Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Sklep u nádraží ve Lhotici
Odlehčovací komory kanalizace v Brně
Odlehčovací komora Uhelná
Verneřice (žst)
Lovečkovice (žst)
Vlečka Svitavská pobřežní dráha - teplárna
Tunely Svitavského náhonu za Špitálkou
Zadar (žst)
Totem na tábořišti u Siněvíru
Stáčírna minerálky Ida
Fotka

Jiří Kalina


Nejoblíbenější:
Továrny a industrieCestováníAdamov
ŽelezniceSudetyDruhé Brno

9. 7. 2014
více
Nejprve jsem si myslel, že napsat český text do polské petice je trošku bláhovost, ale jak vidno, svůj účel to splnilo. Vlaky z Głuchołaz do Paczkówa sice v roce 2015 opět nevyjedou, ale podařilo se alespoň po mnoha letech zavést dva páry víkendových osobáků z Nysy do zastávky Głuchołazy miasto, opuštěné v roce 1994. Bohužel v souvislosti s tím bude definitivně zrušen úsek trati do koncové zastávky Głuchołazy zdrój. Další informace shrnuje výstřižek ve článku, který mě hezky cituje.

7. 7. 2014
více
Mohlo by se sice zdát, že začátkem července se v Brně život zpomalí a možná až zastaví - jenže někteří lidé šetří dovolenou na srpen, a tak ani v těch nejteplejších dnech roku neopouští město. Takoví lidé mohou potvrdit, že i v červenci je v městských zdech, co podnikat. Třeba prozkoumat kus podzemí, opravit střechu nebo zajít na autorské čtení do Husy na provázku. Přijměte pozvání na poslední z uvedených kratochvil.

24. 6. 2014
více
Zvýšit své povědomí o matematické analýze časových řad a současně prezentovat desetileté řady hodnot koncentrace persistentních polutantů, naměřené na košetické observatoři a s nimi inovativní způsob hodnocení přepočtů výsledků pasivního vzorkování. To byly hlavní cíle cesty na konferenci ITISE 2014 ve španělské Granadě. Menším cílem pak bylo prozkoumat vnitrozemí Andalusie, pobřeží středozemního moře a hlavně poprvé navštívit Afriku. To vše se mně podařilo na cestě, kterou jsme podnikli s Janou Borůvkovou na konci června 2014.

14. 6. 2014
více
Podívat se na nejvyšší komín v ČR, opuštěný uhelný přístav, elektrárnu na místě zrušeného dolu a jedinou českou vlečku, kde se obrací celé vagóny vzhůru nohama, jsme nemohli s Drobkem odmítnout. A proto jsme na pozvání kamarádů Jerryho a Páji vyrazili v polovině června do východních Čech, na místo, kde Labe zahýbá prudce k severu a poblíž jeho zátoky stojí elektrárna Chvaletice. Přijměte prosím malou fotoreportáž z elektrárny.

12. 6. 2014
více
Široce proslulý podnik Oděvní průmysl Prostějov se bude bourat. Velkolepá výrobní budova mateřského závodu za nádražím v Prostějově, ve tvaru písmene Ж bude odstřelena za 16 dnů. A proto je poslední šance vstřebat zbytky industriálně architektonických esencí, které se vznáší v prázdných halách a rozloučit se s budovou, která dělala Prostějov městem.

10. 6. 2014
více
Co podniknout v horkých červnových dnech v rozpáleném městě? Jsou v Brně místa, která zchladí každou horkou hlavu. Na jedno z nejmrazivějších jsme se vydali v šestici odvážných. Na lodích, se kterými jsme hodlali vplout do tajuplného vodního tunelu pod městem, jsme vypluli od obřanské Esslerovy přádelny po proudu tam, kde jsme spíš tušili než znali ústí temného tunelu, kterým pod Brnem protéká Ponávka.

