Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka lomu Stöffel v Enspelu
Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Salvádorská dráha
Fotka

Stopování


O stopování

Prolog  Zobrazit  Skrýt

Stopování.Poprvé v životě jsem stopoval s tátou, když mně bylo asi pět let. Šli jsme tenkrát z trampského výročního ohně, nikdo z nás si ale dnes už nevzpomíná, kde přesně to bylo a mé vzpomínky obsahují jen to, že byla hrozná tma, někde houkala sova a mě ukrutně bolely nohy. Prý nám tenkrát nakonec na malé silničce v lese zastavilo auto, ale to už si nepamatuju - buď jsem usnul nebo vzpomínku překryly jiné zážitky. Opravdu první stopování mě pak čekalo v patnácti letech s kamarádem Ďáblem po zaškolení naším vedoucím Jestřábem, stopařem téměř z povolání. Strašidelný zážitek z dětství nezvítězil nad mojí dobrodružnou povahou a tak jsem koncem července roku 2000 natáhl kdesi u Rumburka, při cestě ze slavné Soví jeskyně, poprvé ruku proti jedoucímu autu…


Obavy  Zobrazit  Skrýt


Místa na stopování  Zobrazit  Skrýt

Počet a pohlaví stopařů

Každý muž, který už má nějaké zkušenosti se stopováním, vám potvrdí fakt, že stopování s dívkou nebo slečnou je diametrálně odlišné než stopování ve dvojici s kamarádem. Vzhledem k tomu, že většina řidičů jsou muži a muži jsou navíc drtivá většina řidičů, kteří berou stopaře, je přítomnost (nejlépe pohledné a mladé) dívky k nezaplacení. Odvážím se tvrdit, že zkrátí dobu čekání v některých případech až desetkrát a to už může znamenat mnohé. Netoliko jasná je skutečnost, že čím méně je stopařů pohromadě, tím větší je pravděpodobnost zastavení - klesá nebezpečnost takového konání a také stopaři obsadí méně míst ve voze. Bez nadsázky tak jde říci, že jeden člověk je podstatně úspěšnější než dvojice stopařů. Ve trojici lze ještě docela slušně cestovat, stopování ve čtyřech lidech je však již v podstatě nemožné. Historky o tom, jak deset kamarádů zastavilo prázdný autobus jsou opravdovou kuriozitou. Nejlépe se tedy podle našich pravidel bude dařit jedné samotné slečně, zde ale již pozor na bezpečnost, o které se dočtete níže!


Vzhled stopařů a vizuální prvky


Bezpečnost


Uvnitř v autě


Bodovací systém - stopování jako hra


Stopování v cizině


Mé poděkování

Mé díky za vhled do světa stopování a vedení na prvních kilometrech cest patří zejména Jestřábovi (Karlu Judexovi), který dovedl tuhle činnost podat jako krásnou součást vandrování a sám je vzorovým stopařem se vším všudy. Musím také ocenit Ďábla (Víta Baisu) a Vojtu (Vojtěcha Hanuše), kteří společně se mnou pronikali do tajů stopování a se kterými jsem podnikl nejednu cestu a vymyslel nejeden zlepšovák. Stopu zdar!


Hodnocení států
Kypr 90 %
Turecko 80 %
Lucembursko 75 %
Nizozemsko 68 %
Rumunsko 65 %
Polsko 63 %
Černá Hora 50 %
Bulharsko 44 %
Maďarsko 42 %
Německo 41 %
Ukrajina 38 %
Slovensko 35 %
Česko 33 %
Makedonie 30 %
Řecko 25 %
Srbsko 10 %
USA 8 %


Bodování
Klasický systém
Ve dvojici (trojici) si každý bere 10 aut a stopaři se cyklicky střídají. Body se přičítají při zastavení auta.
1. pětice 2 body
2. pětice 1 bod
Na benzínce 0 bodů

Mnoho aut
Na silnicích, kde jezdí hodně aut, se mohou stopaři střídat po stovkách, aby nemuseli pořád sedat a vstávat.
1. padesátice 2 body
2. padesátice 1 bod



Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 1. 5. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 5. 2014 a zobrazen celkem 12402×, naposledy dne 24. 4. 2024 v 10:35.

Texty na téma Stopování

Zpět | Nahoru

Reportáž:

. .
Kluby
Téma:
Hry a aktivity
Tématický okruh zabývající se pořádanými akcemi, soutěžemi a hrami…
Stopování
Téma:
Doprava
O dopravu, zejména drážní, se zajímám zhruba od dvou let. Vlaky a především dráhy řadím mezi nejzajímavější cíle svých tuzemských i zahraničních cest, koleje v…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: