Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru
Stáčírna minerálky Ida
Хуст (žst)
Boržavská úzkokolejka
Pramen Kušnické minerálky
Fragmenty chodeb pod Římským náměstím
Pastevecká osada nad Siněvírským jezerem
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

3. 12. 2011
více
Do Chornic naposledy vlakem.Pardubický kraj optimalizuje železniční dopravu. A protože něco, co neexistuje, nemůže špatně fungovat, rozhodla se společnost OREDO, optimalizací pověřená, zrušit částečně nebo úplně dopravu na 7 z 15 železničních tratí procházejících krajem. Nejvíce postižená je oblast Boskovické brázdy, kde dochází od příštího týdne ke zrušení tří traťových úseků, hvězdicovitě se setkávajících ve stanici Chornice - a protože to byly moje oblíbené tratě, vypravil jsem se k poslednímu rozloučení.

19. 11. 2011
více
Celostátní velká výměna zkušeností, zkráceně CVVZ se zrodila na základě podobných akcí v historii jako setkání vedoucích nejširšího spektra dětských organizací v roce 1992 v Brně. Od těch dob se každoročně potkávají ti, kteří by se rádi naučili něčemu novému v organizování volného času dětí a mládeže s těmi, kteří naopak mají co předávat, v různých městech po celém Česku. Letos spojili své síly organizátoři z východních Čech, aby nás pozvali do Hradce Králové. Zúčastnil jsem se CVVZ po 9 letech také, hlavně proto, abych získal zkušenosti pro příští rok, kdy bude jejím pořadatelem mj. SPJF.

11. 11. 2011
více
SPOVO Ostrava.Dalšího podobného data už se patrně nedožiji. I proto stojí za to zapsat, co jsem dělal 11. 11. 11 v 11:11:11 - zrovna jsem totiž byl na exkurzi ve spalovně nebezpečných odpadů v Ostravě, odkud jsem se vydal na malý výlet do Nízkého Jeseníka, konkrétně města Budišova nad Budišovkou.

9. 11. 2011
více
Na film Alois Nebel jsem se těšil od chvíle, kdy jsem uslyšel, že by měl vzniknout. Už před mnoha lety jsem objevil komiksovou trilogii Bílý Potok, Hlavní nádraží a Zlaté Hory a velice rychle jsem si dramatický příběh zamiloval, proto nemohlo být pochyb, že určitě nebudu zklamán. Nedošlo ovšem ani k opaku - po včerejší návštěvě kina Scala film Alois Nebel za obzvláště zdařilý nepovažuji.

6. 10. 2011
více
Profesora Matouška, pedagoga a jednoho z předních odborníků Centra pro výzkum toxických látek v prostředí kdysi někdo nazval renesanční osobností. Měl pravdu - pan profesor ovládal široké spektrum znalostí od všech odvětví chemie a toxikologie přes vojenství, historii, politiku a dokonce jazyky mnohem lépe než drtivá většina z nás. Nejen proto jsme jako studenti jeho přednášky milovali, neboť pokud jednou za čas přednášel prof. Jiří Matoušek, PhD, DSc, Dipl. Eng., měnily se často únavné a monotonní semináře v dechberoucí představení, jehož konce obvykle litovali všichni přítomní. A příjemnou událostí byla nejen výuka, ale i zkoušky nebo příležitostné rozhovory s panem profesorem. Proto, když byla letos na jaře na konferenci Průmyslová ekologie II možnost navštívit přednášku pana profesora nazvanou poněkud záhadně Earth Charter, nemohl jsem si ji nechat ujít.

15. 9. 2011
více
Konec továrny v Brněnci.Moravská Chrastová, Brněnec, Březová nad Svitavou, Stvolová, Radiměř, Rozhraní,… Místa, která mě zaujala již před lety, když jsem poprvé projížděl krajinou na horním toku Svitavy, kde se v sevřeném údolí řeky tísní desítky továren, historických domů a staveb. Rozdíl mezi jihomoravskými budovami, obcemi a městy a krajem označovaným někdy jako vnitřní Sudety pozná i laik. Do průmyslových staveb, komínů a továren na pomezí Čech a Moravy jsem se zamiloval, avšak dny možná nejkrásnější z nich, dobře známé z filmu Schindlerův seznam, jsou teď sečteny nadobro.

8. 9. 2011
více
Rozhodl jsem se odnést drobné do banky. Jako mnoho dalších lidí, čas od času, když chci odlehčit peněženku nebo se mně jiným způsobem nahromadí mnoho drobných mincí, nasypu je do plechovky na stole.

1. 9. 2011
více
Před čtyřmi dny jsem se vrátil společně s ¥ z měsíční cesty po Rusku, Mongolsku a Číně, kam nás jelo celkem 5 a zítra ráno vyrážím na 8. letní školu aplikované informatiky v Bedřichově. Z Číny do Mongolska.

22. 6. 2011
více
Tak je to tady! Několik let plánovaná operace očí, nejprve pouze v teoretiké a později stále konkrétnější a praktičtější podobě přišla 22. června 2011 o půl druhé odpoledne. Společně se sestrou jsme dorazili na oční kliniku NeoVize do brněnských Židenic a čekali, co s námi provedou.

18. 6. 2011
více
Víkend jsem strávil s dědečkem a babičkou koupáním v termálních lázních ve Veľkém Mederu neboli Čalovu na jižním Slovensku. Samotné bazény nebyly nijak výjímečné, zato zvedání lodí v plavební komoře vdoního díla Gabčíkovo bylo pro nás všechny nevídaným zážitkem!



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Złoty Stok (PL).

Datum: 27. 3. 2010

Odkaz dne:

Geoguessr

Datum: 30. 6. 2016

Poslední komentáře:

Autor: Lucie
Text: Dneska jsme tam byli zhruba hodinu,žádná hlídka už tam prý nejezdí,skoro vše je tam zničeno.Jen jsme se potkali s dalšími Urbexery.
Číst

Autor: JzA
Text: Kanón 7D a objektiv EOS 10-18. A samozřejmě je to poněkud editováno.
Číst

Autor: Ďábel
Text: Čím to bylo foceno?
Číst

Autor: Miloslav Opršal
Text: Vlečka ve Březové n/S. kterou popisujete, byla postavene kolem r.1980 při výstavbě teplárny v areálu Vitky.Vězni pro tehdy Schindlerovu fabriku byli dováženi do prostoru nádraží Březová n/S. Existovala v té době vlečka pro Vitku v Moravské CHrastové, která odbočovala z hlavní traťě Brno-Č.Třebová v km 212. Měla jednu kolej a od ní fungovala úzká dráha do Vitky. Vlečka byla zrušena při obnově koridoru.
Číst

Autor: Josef Šefránek
Text: Podle mých znalostí,
původně patřila vlečka cementárně Prell, která byla založena v roce 1912. Přesné datum jejího vzniku neznám, ale určitě to bylo před deruhou sv. válkou. Vlečka měla délku 6o m. Od roku 1958 byla vlastníkem podniku Prefa. Vlečka byla prodloužena o 80 m. V roce 2004 zde sídlí firma Stareko, která vlečku v roce 2005 zrušila.
Číst