Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

8. 10. 2013
více
Konference International Symposium on Environmental Software Systems (ISESS) se od roku 1995 koná každý lichý rok v různých koutech Evropy a světa. Pro letošek zvolili členové Working group 5.11 nedaleký Neusiedl am See a tak jsem se stal pod vedením prof. Jiřího Hřebíčka jedním z pořadatelů.

27. 9. 2013
více
Je tomu již neuvěřitelných 22 let, co jsme s Radkem Dobešem založili v Adamově náš klukovský klub Orion. Od 9. výročí tuto událost pravidelně slavíme výročním ohněm, v posledních několika letech na našem společném klubařském tábořišti u srubu na Prasklém džbánu.

21. 9. 2013
více
Projekt Karavana snů jsme vymysleli již v roce 2010 na jaře, inspirováni putováním Miloslava Šimka a Josefa Fouska, o kterém jsme četli v Bobří stopě. Téhož roku na podzim jsme poprvé vyjeli s upraveným obytným přívěsem - pojízdnou klubovnou - na který jsme si zčásti sami našetřili - po moravských vesnicích. Karavana snů.Šlo o to zapojit do soutěže s foglarovskými motivy i děti, které nemají přístup k oddílům z velkých měst. Ve dne jsme v karavanu pořádali soutěže, v noci v něm vařili a spali. A tak se začal odvíjet příběh Karavany snů.

7. 9. 2013
více
Ďábel se žení a Bára taky! Přispěchali jsme z Ameriky právě zavčasu, abychom popřáli vše, co se má přát do krásného manželství Ďáblovi a Báře. Takže ať se vám daří a stojíte při sobě v časech dobrých i méně dobrých přinejmenším tolik jako dosud!

13. 7. 2013
více
Stejně jako loni, také letos jsem se vydal na tábor Bobří stopy hned třikrát. Technickyby se dalo říct, že stavět, hlídat a bourat, ve skutečnosti však šlo o mnohem víc - nasát táborovou atmosféru, potkat a povzbudit kamarády, kteří stráví čtrnáct dnů obkolpeni lesy, loukami, rybníky a poli a také se zaradovat nad tím, jak pokračuje tradice táborů i poté, co jsem s jejih vedením v roce 2011 skončil.

1. 6. 2013
více
Reportáž z netradiční cesty za industriálním dědictvím českých a polských Sudet, která byla ve znamení deště a železničních vozů.

25. 5. 2013
více
Po sedmi letech od první průzkumné akce jsme se s kamarády vrátili do kouzelného průmyslového areálu bývalého národního podniku Vlněna. Podle nejnovějších zvěstí je celá industriální čtvrť odsouzená k zániku a nahrazení nudnými bytovými komplexy. Ještě jednou jsme proto přišli vychutnat atmosféru místa, které možná již zanedlouho veškerou romantiku nadobro ztratí.

23. 5. 2013
více
Není to ještě ani půl roku, co jsem psal zde na webu o brněnském dolním nádraží. Místě, které mně učarovalo už za gymnaziálních studií, a které, ačkoliv je kousek od centra města, skoro nikdo nezná. A překvapivě tohle skromné rozloučení s dolním jako by předznamenalo novou éru, krátkou, ale výraznou: na necelý měsíc se nejen vrátili na Dolní nádraží cestující, ale svým náhle nabytým významem dokonce tahle zapomenutá stanice úplně zastínila svého souputníka - nádraží hlavní.

13. 5. 2013
více
Podruhé v životě jsem odevzdal diplomovou práci. Jmenuje se Adaptivní dynamika, je z matematiky a týká se komplikací, jež přináší evoluce v měnícím se prostředí. Zjednodušeně řečeno - ukazuje, že Darwinovy jednoduché myšlenky je třeba pořádně zkomplikovat, aby popisovaly realitu a aby bylo možné když ne spočítat, tak alespoň odhadnout úspěch určitého živočišného druhu nebo typu v přírodě.

23. 4. 2013
více
Hády, Kamenný mlýn, Obřanský lom, Červený kopec - na větší počet lomů v Brně by si asi nevzpomněl ani rodilý Brňák. A přesto je v Brně ještě jeden zajímavý lom - a to navíc v oblasti, kde by jej asi čekal jen málokdo. V rámci objevování neznámých brněnských zákoutí jsem narazil na lom nečekaných rozměrů.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Jeseníky (CZ).

Datum: 23. 12. 2006

Odkaz dne:

Kansaská Sova

Datum: 22. 2. 2018

Poslední komentáře:

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst

Autor: Vasek
Text: Na další drážky je pro mě jednodušší vloži mapový odkaz:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9879761&y=49.6834820&z=16&source=base&id=1717757
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1483723&y=49.9743957&z=17&source=muni&id=3640&q=jan%20pod%20skalou
+ koňka Linec - Č. Budějovice
Číst

Autor: Petr
Text: Už léta zrušená vlečka
Číst