Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

11. 11. 2011
více
SPOVO Ostrava.Dalšího podobného data už se patrně nedožiji. I proto stojí za to zapsat, co jsem dělal 11. 11. 11 v 11:11:11 - zrovna jsem totiž byl na exkurzi ve spalovně nebezpečných odpadů v Ostravě, odkud jsem se vydal na malý výlet do Nízkého Jeseníka, konkrétně města Budišova nad Budišovkou.

9. 11. 2011
více
Na film Alois Nebel jsem se těšil od chvíle, kdy jsem uslyšel, že by měl vzniknout. Už před mnoha lety jsem objevil komiksovou trilogii Bílý Potok, Hlavní nádraží a Zlaté Hory a velice rychle jsem si dramatický příběh zamiloval, proto nemohlo být pochyb, že určitě nebudu zklamán. Nedošlo ovšem ani k opaku - po včerejší návštěvě kina Scala film Alois Nebel za obzvláště zdařilý nepovažuji.

6. 10. 2011
více
Profesora Matouška, pedagoga a jednoho z předních odborníků Centra pro výzkum toxických látek v prostředí kdysi někdo nazval renesanční osobností. Měl pravdu - pan profesor ovládal široké spektrum znalostí od všech odvětví chemie a toxikologie přes vojenství, historii, politiku a dokonce jazyky mnohem lépe než drtivá většina z nás. Nejen proto jsme jako studenti jeho přednášky milovali, neboť pokud jednou za čas přednášel prof. Jiří Matoušek, PhD, DSc, Dipl. Eng., měnily se často únavné a monotonní semináře v dechberoucí představení, jehož konce obvykle litovali všichni přítomní. A příjemnou událostí byla nejen výuka, ale i zkoušky nebo příležitostné rozhovory s panem profesorem. Proto, když byla letos na jaře na konferenci Průmyslová ekologie II možnost navštívit přednášku pana profesora nazvanou poněkud záhadně Earth Charter, nemohl jsem si ji nechat ujít.

15. 9. 2011
více
Konec továrny v Brněnci.Moravská Chrastová, Brněnec, Březová nad Svitavou, Stvolová, Radiměř, Rozhraní,… Místa, která mě zaujala již před lety, když jsem poprvé projížděl krajinou na horním toku Svitavy, kde se v sevřeném údolí řeky tísní desítky továren, historických domů a staveb. Rozdíl mezi jihomoravskými budovami, obcemi a městy a krajem označovaným někdy jako vnitřní Sudety pozná i laik. Do průmyslových staveb, komínů a továren na pomezí Čech a Moravy jsem se zamiloval, avšak dny možná nejkrásnější z nich, dobře známé z filmu Schindlerův seznam, jsou teď sečteny nadobro.

8. 9. 2011
více
Rozhodl jsem se odnést drobné do banky. Jako mnoho dalších lidí, čas od času, když chci odlehčit peněženku nebo se mně jiným způsobem nahromadí mnoho drobných mincí, nasypu je do plechovky na stole.

1. 9. 2011
více
Před čtyřmi dny jsem se vrátil společně s ¥ z měsíční cesty po Rusku, Mongolsku a Číně, kam nás jelo celkem 5 a zítra ráno vyrážím na 8. letní školu aplikované informatiky v Bedřichově. Z Číny do Mongolska.

22. 6. 2011
více
Tak je to tady! Několik let plánovaná operace očí, nejprve pouze v teoretiké a později stále konkrétnější a praktičtější podobě přišla 22. června 2011 o půl druhé odpoledne. Společně se sestrou jsme dorazili na oční kliniku NeoVize do brněnských Židenic a čekali, co s námi provedou.

18. 6. 2011
více
Víkend jsem strávil s dědečkem a babičkou koupáním v termálních lázních ve Veľkém Mederu neboli Čalovu na jižním Slovensku. Samotné bazény nebyly nijak výjímečné, zato zvedání lodí v plavební komoře vdoního díla Gabčíkovo bylo pro nás všechny nevídaným zážitkem!

14. 5. 2011
více
Původně jsem o své nedělní výpravě na Munu ani nechtěl psát, jenže když jsem se v sobotu večer oddělil od ostatních, začaly se cestičky mých dalších osudů ubírat tak zajímavým směrem, že se mně zdálo každou hodinou jasnější, že bych se o té akci zmínit měl. Tak tedy - poté, co jsme se rozloučili s Anežkou, Elvirou a Voltou v Šumperku a Drobkem v Lipové, nasedl jsem do auta a zpomalován pomalovaným karavanem, ve kterém jsem ještě vezl zánovní postel od Žemle, jsem zamířil ještě dále na sever, až k hranici, kde SPJF buduje svou základnu.

10. 5. 2011
více
Opět jsem se na pozvání pana předsedy Vraspíra - Bobra zúčastnil jedné z brněnských kulturních akcí, a to přímo vernisáže nové expozice věnované geniálnímu malíři a znalci antropologie Zdeňku Burianovi při příležitosti 30. výročí od jeho smrti. Výstava Zdeněk Burian viděl světy dávno minulé v pavilonu Anthropos podle slov vedoucí komunikace muzea Mgr. Evy Pánkové, která výstavu zahájila společně s ředitelem Moravského zemského muzea PhDr. Mgr. Martinem Reissnerem a ředitelem pavilonu Mgr. Petrem Kostrhunem, slibuje v budoucnosti přerůst do stálé expozice.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Хоруғ (TJK).

Datum: 5. 9. 2009

Odkaz dne:

Kansaská Sova

Datum: 22. 2. 2018

Poslední komentáře:

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst

Autor: Vasek
Text: Na další drážky je pro mě jednodušší vloži mapový odkaz:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9879761&y=49.6834820&z=16&source=base&id=1717757
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1483723&y=49.9743957&z=17&source=muni&id=3640&q=jan%20pod%20skalou
+ koňka Linec - Č. Budějovice
Číst

Autor: Petr
Text: Už léta zrušená vlečka
Číst