Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

14. 11. 2013
více
Promoce Bohdana Kalinová.Fugit tempus, neboli čas letí. A tak 14. listopadu 2013 stanula moje jediná sestra v aule právnické fakulty naší společné alma mater, Masarykovy univerzity, aby po krásných létech studií také převzala z rukou její magnificence svůj magisterský vysokoškolský diplom. Stojí za to, připomenou tuto slavnostní chvíli krátkou fotoreportáží.

10. 11. 2013
více
Jak jsem slíbil minule, bude dnešní příspěvek na delší čas poslední s podzemním tématem. Po deseti letech jsem se s kamarády vrátil na místo, které jsme kdysi objevili a prozkoumali s kamarádem Stopařem. Ten se mnou nebyl, za to mně tentokrát půjčil svůj foťák.

10. 11. 2013
více
Další příspěvek vede opět do podzemí. Tentokrát měli na svědomí objevování prostor ukrytých zrakům obyčejných smrtelníků kamarádi z osady Tuláci podzemí, kteří se jedno slunečné listopadové nedělní odpoledne zatoulali k nám do Židenic a vytáhli mě na malou procházku.

9. 11. 2013
více
Každodenní život ve velkoměstě přináší spousty nových podnětů. Město je hustě protkáno staletými stopami lidské přítomnosti nad zemí i pod ní a tak přesto, že se v Brně pohybuji od mala, teprve od chvíle, kdy jsem se do něj před rokem přestěhoval nastálo, můžu každý večer objevit nový kousek městského prostoru, ať už jde o neznámou ulici, továrnu nebo třeba sklepení. A jedno neznámé se odkrylo zrovna začátkem listopadu.

3. 11. 2013
více
Brněnská Zbrojovka nepatří k nejstarším průmyslovým podnikům moravské metropole, nicméně přestože jí není ještě ani 100 let, svojí velikostí a zádumčivou polohou mezi starým a novým tokem řeky Svitavy a železničním pletencem maloměřického a židenického nádraží přitahovala moji pozornost nejméně od roku 2007. Tehdy jsme s Kawi vyrazili pořídit několik prvních fotek ze břehu řeky, netušíce, že o 7 let později se dostaneme za bránu rozlehlého a tajemného areálu.

3. 11. 2013
více
Vlněna Brno.Jak jsem slíbil ve článku z května, za sychravého podzimního počasí jsme se vrátili do areálu brněnské textilky Vlněny, abychom beze spěchu a ve dne zdokumentovali co možná nejvíc z obdivuhodného komplexu výrobních budov, který má příští rok nenávratně zmizet z mapy města a strhnout tak do propadliště dějin nejvýznamnější textilku, která učinila Brno Brnem.

30. 11. 2008
více
Krátkou exkurzi do historie svých industriálních výprav zakončím (dřív než to začne být nuda) návštěvou východních sousedů. Na sklonku roku 2008 jsme s kamarádem Hyňasem vyrazili prozkoumat továrnu na okraji Trnavy a divili jsme se, proč je všechno uvnitř tak ulepené.

16. 12. 2009
více
Adamovské strojírny - Samara.A protože jsem se ponořil do archivu svých industriálních zážitků, zůstanu i v tomto příspěvku hluboko v historii. Psal se rok 2009 a s kamarádem Stopařem jsme si s týdenním předstihem nadělili malý vánoční dárek, když jsme pronikli do dříve tolik nedostupného areálu Adamovských strojíren, do nejvyšší budovy ve městě, objektu č. 10, který byl jedním z center (nejen) utajované zbrojní výroby.

14. 2. 2010
více
Šamotka ve Vidnavě.Tentokrát se vrátím mírně do historie, mírně přes čtyři roky nazpět, do doby, kdy ještě v zimě pokrýval českou krajinu sníh. Tenkrát jsem po delší době zamířil do slezského příhraničí, aniž bych tušil, že se během následujících čtyř let do okolí budu vracet mnohem častěji. Mým cílem tehdy byl průzkum zrušené vidnavské šamotky společně s Drobkem, ze kterého nyní přináším několik „vidnavských reminiscencí“.

12. 10. 2013
více
V polovině října, v době, kdy vítr foukl do ulic a z městských stromů strhal letní listí, přišel čas usednout na židle pod střechu a letní dobrodružství cest vystřídat dobrodružstvími ducha. A v téhle době přišla více než vhod nečekaná nabídka mého bývalého kolegy Františka Piliara na účast na konferenci Kulturních novin něnované netradičnímu tématu - družstevnictví.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Odkaz dne:

Kansaská Sova

Datum: 22. 2. 2018

Poslední komentáře:

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst

Autor: Vasek
Text: Na další drážky je pro mě jednodušší vloži mapový odkaz:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9879761&y=49.6834820&z=16&source=base&id=1717757
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1483723&y=49.9743957&z=17&source=muni&id=3640&q=jan%20pod%20skalou
+ koňka Linec - Č. Budějovice
Číst

Autor: Petr
Text: Už léta zrušená vlečka
Číst