Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Manská elektrická dráha
Snaefellská horská dráha
Úzkokolejka na pile ve Výprachticích
Železniční trať San Salvador – Santa Tecla
Železniční trať San Salvador – Ahuachapán – San Jeronimo
Mezinárodní dráhy Střední Ameriky
Železniční trať Cutuco – San Salvador
Fosfátová drážka na Nauru
Salvádorská dráha
Pozorovatelna civilní obrany nad továrnou Mora
Fotka

Biskupów

 
Předchozí Zpět Následující

Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy. (Biskupów, POL) 10. 3. 2013

Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.Železniční trať 251 Nowy Świętów - Sławniowice (původně Deutsch Wette - Groß Kunzendorf) byla postavena v roce 1894 jako místní trať končící téměř úplně na pruských hranicích u dnešních Velkých Kunětic. Původně existovaly plány na její prodloužení náročným kopcovitým trénem přes Velké Kunětice až do Písečné (a kdo tamější údolí zná, musí uznat, že by šlo o nádhernou trať), ale po dostavení trati Velká Kraš - Vidnava - Nysa s lepšími sklonovými poměry bylo od prodloužení navždy upuštěno. Osobní i nákladní doprava byly zastaveny v roce 1961, k definitivní likvidaci dráhy bylo přistoupeno v roce 1987. Stopuje po okolí, nejednou jsem si s místními lidmi povídal o osudu (nejen) této zajímavé dráhy. Jeden pán z Jarnoltówa vzpomínal, že na kole se dolů z hor dalo dostat rychleji než vlakem, neboť maximální rychlost zde byla stanovena na 30 km/h. Vždy, když jdu po dávno zaniklé trati, představuji si její někdejší slávu a přemýšlím nad tím, proč němečtí obyvatelé neváhali obětovat práci, aby dovedli koleje až sem do zapadlého příhraničí a v rámci Polska už trať jen upadala a chřadla. Jedno ale vím jistě - určitě se ještě několikrát vrátím, abych zdokumentoval i zbývající úseky zapomenuté dráhy.
Koupit obrázek

Předchozí Zpět Následující

Kliknutím na levou čtvrtinu obrázku lze přejít na předchozí obrázek, kliknutím na pravou čtvrtinu na následující. Zbývající středová plocha obrázku slouží jako odkaz pro zvětšení na plnou šířku prohlížeče.