Ještě asi sto metrů jsou koleje vysledovatelné v trávě a houští.
Ještě asi sto metrů jsou koleje vysledovatelné v trávě a houští.
Před ulicí Costes del Garraf jsou však obě koleje slepě ukončeny zarážedlem.
Před ulicí Costes del Garraf jsou však obě koleje slepě ukončeny zarážedlem.
Ačkoliv lom stále existuje, vlaky už pod něj nikdy nepřijedou.
Ačkoliv lom stále existuje, vlaky už pod něj nikdy nepřijedou.

Zdroje

  1. Trenscat.cat: Garraf. Dostupné z https://www.trenscat.com/renfe/garraf_ct.html.
  2. Àrea Metropolitana de Barcelona: Cartography Geoportal v2. Dostupné z https://geoportalcartografia.amb.cat/AppGeoportalCartografia2/?locale=en.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 31. 1. 2022 byl naposledy upraven dne 1. 2. 2022 a zobrazen celkem 8760×, naposledy dne 6. 12. 2022 v 4:14.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: