Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Úzkokolejka na Vlhké ulici
Vlečka Brno dolní nádraží - šrotiště
Rašelinová dráha v Tootsi
Rašelinová dráha v Lavassaare
Sklady střeliva na ostrově Länsi-Mustasaari
Dům U sedmi Švábů
Dětská železnice v Užhorodě
Podzemní pískovna Indiánka
Prokopova vila
Stínadelské šestnáctero
Fotka

Hon na Široka


6. 3. 2010
Hon na Široka.O víkendu jsem vyrazil na akci Hon na Široka do Hrabenova u Šumperka, kterou připravil 350. KBS Mladé stromy.

Hon na Široka.Samotné akci předcházela organizační schůzka v šumperské čajovně, kde jsme se sešli s Drobkem, Aničkou a Ještěrkou, které se budou v nejbližší době podílet na založení pobočky SPJF v Olomouckém kraji. Setkání bylo milé, protože Ještěrka má vždycky co zajímavého říct, Aničku, se kterou spolupracuji na stránce do Bobří stopy jsem neviděl dva roky a o Drobkovi ani nemluvím.

Hon na Široka.Poté, co jsme domluvili první pobočkářskou schůzi na 11. dubna, vyrazili jsme už jen já a Drobek do Hrabenova. Uvítací výbor Mladých stromů si nás vyzvedl přímo na nádraží a uvedl nás do přepychové skautské klubovny, kde byl zařízen nocleh i krmě.

Hon na Široka.V 19 hodin začala samotná hra, jejíž pravidla byla prostá. Černá postava v bílé masce (Široko dle knihy Stínadla se bouří) prchala asi hodinu a půl ulicemi Hrabenova, než se nám ji podařilo dostihnout a obrat ji o hlavolam ježka v kleci.

Večer jsme pak v klubovně ještě dlouho hráli na kytaru, povídali si o klubech (přihlásil se nový 366. KBS Klokani, Ruda nad Moravou), pojídali kočky a prostě se bavili než přišlo ráno a s ním akční rozcvička na sněhu.

Hon na Široka.Po zvláště dramatické hře Demonstrace neboli Mraky jsme ještě vyrazili na krátkou návštěvu Hanušovic spojenou s propagací (do schránek jsme rozházeli přes 200 letáků o Bobří stopě) a pak už jen zamířili domů.

Hon na Široka.Vtipnou tečkou za víkendem byl můj nešťastný přestup v Zábřehu, při němž jsem nasedl do rychlíku, který projel Českou Třebovou a zastavil až v Pradubicích, kde jsem si musel koupit novou jízdenku a vrátit se přes Třebovou posledním vlakem až ve 21:42 domů. Nakonec mě to vyšlo dráž a o tři hodiny déle, než kdybych jel pohodlně přímým vlakem přes Brno.

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:


Autor: KawiČas: 8. 3. 2010, 21:3
To mohlo být zajímavé. Kdybych nebyla na zimáku, je dost možné, že bych byla tady.

Autor: DanekČas: 8. 3. 2010, 15:37
Další fotky zde:

http://mladestromy. rajce.idnes.cz/Hon_ na_Siroka_ v_Hrabenove

Autor: PepixČas: 8. 3. 2010, 14:13
Pěkně!!! :-)



Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: ().

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Peter Soják
Text: Už som napísal. P. S.
Číst

Autor: Peter Soják
Text: Chlapci som veľmi rád, že Ste si našli čas a aj prostriedky na zdokumentovanie tejto zaujímavej časti našej histórie. Ja som slúžil na veliteľstve 76. plrb v Řečkoviciach. Vtedy sa tieto 4 oddiely stavaly, resp. boli vo výstavbe. Hlavné veliteľstvo tejto "dostavby" (to bol aj volací znak) bolo v Ořechove. Išlo rakety známejšie pod názvom Neva. Na Slovensku už boli v prevádzke. 2. divízia ich mala alokované tak, napr. Dunajská Lužná, Devínska Kobyla a ďalšie. Chodili sme to tam obzerať a trochu na nich aj cvičiť. Oproti Dvinám to bol veľký rozdiel, ale aj účel použitia bol iný. To len doplnenie veľmi dobrého príspevku. Len tak ďalej.
Číst

Autor: JzA
Text: Děkujeme za vyjasnění vzniku a účelu úzkokolejky panu Robertu Dujkovi, text jsem podle něj opravil.
Číst

Autor: JzA
Text: Nejspíš máte pravdu a šlo jen o velmi lokální drážku sloužící k transportu materiálu/zboží ve dvoře. Ale podle reakcí na FB existovala velmi podobná drážka také o několik domů dále ve stejném bloku, takže možná mohly být i propojené. Zkusím ještě na místě zjistit víc. Bylo by krásné zmapovat, kde všude podobné zařízení měli (nebo třeba taky koleje pro dopravu materiálů u domů ve strmých svazích jako jsou v Libušině údolí nebo Řícmanicích)…
Číst

Autor: Michal Hartl
Text: Takových drážek bylo v Brně více. Vzpomínám si, že podobná byla i na Lidické, v tom domě bylo nábytkářské družstvo Dyha. Na vozíky většinou nakládali řezivo a jiné zboží přímo z korby nákladních aut a vozík pak ručně tlačili do dvora na vyhybky a dle kolejí to rozdělovali do skladišť. Někdy vedly koleje až na ulici, někdy vozík vykolejili a nějak jej přesunuli na chodník a pak opět se zbožím nahodili na koleje.
Číst