| Drážka v areálu disponovala na doly poměrně širokým, nicméně v Německu běžným rozchodem 750 mm. |
Systém úzkokolejných důlních drážek o rozchodu 750 mm sloužil v čedičovém lomu Adrian Basalt GmbH & Co. ve městě Enspel v západním německu. Po ukončení těžby byl lom přeměněn na rodinný přírodně-historicko-technický Stöffel Park, ve kterém jsou zachovány zbytky úzkokolejné sítě.
| Kromě zachovalých úseků na povrchu prochází koleje též několika budovami v areálu, zejména historickou dílnou, změněnou na společenský prostor. |
| | Točny na drážce neměly kolejnice, vozíky se na nich pohybovaly po okolcích. |
|
| V některých budovách lomu byly vozíky vytahovány na laně šikmými svážnicemi až do vyšších pater, kde byl kámen dále zpracováván (drcen). |
| | Kromě úzkokolejných vozidel se v areálu nachází na zbytcích vlečky také dvě normálněrozchodné, nepojízdné lokomotivy. |
|
Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz
Článek ze dne 24. 4. 2024 byl naposledy upraven dne 24. 4. 2024 a zobrazen celkem 15087×, naposledy dne 14. 9. 2024 v 3:54.
|