| 17. 6. 2017 více | V roce 2002 jsem se zařekl, že na setkání ve Sluneční zátoce budu jezdit jednou za 5 let. A protože půlkulaté výročí narození českého spisovatele Jaroslava Foglara (* 6. 7. 1907) připadne právě na letošek, vyrazili jsme s Drobkem a Edou v sobotu v 7 ráno (výjímečně autem) do Ledče nad Sázavou. | |
| 11. 6. 2017 více | Nemělo by valného smyslu zapírat, že procházka podél řeky Rokytné byla motivována návštěvou dvojice tunelů u zrušené zastávky Budkovice. Skrze ně v roce 1870 propojila slavná Rakouská společnost státní dráhy (StEG) Brno s Vídní alternativní trasou, která však nikdy významem nedohnala hlavní trať v rovině Svratky. V letním žáru byla procházka podél vysychající řeky nicméně také příjemným zakončením víkendu. | |
| 8. 6. 2017 více | Tajemná budova v lesích nad Adamovem přitahovala svojí nepřístupností odjakživa. Slepá silnička se zákazem vjezdu, ostanté dráty, kamery, hlídači se psy - to všechno vedlo na sklonku socializmu ke vzniku legend, podle kterých měla být na místě utajená podzemní základna jaderných raket, odposlouchávací zařízení, na začátku 90. let se tu pro změnu měly pálit svazky listin o spolupracovnících Státní bezpečnosti. Jaká je ale pravda? Po třech desítkách let jsme se ji vydali poznat s kamarádem Ďáblem. | |
| 1. 6. 2017 více | Další povinnou součástí úspěšného završení doktorského studia je státní zkouška. V mém případě z oboru Chemie životního prostředí. Ve čtvrtek odpoledne tak po mnoha letech přišla řada i na mě, abych prokázal, co jsem se za 10 let v oboru naučil. | |
| 24. 5. 2017 více | Nadešel čas s tím skoncovat. Po 26 letech studia na nejrůznějších školách jsem se rozhodl, že už jsem se toho naučil dost a zahájil jsem kroky k ukončení svého posledního studia - doktorského stupně v programu Chemie životního prostředí. Finále má tři fáze - veřejnou prezentaci v oblasti mého studia, státní zkoušku a obhajobu dizertační práce. Dnes jsem začal prezentací. | |
| 9. 5. 2017 více | Již počtvrté jsem se letos zúčastnil bienální konference International Symposium of Environmental Software Systems (ISESS) věnované environmentálním informačním systémům. Po Brně, Neusiedlu a Melbourne jsem letos zamířil s kolegy s Masarykovy univerzity do chorvatského Zadaru. | |
| 22. 4. 2017 více | Sedmé valné hromady na Muně jsem se za SPJF zúčastnil předposlední dubnový víkend roku 2017. A protože se ke mně nikdo další nepřidal, strávil jsem víkend cestou na předjarní Munu a zpět skoro úplně sám. | |
| 12. 4. 2017 více | Tak jsme zase jednou vyrazili na Velikonoce na Zakarpatí. S kamarády Jonášem, unium a Sovou jsme se nechali zlákat kouzelnou Boržavskou úzkokolejkou a zavítali jsme také k pomínku - totemu na tábořišti Jaroslava Foglara a Pražské Dvojky z roku 1938. | |
| 7. 4. 2017 více | Jubilejní desátý ročník Šalinění musel přijít s něčím novým a velkolepým. Půl roku jsme vymýšleli, co by to mohlo být a jak na to půjdeme - po radách zkušených železničářů jsme se pak ve spolupráci s Klubem přátel kolejových vozidel dali do práce. Vypravíme vlastní vlak, který bude tři hodiny jezdit po Brně! Podařilo se a my jsme se podívali do míst, ve která jsme ani nedoufali. | |
| 31. 3. 2017 více | Jarní porada vedení SPJF se letos konala v Bystřici pod Hostýnem. Protože jsem si nedávno dovezl od Wapiho nový starý bicykl, vymyslel jsem na pátek trasu z Hulína do Bystřice a s Drobkem jsme vyrazili na kolech - a byla to cesta vcelku dobrodružná. | |
| |
Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 |
|
Poslední komentáře:
Autor: JzA Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil. Číst
Autor: JzA Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)… Číst
Autor: Michal Hartl Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje. Číst
Autor: Vasek Text: Na další drážky je pro mě jednodušší vloži mapový odkaz:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9879761&y=49.6834820&z=16&source=base&id=1717757
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1483723&y=49.9743957&z=17&source=muni&id=3640&q=jan%20pod%20skalou
+ koňka Linec - Č. Budějovice Číst
Autor: Petr Text: Už léta zrušená vlečka Číst
|
|