Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Prvorepublikové rolety
Sklepy Německého domu v Brně
Pekárny Horní Heršpice
Úzkokolejka Mrzkovice – Malý Mlýnek
Továrna Malý Mlýnek
Železniční trať České Budějovice – Linz
Sklep pod Pellicovou ulicí
Kryté lázně Blansko
Železniční trať Trutnov–Sędzisław
Železnice plná páry Dačice
Fotka

Železniční trať San Salvador – Santa Tecla


Úzkokolejná železniční dráha San Salvador – Santa Tecla byla první částí zamýšlené spojnice metropole San Salvadoru s pacifickým přístavem v Puertu de La Libertad, která však nebyla nikdy dokončena.

Historie

Mezi metropolí San Salvadorem a jeho 10 km vzdáleným předměstím Santa Teclou byly první koleje vybudovány již mezi roky 1873 a 1876. Jednalo se o tramvaj taženou koňmi, kteří se pohybovali mezi kolejnicemi neobvykle široké koleje. Již tehdy bylo v plánu spojit San Salvador přes Santu Teclu údolím řeky Mayuapy s přístavem Puerto de La Libertad na pobřeží Pacifiku. K tomu však nikdy nedošlo.

Plány na stavbu souběžné, úzkorozchodné parostrojní železnice se objevily až v rce 1891, stavba byla zahájena v roce 1892 a v roce 1894 dospěly 914 mm úzké koleje do Santy Tecly.



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 18. 2. 2024 byl naposledy upraven dne 18. 2. 2024 a zobrazen celkem 16275×, naposledy dne 9. 12. 2024 v 21:10.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: