Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

25. 5. 2014
více
Ostravsko.Když se řekne industriální město, vzpomene si každý na Ostravu. Možná někdo přidá Kladno, Most, Ústí nebo třeba Adamov, ale úplně každý Čech ví, že nejprůmyslovější oblastí všech dob je Ostravsko, kde může člověk bloudit hodiny a dny mezi továrnami, po kolejích a podél parovodů. Pod plynovým potrubím ve stínu věží a pecí tu a tam najde bufet nebo zapomenutou samoobsluhu, která jako by vypadla z jiné doby. Ostravsko už není tak špinavé, zaprášené a dunící jako před lety, kdy jsem je navštívil poprvé, přesto stále stojí za to, hledat zbytky jeho industriální slávy třeba procházkou po slavné báňské dráze.

8. 5. 2014
více
Pravidelné jarní setkání klubů se letos opět po letech vrátilo na srub Brlenku u Svitav. Jenže letos nás bylo asi třikrát víc než v roce 2009 a tak byl i program o něco bohatší.

6. 4. 2014
více
Zavzpomínat na časy, kdy jsme společně stavěli táborovou základnu na Muně, podívat se na nové působiště kamarádky Elviry a poznat dosud neznámá zákoutí Vídně, jsme se vydali na začátku dubna. Oproti očekávání bylo škaredě a tak jsme návštěvu zahájili prohlídkou kunsthistorického muzea.

5. 4. 2014
více
Jak to vypadá, když se začátečníci rozhodnou, že v sobotu budou k obědu kynuté knedlíky a potom zapomenou na těsto v kuchyni? Uvidíte zde.

4. 4. 2014
více
Šalinění 7.Již sedmý ročník závodu Šalinění, který vehnal do tramvají, trolejbusů, vlaků a autobusů v Brně a okolí necelou stovku soutěžících se letos konal v pod záštitou Jihomoravské pobočky SPJF v období, kdy duben přichází.

28. 3. 2014
více
Vršatecká bradla.Na konci března konečně počasí dospělo ke skutečnému jaru a tak jsme se je vydali přivítat na moravsko-slovenské pomezí do mých oblíbených Bílých Karpat. Přestože ze začátku se zdálo, že bude poněkud větrno, nakonec jsme nelitovali, že jsme cestu nevzdali a během tří dnů jsme prošli z Vlárského průsmyku přes Vršatecká bradla až za Pulčínské skály.

13. 3. 2014
více
Podzemí pod Frutou na Pekařské ulici v Brně.Jak jsem slíbil, pokračuji v návštěvách brněnského podzemí. Zatím nejrozlehlejší a pravděpodobně nejzajímavější přístupné prostory jsou pod zrušenou továrnou Fruta v Brně. Poprvé jsem je navštívil v roce 2001, abych se po 13 letech do labyrintu chodeb vrátil a sepsal malou reportáž z jedněch z nejtajemnějších míst ve městě. Odkaz vede na článek o podzemí včetně jednoduché mapky a vzpomínky na akci přd 13 roky.

10. 3. 2014
více
Pila v Adamově končí. Ustanou tak přepravy dřeva po železnici, po zrušení vlečky do strojíren to jediné, co v našem městě udržovalo v chodu nákladní železniční dopravu. Současně však po letech nový majitel části strojíren - firma Expono steelforce obnovuje část původní strojírenské vlečky a dochází tak k nečekané změně: dřevo, které se v lesích bude vždycky kácet, z kolejí mizí a dávno mrtvá vlečka do strojíren, od které to již nikdo nečekal, se probouzí k novému životu.

26. 2. 2014
více
O Krysí štole jsem slýchával od kamaráda Jestřába od doby, kdy jsme začali v malé klubovně SPJF na Kopečné podnikat první výpravy do historie a podzemí starého Brna. Vždycky jsem toužil štolu najít a podívat se do hloubky, kterou stékaly splašky z hradu Špilberka kamsi pod město, nejprve do bažin, později do bludiště kanálů, štol a chodeb, a kterou bylo také možné hrad v nouzi opustit. Dnes se mi ten sen splnil.

16. 2. 2014
více
Zlatex.Zajímavý industriálně-urbexový objev se nám podařil společně s Drobkem a Honzou po cestě z Muny do Jakartovic, kde jsme plánovali dočasně opustit na nádraží náš oblibený stroj - Škodu 120 l po dědečkovi a rozloučit se s železniční drahou č. 314, která vedla kdysi z Opavy do Horního Benešova, aby byla později zkrácena do Svobodných Heřmanic, Jakartovic a nakonec zrušena docela.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Domašov nad Bystřicí (CZ).

Datum: . .

Odkaz dne:

Kansaská Sova

Datum: 22. 2. 2018

Poslední komentáře:

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst

Autor: Vasek
Text: Na další drážky je pro mě jednodušší vloži mapový odkaz:
https://mapy.cz/zakladni?x=13.9879761&y=49.6834820&z=16&source=base&id=1717757
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1483723&y=49.9743957&z=17&source=muni&id=3640&q=jan%20pod%20skalou
+ koňka Linec - Č. Budějovice
Číst

Autor: Petr
Text: Už léta zrušená vlečka
Číst