Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Papírna Lukavice
Kryt za budovou Adastu č. 13
Šuchtač
Wengrafova mykárna a skárna
Úzkokolejka za Rokycanovou ulicí
Železniční trať Chomutov–Vejprty
Motorárna Zetor
Důlní drážka ve Fond-de-Gras
Úzkokolejka cihelny v Polomi
Tiskárna Typia
Fotka

Úzkokolejka za Rokycanovou ulicí


Obě koleje vychází ze současné části haly do míst, kde stála hala do roku 2006, přes plechová vrata.
Obě koleje vychází ze současné části haly do míst, kde stála hala do roku 2006, přes plechová vrata.

Za malou strojírnou na Rokycanově ulici 29 v brněnských Židenicích se ukrývají dvě koleje průmyslové drážky vybudované zřejmě v 1. polovině 20. století. Jejich původní délka byla přibližně 70 m.

Historie

Historie úzkokolejky za Rokycanovou ulicí není dopodrobna objasněna. Na místě drážky stála přinejmenším od konce 2. světové války do roku 2006 výrobní hala a koleje tak byly zřejmě používány pro dopravu polotovarů a materiálu uvnitř haly. Přesné datum výstavby strojírny neznáme - budeme vděční za vaše upřesnění.

Popis

V roce 2019 se drážka skládá ze dvou kolejí o rozchodu 600 mm, které procházejí skrze východní stěnu současné haly do místa, kde byla hala stržena v roce 2006. Jižněji umístěná kolej se stáčí k severu, z čehož lze usuzovat, že byly kolje dříve poněkud východněji spojeny výhybkou. V současnosti se na místě ovšem nachází pouze trávník a koleje jsou cca 5 m od vrat, kterými vychází z haly, slepě zakončené.

O současném využití úzkokolejky jakož i o její vnitřní části v hale nejsou dostupné žádné informace. Máte-li k dispozici podrobnosti o provozu nebo historii drážky, prosím napiště nám do komentáře pod článekm. Děkujeme!

Za vydlážděným přejezdem se nachází trávník rostoucí na zbytcích suti ze zbourané haly.
Za vydlážděným přejezdem se nachází trávník rostoucí na zbytcích suti ze zbourané haly.
Kolej vedoucí z levých vrat se mírně stáčí směrem k pravé koleji - z toho lze bez nároku na jistotu usoudit, že se dřív obě koleje spojovaly na výhybce.
Kolej vedoucí z levých vrat se mírně stáčí směrem k pravé koleji - z toho lze bez nároku na jistotu usoudit, že se dřív obě koleje spojovaly na výhybce.
V poslední době je část strojírny v konkurzu a zákoutí je tak poněkud siré.
V poslední době je část strojírny v konkurzu a zákoutí je tak poněkud siré.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 15. 6. 2019 byl naposledy upraven dne 17. 6. 2019 a zobrazen celkem 849×, naposledy dne 24. 8. 2019 v 0:06.

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: