Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru
Stáčírna minerálky Ida
Хуст (žst)
Boržavská úzkokolejka
Pramen Kušnické minerálky
Fragmenty chodeb pod Římským náměstím
Pastevecká osada nad Siněvírským jezerem
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

7. 12. 2012
více
Po mnoha letech se v roce 2010 objevila ve veřejném jízdním řádu téměř neznámá stanice Brno dolní nádraží. Osobní vlak zde sice nezastavovaly, ale stala se nevídaná věc - linka S1 jihomoravského integrovaného dopravního systému byla nově vedena doposud nákladní spojkou, na kterou se tak po desetiletích vrátily osobní vlaky. Avšak ne nadlouho. Koncem roku 2012 byla tato zvláštnost definitivně zrušena a přes dolní nádraží projel poslední osobní vlak. Musel jsem být u toho.

15. 11. 2012
více
Pahýl na CVVZ 2012.CVVZ neboli Celostátní Vzájemná Výměna Zkušeností je setkáním zejména dobrovolníků, kteří svůj čas věnují dětem a mládeži. Na největší české akci svého druhu se jednou do roka, pokaždé na jiném místě, setkají vedoucí skautských, pionýrských, sokolských, hasičských, tábornických, turistických a nejrůznějších dalších oddílů, klubů, kroužků a kolektivů vůbec, aby si vyměnili své nápady, poznatky a zkušenosti s vedením dětí. Stovky kamarádů z různých koutů, různého pohlaví, věku a profesí se sjedou na víkend, aby se něco naučili, něco předali a všichni navzájem se povzbudili ve své práci. Poprvé jsem na CVVZ byl v roce 2002 v Praze a v několika ohledech na mě akce hluboce zapůsobila. Letos jsem přesně po deseti letech stál na opačné straně - společně s deseti dalšími odvážlivci jsem se stal pořadatelem CVVZ 2012 v Šumperku.

13. 10. 2012
více
Tuláci podzemí.Letos to konečně vyšlo. Nejen kvůli krásnému zvadlu jsem se rozhodl, že po loňském neúspěchu letos už konečně zamířím na výroční oheň osady Tuláci podzemí, kterou před dvěma roky založila kamarádka Kawi s pěti dalšími odvážlivci. A kde jinde mohl výroční oheň osady s takovým jménem vzplanout než na Americe v Českém krasu - v místě, kde pod zemí vede více cest než nad zemí a kde se zem děravá jak ementál otevírá na netušených místech vstříc obloze a vyvrhuje z útrob zbytky důlních strojů jako ohlodané kosti strávené historie.

8. 9. 2012
více
Pátek a sobotu jsem strávil na 9. letní škole aplikované informatiky v Bedřichově u Lysic.

3. 8. 2012
více
Ázerbajdžán.Podařilo se nám sehnat víza a proto dnes odjíždíme s ¥ a Drobkem na měsíční cestu za poznáním kavkazských zemí. Po Gruzii a Arménii bude vyvrcholením pouti návštěva Ázerbajdžánu, odkud se 31. srpna vracím letecky do Prahy. Bude-li to možné, umístím v průběhu csty několik novinek a fotografií přímo do tohoto článku.

14. 6. 2012
více
Několik fotografií z cesty do německého Saarbrückenu na meeting projektu Tatoo a také proklik na nový seznam všech fotogalerií.

28. 4. 2012
více
Ani tři týdny po návratu z rumunských hor jsem si od kolejí nedal pokoj. Tentokrát jsem přemluvil Drobka a společně jsme vyrazili do možná nejzamotanějšího propletence kolejí v Evropě - do Horního Slezska, kde se vlaky normální i úzkorozchodné navíc předhání s tramvajemi, jež spojují dohromady 13 různých měst.

5. 4. 2012
více
Maramureş.Na Velikonoce jsem vyrazil s kamarády do kraje dřevařské úzkokolejky Vaser proplétající se rumunským pohořím Maramureş. Přečtěte si reportáž o příhraničním kraji hlubokých lesů, sevřených údolí a technických zajímavostí.

2. 4. 2012
více
Takzvaná Německá dálnice - uvažovaná spojnice Vídně s Vratislaví, budovaná v průběhu 2. světové války a dodnes nedokončená, prochází po dně Boskovické brázdy nejen blanenským okresem, ale i dále na jih od Brna. Že je podél stavby řada mostů, náspů a zářezů jsem věděl, ale že se k ní váže jeden skutečný nefalšovaný tunel, to jsem netušil. Není to však neexistující tunel okolo Krkaté Baby ústící u chaty Jižní portál, jak jsem se původně domníval, ale tunel opravdový. Aniž bych prozradil jeho přesné umístění, přináším reportáž ze svého společného pátrání s kamarádem Moukou.

1. 4. 2012
více
Moje první HDR.Na Apríla jsme s Drobi vyrazili každý z jiné strany o Olomouce, abychom poznali skrytá zákoutí města. Nakonec jsme ale vyrazili ze Svatého kopečku jarními lesy do Hluboček (po cestě jsme potkali Huhu a Kukieho), kde jsem nafotil pár „zídek a kolejí“ a do Olomouce jsme se vrátili až večer, právě včas, abych mohl vyzkoušet, jak se dělají HDR fotky.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Brno (CZ).

Datum: 13. 3. 2007

Odkaz dne:

Geoguessr

Datum: 30. 6. 2016

Poslední komentáře:

Autor: Lucie
Text: Dneska jsme tam byli zhruba hodinu,žádná hlídka už tam prý nejezdí,skoro vše je tam zničeno.Jen jsme se potkali s dalšími Urbexery.
Číst

Autor: JzA
Text: Kanón 7D a objektiv EOS 10-18. A samozřejmě je to poněkud editováno.
Číst

Autor: Ďábel
Text: Čím to bylo foceno?
Číst

Autor: Miloslav Opršal
Text: Vlečka ve Březové n/S. kterou popisujete, byla postavene kolem r.1980 při výstavbě teplárny v areálu Vitky.Vězni pro tehdy Schindlerovu fabriku byli dováženi do prostoru nádraží Březová n/S. Existovala v té době vlečka pro Vitku v Moravské CHrastové, která odbočovala z hlavní traťě Brno-Č.Třebová v km 212. Měla jednu kolej a od ní fungovala úzká dráha do Vitky. Vlečka byla zrušena při obnově koridoru.
Číst

Autor: Josef Šefránek
Text: Podle mých znalostí,
původně patřila vlečka cementárně Prell, která byla založena v roce 1912. Přesné datum jejího vzniku neznám, ale určitě to bylo před deruhou sv. válkou. Vlečka měla délku 6o m. Od roku 1958 byla vlastníkem podniku Prefa. Vlečka byla prodloužena o 80 m. V roce 2004 zde sídlí firma Stareko, která vlečku v roce 2005 zrušila.
Číst