Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Bytový dům Palackého 28
Sklepení za domem Pražská 40
Pivovar Meisterbräu Halle
Železniční trať Brno – Havlíčkův Brod
Стоўбцы (žst)
Сянки (žst)
Kozubnik
Železniční trať Tišnov – Žďár nad Sázavou
Štola nad Hálovým mlýnem
Plzenecká železnice
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

8. 5. 2014
více
Pravidelné jarní setkání klubů se letos opět po letech vrátilo na srub Brlenku u Svitav. Jenže letos nás bylo asi třikrát víc než v roce 2009 a tak byl i program o něco bohatší.

6. 4. 2014
více
Zavzpomínat na časy, kdy jsme společně stavěli táborovou základnu na Muně, podívat se na nové působiště kamarádky Elviry a poznat dosud neznámá zákoutí Vídně, jsme se vydali na začátku dubna. Oproti očekávání bylo škaredě a tak jsme návštěvu zahájili prohlídkou kunsthistorického muzea.

5. 4. 2014
více
Jak to vypadá, když se začátečníci rozhodnou, že v sobotu budou k obědu kynuté knedlíky a potom zapomenou na těsto v kuchyni? Uvidíte zde.

4. 4. 2014
více
Šalinění 7.Již sedmý ročník závodu Šalinění, který vehnal do tramvají, trolejbusů, vlaků a autobusů v Brně a okolí necelou stovku soutěžících se letos konal v pod záštitou Jihomoravské pobočky SPJF v období, kdy duben přichází.

28. 3. 2014
více
Vršatecká bradla.Na konci března konečně počasí dospělo ke skutečnému jaru a tak jsme se je vydali přivítat na moravsko-slovenské pomezí do mých oblíbených Bílých Karpat. Přestože ze začátku se zdálo, že bude poněkud větrno, nakonec jsme nelitovali, že jsme cestu nevzdali a během tří dnů jsme prošli z Vlárského průsmyku přes Vršatecká bradla až za Pulčínské skály.

13. 3. 2014
více
Podzemí pod Frutou na Pekařské ulici v Brně.Jak jsem slíbil, pokračuji v návštěvách brněnského podzemí. Zatím nejrozlehlejší a pravděpodobně nejzajímavější přístupné prostory jsou pod zrušenou továrnou Fruta v Brně. Poprvé jsem je navštívil v roce 2001, abych se po 13 letech do labyrintu chodeb vrátil a sepsal malou reportáž z jedněch z nejtajemnějších míst ve městě. Odkaz vede na článek o podzemí včetně jednoduché mapky a vzpomínky na akci přd 13 roky.

10. 3. 2014
více
Pila v Adamově končí. Ustanou tak přepravy dřeva po železnici, po zrušení vlečky do strojíren to jediné, co v našem městě udržovalo v chodu nákladní železniční dopravu. Současně však po letech nový majitel části strojíren - firma Expono steelforce obnovuje část původní strojírenské vlečky a dochází tak k nečekané změně: dřevo, které se v lesích bude vždycky kácet, z kolejí mizí a dávno mrtvá vlečka do strojíren, od které to již nikdo nečekal, se probouzí k novému životu.

26. 2. 2014
více
O Krysí štole jsem slýchával od kamaráda Jestřába od doby, kdy jsme začali v malé klubovně SPJF na Kopečné podnikat první výpravy do historie a podzemí starého Brna. Vždycky jsem toužil štolu najít a podívat se do hloubky, kterou stékaly splašky z hradu Špilberka kamsi pod město, nejprve do bažin, později do bludiště kanálů, štol a chodeb, a kterou bylo také možné hrad v nouzi opustit. Dnes se mi ten sen splnil.

16. 2. 2014
více
Zlatex.Zajímavý industriálně-urbexový objev se nám podařil společně s Drobkem a Honzou po cestě z Muny do Jakartovic, kde jsme plánovali dočasně opustit na nádraží náš oblibený stroj - Škodu 120 l po dědečkovi a rozloučit se s železniční drahou č. 314, která vedla kdysi z Opavy do Horního Benešova, aby byla později zkrácena do Svobodných Heřmanic, Jakartovic a nakonec zrušena docela.

12. 2. 2014
více
Lapák.Po napínavých státnicích jsem měl na večer vyrazit za kamarády do Prahy na průzkum tunelu Motolského potoka zvaného Lapák. Zkoušky se ale protáhly a tak jsem se, opojen pocitem úspěchu a svobody, zúčastnil dalšího dramatu, kterým bylo stíhání vlaku a potom zabloudění v pražském podzemí.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Odkaz dne:

Chemičtí smajlíci

Datum: 21. 8. 2017

Poslední komentáře:

Autor: Vladimír FULKA
Text: Zdravím,v červnu 2017 jsme byli v Porticcio a takové zbytky upevnění kanonů a protiletadlových kulometů tam byly také.Bohužel jsem je nevyfotil,jelikož jsem v podzemním kytu ,,havaroval"a rozbil fotoaparát.Nikde jsem nenašel zmínky o tomto opevnění až v Bonifacio.Dík za fota.Vladimír FULKA
Číst

Autor: Marek Traxler
Text: ...tato vlečka je v provozu od roku 1970..původní vlečka vedla od dráhy Šluknov-Velký Šenov ve stejném místě jako nynější,ale cca 20 metrů od výhybky na odvratnou kolej uhýbala na jih a přes silnici Šluknov-Velký Šenov mířila v mírném oblouku na západ do areálu tzv.Starého lomu..ještě dnes lze jak na mapě,tak přímo na místě najít zářez kterým trať vedla..pražce a kolejnice jsme likvidovali v roce 2003,dnes je tam už jen štěrkové lože a bujný porost náletových břízek ukrývající mraky hub...
Číst

Autor: Simba
Text: Dnes již o existenci digitálně zpracovaných územních plánů, ortofoto(map) ad. vím, přesto si myslím, že v pramenech by odkaz na tyto mapy měl být uveden, ne každý o nich ví, resp. ví kde je hledat, navíc s poznámkou, že zákresy do zde přiložené mapy vycházejí pouze z těchto plánů. Odkaz na územní plány Prahy z let 1964 - 2009, vč.aktuálního - http://app.iprpraha.cz/js-api/app/archivup/.
A fakta o Chuchelském tunelu si opravdu opravte (např.na Wiki již tak bylo učiněno). Zbytečně pak dochází k pokračování dezinformací. Fakta se lze dočíst na: https://www.koridory.cz/archives/35102/
Hezké dny :-)
Číst

Autor: Petr Pěnička
Text: Dobrý den,
text u druhé fotografie je nepravdivý. Jedná se fotografii ze zastavení Legiovlaku v Martinicích, které se konalo 13.6.2015. viz http://www.csol.cz/domains/csol.cz/index.php/legiovlak/legiovlak-2015/legiovlak-v-martinicich-v-krkonosich-2015
Ostatní fotografie jsou ze stejné akce.

Děkuji za opravu a přeji pěkný den

Petr Pěnička
Spolek železniční historie Martinice v Krkonoších
Číst

Autor:
Text: No páni
Číst