6. 6. 2014
více
Po téměř půl roce od dokončení funkčního balíku genasis pro statistický software R konečně přišlo uznání ve formě zveřejnění balíku na webu oficiálního repozitáře CRAN. Balík si tak ode dneška může stáhnout každý uživatel a používat v něm zahrnuté funkce v rámci svého statistického výzkumu.

5. 6. 2014
více
Stránská skála.Pokračující program Perpetua zaměřený na průzkum brněnského podzemí a opuštěných staveb Industria nás tentokrát zavedl do lidmi vytvořeného i přírodního podzemí na jednom z nejzajímavějších míst ve městě - Stránské skále.

25. 5. 2014
více
Ostravsko.Když se řekne industriální město, vzpomene si každý na Ostravu. Možná někdo přidá Kladno, Most, Ústí nebo třeba Adamov, ale úplně každý Čech ví, že nejprůmyslovější oblastí všech dob je Ostravsko, kde může člověk bloudit hodiny a dny mezi továrnami, po kolejích a podél parovodů. Pod plynovým potrubím ve stínu věží a pecí tu a tam najde bufet nebo zapomenutou samoobsluhu, která jako by vypadla z jiné doby. Ostravsko už není tak špinavé, zaprášené a dunící jako před lety, kdy jsem je navštívil poprvé, přesto stále stojí za to, hledat zbytky jeho industriální slávy třeba procházkou po slavné báňské dráze.

8. 5. 2014
více
Pravidelné jarní setkání klubů se letos opět po letech vrátilo na srub Brlenku u Svitav. Jenže letos nás bylo asi třikrát víc než v roce 2009 a tak byl i program o něco bohatší.



Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Odkaz dne:

Geoguessr

Datum: 30. 6. 2016

Poslední komentáře:

Autor: Ladislav Zemánek
Text: Kryt nad nádražím se budoval na terénu nebyl ražen ve skále.Vyraženo bylo pár metrů ale protože se přišlo na vodu,tak se skončilo.Voda byla stažena do betonového objektu kterému jsme říkali studánka a bylo tam čerpadlo které sloužilo k případnému odčerpání vody aby nedošlo k zatopení krytu.
Číst

Autor: Petr Kožnar
Text: Dobrý den !
Rád bych se zastavil u fotky,kde vedou dvě koleje za výměnou č.8 a to u koleje vedoucí vlevo za bránu vedle žluté budovy.Jak píše autor,za bránou se koleje rozdvojí a vedou dále dvě a jsou kusé.Dříve tomu bylo jinak.Ty koleje tam byly minimálně čtyři,žlutá budova po pravé straně nestála.Celý prostor končil před cestou vedoucí kolem řeky,kde je dnes cyklostezka a po levé straně náspem s kolejemi vedoucí do stanice Brno dolní obvod 1.a druhé zálohy.Na tyto koleje byly odstavovány zrušené
parní lokomotivy z depa Brno dolní a postupně likvidovány pracovníky Kovošrotu Brno.Tuto činnost prováděli přes týden a v sobotu a v neděli jsme tam řádili my.Odhaduju to na roky 1970 -1976. P.Kožnar
Číst

Autor: Petr Kožnar
Text: Jako kluci jsme tam chodili,bylo to za tratí a Kovošrotem.Ta studna tenkrát nebyla zakrytá žádným poklopem a voda tam byla taky.Kousek vedle byl mezi náspy tratí a odstavným nádražím podobný prostor,říkali jsme tomu step.Studny tam byly asi tři,ale menšího průměru,cca 2m.Ve všech byla voda.Údajně to byly zásobárny vody pro hašení hořící trávy z parních lokomotiv.
Číst

Autor:
Text: Pokud vím, Hošnova vila nezískala nového majitele a je teď spíš sídlištěm feťáků či bezdomovců. Dále slouží taky návštěvě "urbexerů", kteří si tam přijdou na své. Mám odsud fotky z tohoto roku. A nevšimla jsem si žádné rekonstrukce, naopak se spíš stav budovy horší.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkuji, opravil jsem.
Číst