Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Štola nad Vírskou přehradou
Čejč odbočka (odbočka)
Železniční trať Hodonín–Zaječí
Větrný mlýn u Ormögy
Podzemí řečkovického pivovaru
Bytový dům Úvoz 14
Vlečka Mochov - mrazírny
Mochov (žst)
Zemědělský areál Šebestěnice
Moulin Rouge Brno
Fotka

Čejč odbočka (odbočka)


Čejč odbočka byla odbočka ležící na železničních tratích Hodonín–Zaječí a Čejč–Ždánice, ve které se obě trati rozdělovaly. S postupným rušením dráhy do Ždánic od 90. let 20. století byla odbočka změněna nejprve na „odbočení ve stanici nebo v jiném DVM“ a posléze pouze na dopravní bod „Čejč výhybka č. 101“. V roce 2022 tato výhybka, od vlastní stanice Čejč vzdálená asi 1,2 km, stále existovala jako technické propojení s místní drahou Čejč – Uhřice u Kyjova.

Název odbočky: Čejč odbočka (též Čejč odb. nebo odbočka Čejč)
Číslo odbočky: 336388
Kilometrická poloha: 17,352
Provozní obvod: Břeclav
Provozovatel:
Trať: Hodonín–Zaječí (255)
Předchozí stanice: Čejč
Následující zastávka: Brumovice
V srpnu 2020 už na místě někdejší budovy (na snímku vpravo za výhybkou) rostlo pouze křoví. Odbočka z přímé trati však stála na svém místě úplně stejně jako v roce 1907.
V srpnu 2020 už na místě někdejší budovy (na snímku vpravo za výhybkou) rostlo pouze křoví. Odbočka z přímé trati však stála na svém místě úplně stejně jako v roce 1907.

Historie

Odbočka Čejč se stala v roce 1906 místem, kde se měla na místní dráhu Hodonín–Zaječí napojit nově budovaná železice do Ždánic. Ačkoliv nově budovaná trať měla formálně vycházet z Čejče, jejích prvních 1240 m bylo tímto způsobem z úsporných důvodů vedeno po dráze ze Zaječí. Tím ovšem vznikla potřeba zajistit bezpečnou jízdu vlaků ve všech třech směrech a tak jižně od bývalého rybníka Smraďáku vznikla víceméně v pustině nová dopravna.

Osud odbočky byl pevně spojený s osudem dráhy do Ždánic. Osoboní doprava na dráze byla zastavena v roce 1998, nákladní pak zřejmě před rokem 2010. Budova odbočky byla neobsazená určitě již před rokem 2007, po tomto datu byla budova srovnána se zemí a na místě zůstala pouze dálkově ovládaná výhybka č. 101 a trojice návěstidel.

Popis

Výhybka č. 101 se nachází mimo zástavbu obce v obtížně přístupném terénu obklopeném poli a ze severní strany též Čejčským potokem. Původní budova odbočky (vybudována zřejmě v rozmezí let 1906–1907) byla po roce 2007 zbourána a na místě tak zůstala pouze samotná dálkově ovládaná vyhýbka č. 101 a návěstidla L2a (od Čejče), ZS (od Kobylí) a KS (od Klobouk).

Zdroje

  1. Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.
  2. Tomančák, L., Řihánek, M.: ŽdánkoWeb. Dostupné z https://zdankoweb.estranky.cz/.
  3. Pagáč, J., Tomášek, J.: Plánek stanice Čejč. Dostupné z https://iwan.eu07.pl/jw/john_woods2009/planky/3xx/319/336354.xls.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 16. 8. 2022 byl naposledy upraven dne 16. 8. 2022 a zobrazen celkem 354×, naposledy dne 28. 9. 2022 v 5:55.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: